"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tin udvaskes fra farvede slanger

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Tin udvaskes fra farvede slanger

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg følger forskellige grupper omkring sporstoffer i vores lille balje, og fik lige øje på denne test, hvor der er fundet ud af det farvede slanger som mange anvender udvasker tin til vores vand.

Attention: In the meantime, we have seen a strong tin release several times at some dossier pump hoses. Some colorful hoses are particularly striking here. If you are using these, we recommend checking the tin value in the basin (e.g. with Oceamo seawater analysis). If this one is raised, the hoses should be replaced.

If you want to test your hoses directly on a tin release, this is also possible. We need a few cm of sample material for this.

Many greetings,
Christoph
Q
4BBA1B38-9FF6-4403-8F41-F0DD24F88798.jpeg
Senest rettet af Seniorreefer lør 15. apr 2023 15:30, rettet i alt 1 gang.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tin udvaskes fra farvede slanger

Indlæg af charlie saltvand »

Jeg har, for ca 1000 år siden, hørt at vi ikke skal bruge fx de grønne eheim slanger i saltvandsakvarier..... og bruger dem derfor ikke ;-) Heller ikke dem m lille diameter til doseringspumper und so viter.

Tak for delingen den herre ;-)
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"