"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Vandværdier i startfasen

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
draco
Reactions:

Vandværdier i startfasen

Indlæg af draco »

Hej

Nu nærmer tiden sig så småt hvor jeg skal ud og finde de første beboere til baljen, men jeg har lige et spørgsmål omkring vandværdierne her i indkøringsfasen.

Jeg har altid fået at vide, at der skulle komme både en del ammonium og nitrit de første par dage. Det er bare ikke sket her, og algevæksten har også været ret begrænset.

Jeg ved bare ikke om det er en god eller en dårlig ting. Hvis systemet ikke er blevet belastet , har de rette bakteriekulture så etableret sig, eller vil vandværdierne gå amok når jeg introducerer de første beboere?
Min skummer ser heller ikke ud til at have meget at lave.

På den anden side fik jeg 75 liter modnet saltvand med de levende sten, og det har vel også noget at sige.

Det skal lige siges at det ellers ser ud til at gå rigtig godt. Jeg har efterhånden fået en helt lille koloni af "fanworms" og der er også et par skiveanemoner samt nogle polypper.
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Du skal bare begrænse dit valg af fisk, køb en enkelt og se på dine vandværdier, holde de kan du gradvis øge antalet af fisk mv.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Jeg har hørt om folk der bevidst forurener deres akvarie med en enkelt reje eller noget flagefoder i starten.
Er det noget i vil foreslå eller skal jeg bare lade det være som det er ?
Alexander
Reactions:

Indlæg af Alexander »

Hvor langt er dit akvarium henne i "fasen"?
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

det er en måned henne efterhånden
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Nej det gjorde jeg ikke, men der var også en del organisk materiale på mine sten.
Meen hvs der ikke sker noget, må du have dine sten podet fra et akvarium der kører godt.
Mvh.

Lars Mogensen
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"