"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Optimal redox værdi ved denitrification ??

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
pedersen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 388
Tilmeldt: tors 8. sep 2005 19:24
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Silkeborg

Optimal redox værdi ved denitrification ??

Indlæg af pedersen »

Hej

Jeg overvejer at købe et ikke-svovlbaseret nitratfilter og en mv controller med en redox elektrode til at styre det med.

Ser man på f.eks. AquaMedics filtre, så anbefaler de, at redox værdien i filtret ligger mellem -50 og -300. Det synes jeg er en meget bred angivelse. Ved nogen af jer, hvad den optimale redox værdi er, hvis man ønsker at opnå så høj grad af nitrat-reduktion som muligt i filtret ??
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Forhørte mig lidt hos en kemiker/biolog som sagde følgende :

That range sounds as if it is mostly designed to prevent the water from becoming significantly anaerobic and possibly producing H2S. In that case, it sounds like a good precaution.

Havde aldrig selv hørt om redox styret nitrat filter og tror faktisk ikke at der er mange som gør det så fancy ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
pedersen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 388
Tilmeldt: tors 8. sep 2005 19:24
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af pedersen »

Det har han helt ret i, da ntervallet ganske rigtigt er sat efter, at man vil undgå H2S i udløbsvandet. Jeg havde blot håbet på, at han havde kunnet indsnævre dette interval.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"