"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fisken der ikke ville dø

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Fisken der ikke ville dø

Indlæg af Jones »

2 Januar og der gøres rent i det lille hjem. Jeg støvsuger under reolen ved siden af akvariet og skal lige se om der ligger legetøj på gulvet under den. Jeg bukker mig ned og når lige at se støvsugeren ramme en.... KLOVNEFISK ! Hvad pokker sker der her, tænker jeg så. Fisken er selvfølgelig hoppet ud af akvariet, men hvorfor ved jeg ikke. Har oplevet dette før med en klovnefisk for flere år siden, men ikke med dette par. Fisken røg retur til akvariet og flød straks med strømmen. Efter 20 min er den begyndt at svømme rundt og har det tilsyneladende fint. En sammenligning med dens stunt kan vel være hvis man springer ud fra Vejlefjordbroen, lander på vejen, påkøres af en lastbil og rejser sig og går derfra uden andet end et par småskrammer. SEJ lille fisk. Jeg får skåret noget dækglas i morgen. Ved I hvor man kan købe sådan en "glasholder liste" som kan sættes på kanten af akvariet? Eller bare hvad den hedder på engelsk? Så kan det vel købes på eBay.

Mvh Johan
Vedhæftede filer
image.jpg
o_O
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1241
Tilmeldt: søn 6. jan 2008 17:55
16
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Fisken der ikke ville dø

Indlæg af mipe »

Engang imellem er det nogle seje små fyre, men resultatet ser man oftest først senere, hvor slimlaget har taget uopretteligt skade!
Glasholderne kaldes noget så fint som "Aquarium Tank Glass Cover Plastic Clip"
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=Aq ... p&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lightinthebox.com/da/aquariu ... 88110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Se mere om mine akvarier her: www.gotfred.com/akva.html
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Fisken der ikke ville dø

Indlæg af Jones »

tak for link. Jeg har bestilt 4 holdere fra eBay til den nette sum af 16,38 kr. inkl. forsendelse til DK. Fisken svømmer fortsat rundt og har også spist. Den er også tilbage i hammerkorallen, så jeg håber at den klarer den. Hannen og hunnen har været sammen i 7 år så jeg vil være ked af at miste ham.
o_O
Brugeravatar
mulle10xxx
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 52
Tilmeldt: tirs 8. okt 2013 15:11
10
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Fisken der ikke ville dø

Indlæg af mulle10xxx »

Skete det samme med min muræne, så den var væk om aften da jeg fodre, men tænkte bare den er nok bare ik aktiv li nu, også igen om morgenen var den også væk, men da jeg så kom hjem fra arbejde KL 17:30 gik jagten ind, ledte og ledte (har ingen bundlag i akvariet. Og i sumpen og rørene til sumpen og under akvariet på gulvet, alle steder så tænkte nå det nok hundene der har taget den da jeg så skulle i seng 6 timer efter jeg startet med og lede kiggede jeg i et skab som stod åben og bang der var den, op i akvariet med dig HELT KOLD og død lanede den bare på bunden og lagde HELT stille sad og kiggede 1 time på den efter 20min begyndte den og trække vejret og 40 min senere bevægede den sig over i hule og så var den der 1 dag CA
hårdfør lille satan

så dækglas bestilt ;)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"