"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Erfaringer med at flytte/skubbe et kørende akvarie..???

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Erfaringer med at flytte/skubbe et kørende akvarie..???

Indlæg af charlie saltvand »

Nogen der har erfaring med at flytte et "Kørende" akvarie?

Det "skal bare" skubbes, drejes 90 grader.... :h Pt står det som en rumdeler, min dejlige hustru, aka direktøren for det hele, fik den fremragende ide at vi "bare lige" drejer det ind mod væggen.... Det står på et SOLIDT træstel, (hjemme lavet) Dét er jeg ikke nervøs for. Jeg har tænkt mig at hive fx 50% vand ud i baljer og tømme sumpen, da denne aligevel skal flyttes i underskabet, hvis møblet drejes..... Hvis akvariet er halvt tomt og sumpen er ude, vil jeg tro møbel og akvarie vejer MAX 300 kg... Er det ikke realistisk at gøre uden uheld...?

Skabet under består af reglar der er skruet sammen, så der ligger reglar på gulvet, hele vejen rundt. Mener at kunne huske at der er filtdutter under reglarne, så det burde være "pice of cake"..

Er det "en pisse dum ide" ift hvis nu der er nogle skævheder i gulvet, så bunden af akvariet får nogle vred der gør at bunden flækker...?

Hvad er jeres erfaringer med sådanne "småflytninger"... Does and donts...?

Hit me :y
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Erfaringer med at flytte/skubbe et kørende akvarie..???

Indlæg af Casper M »

Har prøvet det med et 200 liters akvarie hvor jeg tog det meste vand ud lod 5 cm blive.. drejede det og fyldte vand på igen det gik fint 😊
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Erfaringer med at flytte/skubbe et kørende akvarie..???

Indlæg af ttkthomsen »

Jeg gjorde det med min rumdeler på 500 liter da jeg opgraderet til den store rumdele. Tømte så meget vand ud jeg kunne, skubbede det 3 meter til siden og så tilbage med vand og fisk. Det stod sådan i nogle uger imens jeg fik fyldt vand i det nye. Ingen problem der.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Erfaringer med at flytte/skubbe et kørende akvarie..???

Indlæg af ttkthomsen »

Billed
Vedhæftede filer
IMG_2380.jpeg
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Erfaringer med at flytte/skubbe et kørende akvarie..???

Indlæg af charlie saltvand »

Fedt unge mand. Tak for tippet.

Jeg må prøvemig frem.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Erfaringer med at flytte/skubbe et kørende akvarie..???

Indlæg af Anders månsson »

jeg har flyttet 500 liters på et lignende under bord som dit.
Jeg tømte det for vand så der kun var sand, og koraller i... vand og fisk blev fyldt på alle de baljer jeg havde og kom tilbage da det var flyttet 2meter og drejet 90 grader.
Vi var tre personer. Vi løftede det så man lige kunne får viskestykker under bordet. Jeg mindes flytningen tog 10 minutter og vand af og på tog resten af dagen før og efter :dizzy:
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Erfaringer med at flytte/skubbe et kørende akvarie..???

Indlæg af dyne »

Anders månsson skrev: lør 28. okt 2023 07:54 jeg har flyttet 500 liters på et lignende under bord som dit.
Jeg tømte det for vand så der kun var sand, og koraller i... vand og fisk blev fyldt på alle de baljer jeg havde og kom tilbage da det var flyttet 2meter og drejet 90 grader.
Vi var tre personer. Vi løftede det så man lige kunne får viskestykker under bordet. Jeg mindes flytningen tog 10 minutter og vand af og på tog resten af dagen før og efter :dizzy:
jeg har gjort det samme med en 500 vi flyttede 5 meter uden at tømme den med håndklæder på træ gulv
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Erfaringer med at flytte/skubbe et kørende akvarie..???

Indlæg af ttkthomsen »

dyne skrev: lør 28. okt 2023 18:21
Anders månsson skrev: lør 28. okt 2023 07:54 jeg har flyttet 500 liters på et lignende under bord som dit.
Jeg tømte det for vand så der kun var sand, og koraller i... vand og fisk blev fyldt på alle de baljer jeg havde og kom tilbage da det var flyttet 2meter og drejet 90 grader.
Vi var tre personer. Vi løftede det så man lige kunne får viskestykker under bordet. Jeg mindes flytningen tog 10 minutter og vand af og på tog resten af dagen før og efter :dizzy:
jeg har gjort det samme med en 500 vi flyttede 5 meter uden at tømme den med håndklæder på træ gulv
Med vand i???
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Erfaringer med at flytte/skubbe et kørende akvarie..???

Indlæg af Gino »

dyne skrev: lør 28. okt 2023 18:21
Anders månsson skrev: lør 28. okt 2023 07:54 jeg har flyttet 500 liters på et lignende under bord som dit.
Jeg tømte det for vand så der kun var sand, og koraller i... vand og fisk blev fyldt på alle de baljer jeg havde og kom tilbage da det var flyttet 2meter og drejet 90 grader.
Vi var tre personer. Vi løftede det så man lige kunne får viskestykker under bordet. Jeg mindes flytningen tog 10 minutter og vand af og på tog resten af dagen før og efter :dizzy:
jeg har gjort det samme med en 500 vi flyttede 5 meter uden at tømme den med håndklæder på træ gulv
Den må du lige forklare 😉
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"