"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nu må folk fanme stoppe

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Allan M »

"Jeg kender dig ikke, og ved ikke om du putter de forkerte zoaer i posen. Så derfor vil jeg ikke betale halvparten nu"
-Men de vil gerne have at jeg pakker mine zoaer ned, kører i en time og venter på at de måske dukker op - uden sikkerhed.
"Du kan da bare putte dine zoaer tilbage, hvis jeg ikke kommer efter aftale"

Hold nu kæft. Plejer du da at vente med at betale varer, til du har fået dem hjem?

Folk kan da i det mindste betale depositum. Magter ikke at handle med sådanne mennesker og netop derfor putter jeg mig stille og rolig her, med mine zoaer.
Life is a beach and then you dive.
Casper T.
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 401
Tilmeldt: fre 17. jan 2014 10:38
10
Postnummer: 2900 Hellerup
Saltvand siden?: 2014

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Casper T. »

Lad dig ikke slå ud, at nogle enkelte, der ikke er rimelige. Glæd dig over dem, du har gjort en god handel med, og som glæder sig over at kigge på de fine zoa, de har købt dig.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Allan M »

Casper T. skrev:Lad dig ikke slå ud, at nogle enkelte, der ikke er rimelige. Glæd dig over dem, du har gjort en god handel med, og som glæder sig over at kigge på de fine zoa, de har købt dig.
Du har ret.
Jeg bliver bare så overrasket over hvordan folk kan være, og træt af at sende foto efter foto og priser efter priser, for så at ende med "Jeg kender dig jo ikke og vil ikke betale 400 kroner".
Det er så få jeg lukker ind i huset her, da jeg ikke gider at folk kommer, peger på en zoa til 1500 pr polyp og spørger "Må jeg få den for 200?".

Af den grund handler jeg faktisk med vældig få og har heller hylderne fulde af overskud, end dele zoaer ud til spotpris.
Life is a beach and then you dive.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3612
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Tykki »

Så så lille Allan . Overskud overskud overskud! Tænk på de stakkels forhandlere som må stå model til den slags idioter dagligt,,,,,,,,, roooooooolig ven, roooooolig.......
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Allan M »

Tykki skrev:Så så lille Allan . Overskud overskud overskud! Tænk på de stakkels forhandlere som må stå model til den slags idioter dagligt,,,,,,,,, roooooooolig ven, roooooolig.......
:GO :beer:
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Mikas »

Altså er det ik bare blevet sådan efter man kan handle online?
Har du prøvet at sælge noget på den blå avis?
Jeg fik et bud 200.000 under prisen på min bil :D
Lader man ik bare vær med at svare sådan mennesker ?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Allan M »

Mikas skrev:Altså er det ik bare blevet sådan efter man kan handle online?
Har du prøvet at sælge noget på den blå avis?
Jeg fik et bud 200.000 under prisen på min bil :D
Lader man ik bare vær med at svare sådan mennesker ?
:GO
Life is a beach and then you dive.
omt
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 179
Tilmeldt: søn 23. sep 2012 09:56
11
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hillerød, Danmark

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af omt »

Nu kan jeg se at det er nordsjællændere / københavnere som er fortørnede over at folk forsøger at handle om prisen. Tror ikke at en jyde eller fynbo vil blive så sure over at man forsøger at få prisen lidt ned - det er helt normalt i resten af landet.
Men husk at det er dig der har varen og derfor dig selv som bestemmer hvad du vil sælge for, så glæd dig over dem som betaler dig en god pris som giver dig en god skatte- og momsfri fortjeneste. Bare skriv i dine annoncer at dine priser ikke er til forhandling, så sorterer du da nogle af de kunder fra, som du synes er irriterende.
Hvis det er vigtigt for dig at din hobby skal være en god forretning, burde du overveje at blive momsregistreret og åbne en rigtig forretning så du kan betale moms og skat af salget.
Ole M. Thomsen, Hillerød.
Diamantakvarium 250 liter. Blandet koraller og fisk.
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Twinks »

omt skrev:Nu kan jeg se at det er nordsjællændere / københavnere som er fortørnede over at folk forsøger at handle om prisen. Tror ikke at en jyde eller fynbo vil blive så sure over at man forsøger at få prisen lidt ned - det er helt normalt i resten af landet.
Men husk at det er dig der har varen og derfor dig selv som bestemmer hvad du vil sælge for, så glæd dig over dem som betaler dig en god pris som giver dig en god skatte- og momsfri fortjeneste. Bare skriv i dine annoncer at dine priser ikke er til forhandling, så sorterer du da nogle af de kunder fra, som du synes er irriterende.
Hvis det er vigtigt for dig at din hobby skal være en god forretning, burde du overveje at blive momsregistreret og åbne en rigtig forretning så du kan betale moms og skat af salget.
uanset er der lidt forskel på at byde 200kr for en 1500 kr's polyp og at byde 200 kr. under de 1500..
som jyde var jeg sku da også blevet lidt (meget) utilfreds med en sådan useriøsitet.

ligeledes er der da ikke noget værre end at spilde tiden på prøveknallerter... :shout:
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
dyr200
Reactions:

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af dyr200 »

forstår både folk og dig, der er virkelig mange der snyder folk idag på nettet, man ser en virkelig stigende tendens...
ved godt du ikke vil snyde folk Allan og du kommer også altid til dine aftaler, når jeg har nået med hjem til dig osv, men se det fra Andres syns punkt hvis de er blevet snydt osv ven
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: fre 15. jun 2007 14:18
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af exzos »

Går den, så går den :D
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Allan M »

omt skrev:Nu kan jeg se at det er nordsjællændere / københavnere som er fortørnede over at folk forsøger at handle om prisen. Tror ikke at en jyde eller fynbo vil blive så sure over at man forsøger at få prisen lidt ned - det er helt normalt i resten af landet.
Men husk at det er dig der har varen og derfor dig selv som bestemmer hvad du vil sælge for, så glæd dig over dem som betaler dig en god pris som giver dig en god skatte- og momsfri fortjeneste. Bare skriv i dine annoncer at dine priser ikke er til forhandling, så sorterer du da nogle af de kunder fra, som du synes er irriterende.
Hvis det er vigtigt for dig at din hobby skal være en god forretning, burde du overveje at blive momsregistreret og åbne en rigtig forretning så du kan betale moms og skat af salget.
Jeg har skam intet imod at folk byder, og det er min fejl at jeg blander det ind i tråden her.
Mit pointe var nok mere, at jeg ikke vil pakke koraller ned, køre en time - for at køber ikke møder op.
Så må jeg bare tåle, at nogen ikke vil betale depositum og droppe handlen.
Angående at blive momsregistreret, så er det langt fra realistisk med de små summe dette drejer sig om.
Jeg sælger fragmenter når jeg en gang i mellem flytter om på hylderne - eller hvis jeg får en forespørgsel på nogle specielle typer. Men der er ikke den store interesse for zoaer i Danmark.
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Kasper j. »

Jeg er helt enig med Allan og den eneste måde man kan være sikkert på at folk overholder deres aftaler er hvis det er gratis. Men der er også en del som er gode til at overholde aftaler så jeg plejer at handle med de sadvanlige heriende fra.
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af JJ »

Du er bare for god af dig Allan. Længere er den nok ikke...

På den her side af Storebælt er det tilsyneladende helt normalt at skambyde eller slet ikke møde op til evt. aftaler. Det er trist.

Jeg er selv ikke meget for at sælge løs på nettet, da det flyder med klaphatte alle vegne for slet ikke st nævne den tid man bruger på folk der aldrig vender tilbage. Heldigvis møder man også super ærlige og gode mennesker. Og du er jo en af dem! :-)

Du må nok være mere konsekvent i dine handler.

Skyd evt. En masse billeder af dine zoas og prissæt dem efter hver enkelt billede. Det gør det nemmere for newbies at forstå hvad de er ved at gå ind til.

Og så er folk bare ikke villige til at betale den pris som i udlandet. Det er nok mest det du er oppe imod!

Keep up the good work “zoa man”! Thumbs up!
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Allan M »

JJ skrev:Du er bare for god af dig Allan. Længere er den nok ikke...

På den her side af Storebælt er det tilsyneladende helt normalt at skambyde eller slet ikke møde op til evt. aftaler. Det er trist.

Jeg er selv ikke meget for at sælge løs på nettet, da det flyder med klaphatte alle vegne for slet ikke st nævne den tid man bruger på folk der aldrig vender tilbage. Heldigvis møder man også super ærlige og gode mennesker. Og du er jo en af dem! :-)

Du må nok være mere konsekvent i dine handler.

Skyd evt. En masse billeder af dine zoas og prissæt dem efter hver enkelt billede. Det gør det nemmere for newbies at forstå hvad de er ved at gå ind til.

Og så er folk bare ikke villige til at betale den pris som i udlandet. Det er nok mest det du er oppe imod!

Keep up the good work “zoa man”! Thumbs up!
Tak tak - men ja, jeg må nok være mere konsekvent og fortælle dealen fra start; at eventuelle køb skal betales depositum af.
Jeg er helt med på at tage foto af hver zoa og sætte pris på, men så bliver det lige et hak mere butik end jeg havde forestillet mig.
De zoaer der kommer til salg, er stort set kun dem der har vokset ud på pladen, når jeg skal fjerne pluggen over på ny plade. Ellers har jeg bare masse backups af mine ynglings kolonier. Problemet er nu bare at alle er mine ynglings zoaer. :wink:
Life is a beach and then you dive.
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af huttelihut »

Du er da blevet krænket!
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af huttelihut »

Der er kun 1 ting at gøre i denne situation.
Du må kontakte Nationen på eb.dk ;)
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Nu må folk fanme stoppe

Indlæg af Allan M »

huttelihut skrev:Der er kun 1 ting at gøre i denne situation.
Du må kontakte Nationen på eb.dk ;)
Du har ret! Krænket på det groveste!
Life is a beach and then you dive.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"