"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kejser arter og snedige fif i en mixed reef balje?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Kejser arter og snedige fif i en mixed reef balje?

Indlæg af Anders månsson »

Jeg har lige fået lidt mere vand volumen (625 liter) OG vil gerne have nogen af de flotte kejsere i baljen!
Der er en quantum 220 skummer på, så den skule gerne kunne holde til en godt fyldt balje... Jeg har lidt LPS og zoaer og gorgonier i baljen allerede...
Jeg ved at Nielsk og Tykki måske har lidt råd omkring arter og rutiner så man kan holde flere kejsere sammen og også helst få dem afledt fra at spise koraller...
Kom frisk med alle jeres smukke arter I kan anbefale så vi kan inspirere hinanden allesammen og gerne billeder fra jeres egne kejsere :beer:

-Hvilke arter kan jeg holde på 625 liter som ikke er notoriske koral snaskere?
-Nogle gode foder andre rutiner eller tiltag man skal tænke før kejser invasionen?
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Kejser arter og snedige fif i en mixed reef balje?

Indlæg af charlie saltvand »

Jeg havde diachantus, imperator, dronning og flamme gående sammen i 2,5 meter baljen, + den der pisse dyre “stribede” over fra Dan. Kan ikke huske hvad den hedder. De rørte ingen koraller. Hverken sps ell lps. De skal bare have nok at æde. Dronning vil have det bedst hvis den også får noget svamp ind i mellem. Du ved den gule ell lilla svamp.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Kejser arter og snedige fif i en mixed reef balje?

Indlæg af nielsk »

Zoa æder alle store kejsere før eller siden. Om dværgkejserne æder dem ved jeg ikke.
Gorgonia er rimeligt kejsersafe.
SPS : Stability provides succes
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Kejser arter og snedige fif i en mixed reef balje?

Indlæg af Tykki »

En diacanthus er et must, og gerne som første, da de kan være lidt tilbageholdende mht foder, men først igang er der ingen prob. Jeg har diverse centrophyge arter i baljen og det går godt, dog har jeg ikke muslinger mere pga dem. Ellers er det nok hit ore mis, da de fleste ikke er ens overhoved! Centrophyge bicolor feks anbefaler alle at gå en stor bue uden om, men her har den kun slagtet zoas! Start med de lidt sky også evt tilsidst imparator eller noget lig!
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"