"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hawaii Kirurg

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Hawaii Kirurg

Indlæg af Johnny »

vov så lige tropeland sælger Hawaii Kirurg den er fa... flot :smart: sådan en har jeg aldrig set før er den nogle der har erfaring med dem? er de lige så nemme som de gule?
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af Carsten »

Johnny skrev:vov så lige tropeland sælger Hawaii Kirurg den er fa... flot :smart: sådan en har jeg aldrig set før er den nogle der har erfaring med dem? er de lige så nemme som de gule?
Har ikke selv haft den, men mener at kunne huske at de skulle have en smule mere temperament.
Og så er der leget lidt med farverne på det billede
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af MoG »

Er der ikke noget med at den ændrer farve med tiden? Så den ikke bibeholder de flotte farver som ungfisk?
Morten
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af henrikp »

http://www.marinelifephotography.com/fi ... iensis.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
billeder fra juvenile til adult
jallem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 10. okt 2010 12:36
13
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2010

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af jallem »

Der er de flotteste kirurger på den side.. 60 procent af de kirurger der er har jeg aldrig set før.. Hvorfor er de ikke i handlen? Man kan undre sig over hvorfor det altid er de samme 10-15 slags kirurger man ser i handlen. Se bare acanthurus nigrofuscus. Er der nogle der ved det?
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af Johnny »

jallem skrev:Der er de flotteste kirurger på den side.. 60 procent af de kirurger der er har jeg aldrig set før.. Hvorfor er de ikke i handlen? Man kan undre sig over hvorfor det altid er de samme 10-15 slags kirurger man ser i handlen. Se bare acanthurus nigrofuscus. Er der nogle der ved det?
det er nok prisen der gør det jeg må bare have såden en hawaii den er kejser flot uden af tygge koraller nice
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
jallem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 10. okt 2010 12:36
13
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2010

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af jallem »

Ja.. Eller måske sjældne eller fredet. Det hjælper dig nok ikke så meget, men decocean har dem en gang i mellem.
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af Johnny »

jallem skrev:Ja.. Eller måske sjældne eller fredet. Det hjælper dig nok ikke så meget, men decocean har dem en gang i mellem.
jo det hjælper skam det er der jeg handler prøver af snakke med ham :GO
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af Nicki Henriksen »

Johnny skrev:vov så lige tropeland sælger Hawaii Kirurg den er fa... flot :smart: sådan en har jeg aldrig set før er den nogle der har erfaring med dem? er de lige så nemme som de gule?
Jeg havde en i min rumdeler, fantastisk flot fisk, min var blid som et lam, den fik lidt klø af de andre fisk men klarede det fint, den bliver lidt kedelig i farven når den vokser op, men har stadig et flot mønster.
Men klart en fisk jeg ville købe igen hvis jeg havde pladsen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af Carsten »

jallem skrev:Der er de flotteste kirurger på den side.. 60 procent af de kirurger der er har jeg aldrig set før.. Hvorfor er de ikke i handlen? Man kan undre sig over hvorfor det altid er de samme 10-15 slags kirurger man ser i handlen. Se bare acanthurus nigrofuscus. Er der nogle der ved det?
De fleste af dem er nu også i handlen fra tid til anden.
Men en væsentlig grund til at vi ikke ser nogle af dem så tit er de nogle gange kommer fra steder hvor der kun er en eller 2 arter som er interessante for akvarister.
F.eks Prionurus nogle af arterne som kommer fra det sydlige Atlanterhav. Og der stort set ikke er andet af interesse lige derfra.
Andre arter f.eks visse af Naso arterne bliver MEGET store, 60-70 cm er ikke ualmindeligt. Det samme er det med Achanthurus som gerne vokser til ca 40 cm i længden.
Man kan selvfølgelig med rimelighed sige at det er ikke den voksne størrelse vi skal tænke på, da det er de færreste fisk der når ud over ca 20-25 cm i akvarier.
Der findes en del flere kirurger end den side viser. Nu nævner du selv A. nigrofuscus. Og af de billeder som ligger på den side, er det kun det første som viser hvordan den egentligt ser ud.
Brugeravatar
Preben
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 30. aug 2013 14:55
10
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2013

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af Preben »

Johnny skrev:vov så lige tropeland sælger Hawaii Kirurg den er fa... flot :smart: sådan en har jeg aldrig set før er den nogle der har erfaring med dem? er de lige så nemme som de gule?
Jeg fald også for den med det samme :GO
Mvh Preben
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af Johnny »

Nicki Henriksen skrev:
Johnny skrev:vov så lige tropeland sælger Hawaii Kirurg den er fa... flot :smart: sådan en har jeg aldrig set før er den nogle der har erfaring med dem? er de lige så nemme som de gule?
Jeg havde en i min rumdeler, fantastisk flot fisk, min var blid som et lam, den fik lidt klø af de andre fisk men klarede det fint, den bliver lidt kedelig i farven når den vokser op, men har stadig et flot mønster.
Men klart en fisk jeg ville købe igen hvis jeg havde pladsen
blev den udfarvet (voksen)hos dig ?
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Hawaii Kirurg

Indlæg af Nicki Henriksen »

Den udfarvede ikke helt her, men det blev mere kedelig i farve ved 10-12 cm
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"