"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Stream Rock

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Stream Rock

Indlæg af mads-fisk »

Har jer, der har haft en af disse stream rocks, erfaret at de skulle larme mere, når de sidder i disse stenholdere fremfor når de bare sidder i deres almindelige holdere?

Bare en detalje jeg gerne vil have på plads inden jeg går ud og investerer i to af disse.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Mads: Jeg var den første der brugte penge på sådan en ting!
Glem alt om dem!!! De er enormt store og lige så grimme. Problemmet med dem er at for at kunne rense pumperne skal de være øverst i akvariet. Og det ser helt tåbeligt ud med sådan en stor klods der.
Om den larmede meget mere med den på synes jeg nu ikke, det var ihvertfald ikke så meget at jeg bemærkede det.
Pumpen kom til at fylde mindst 4 gange så meget som uden "stenen" på.
Hvis det blot er for at skjule pumpen, kan du sætte 1 50mm muffe på udløbet, og forlænge med et stykke rør plus evt. en 45grader vinkel.


Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Ja kender din mening om dem ;)

Og du har da ret i, at de er store og grimme, men de er jo ikke større, end en evt. levende sten, man ville have liggende. Desuden, så tror jeg egentligt de kan blive meget pæne, hvis man blot giver dem en chance og lader dem sidde i nogle måneder, så de når at blive dækket af kalkalger.


-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Du vil meget lettere og pænere kunne gemme pumpen, mellem nogle sten.
Men det er jo dine penge, så du bestemmer helt selv.

Ville have sendt et par billeder med, men skod programmet her, hæfter dem ikke ved.
Led evt. på nordic, efter dem, da jeg postede dem den gang jeg fik dem.


Mack
Reactions:

Indlæg af Mack »

Hejsa

Nu har jeg sådan en sten i mit Malawi akvarie, og må da lige sige at hvis den Tunze pumpe hviler med selve huset på en sten så runger det.

Det specielle ved den stream rock er at pumpen holdes fast i stenen med selve plastic udstrømmer røret på 50 mm og ikke selve pumpe huset.

Så hvis man placere den streamrock så huset ikke er i berøring med anden sten så larmer den ikke ret meget.


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Men er det ikke bare super dumt at gemme disse pumper væk ? Så når man efter et ½ år syntes at de ikke yder så godt længere, hvilket sker hurtigt hvis ikke de holdes rene, ja så er der lige et par koraller der er vokset hen over og det hele skal brækkes fra hinanden !

I mine øjne er det en smuk men yderst dum ide, både med stream rock og det at gemme dem mellem LS.


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Mack
Reactions:

Indlæg af Mack »

Hej Brian

Ja det kan der være noget om.....men det var jo ikke lige spørgsmålet *GG* men som du skriver så vil det blive ret "træls" at skulle fjerne alt for at få den sten op for at komme til at rense pumpen. Så hellere en magnet eller lign ophæng.


Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Brian, der kan da godt vokse koraller på Streamstenen uden problemer. Du skal jo bare kunne tage pumpen op, hvilket du nemt kan ved blot at tage den ud af holderen på stenen.


-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

nogen der har billeder af disse der bliver snakket om.. bliver helt nysgerrig..


mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

http://www.marinedepot.com/md_viewItem. ... uct=TZ1551

mener også at akvarieudstyr har dem


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Problemmet Mads er at du skal have hele stenen op for at vride pumpen fri.
Brian en pum,pe som er gemt væk, bliver ikke sådan bare lige overgroet med alt muligt, derfor skal den heller ikke renses så tit.


Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Ok. Lyder til at det er noget, som skal afprøves. Så må man jo bare se hvordan det går.


-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Carsten jeg ved fra egne og andres erfaringer hvor overdrevent overrasket man bliver når man lige renser en stream som har kørt i en 2-3 måneder. Det er helt vildt tydeligt at mærke med blot en hånd foran.

Mads jeg vil stadig syntes der var belastende at skulle skille ting ad. Og på et tidspunkt så er den givne koral sikkert også vokset fast i andet end den sten.

Men det er jo nok et smags spørgsmål ;)


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Så får man da blot en håndfuld fragmenter *s*


Tobber
Reactions:

Indlæg af Tobber »

jeg har min siddende mellem stenene dog har jeg sat en opslisset tyk gummislange rundt om selve punpehuset til resonans, den har kørt i ca. 10 måneder og ja den er blevet reduceret i afgang...men det betyder ikke så meget for mit setup..da den blot er rettet mod bagvæg. og primært bruges til at få skidt ud bag stenene..


Mack
Reactions:

Indlæg af Mack »

Hejsa

Jeg har købt min hos :
http://www.cichlidecentret.biz/

De tager 435,- hvor akvarieudstyr tager 487,-

Mvh
Michael


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"