"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Jthyge´s 54 Liters Nano

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Jthyge´s 54 Liters Nano

Indlæg af jthyge »

Jeg har længe gået med en ide om at jeg kunne tænke mig et akvarium, ganske som jeg for en del år siden hjemme på værelset hos mine forældre.
Men da jeg ofte syntes at ferskvandsakvarier kommer til at ligne en grøn suppe, med de grønne planter, afholdt jeg mig fra det, da jeg ikke syntes det er pænt at se på.

Gik dog med den tanke at et saltvandsakvarium altid var så flot klart, men at den slags kun var for eksperter, så den tanke har kun ligget meget fjernt.
Indtil jeg en dag, lidt for sjovt, surfede rundt på nette og fladt over nogle sider om emnet. Her kunne jeg se at man faktisk ikke skal have ekspert viden, eller et helt rum til teknikken for at kunne have et flot saltvandsakvarium.

Jeg besluttede mig derfor at sætte mig lidt ind i tingene, og læste en del om det emnet. Der skulle ikke læses mange sider før interessen var fanget, og jeg bare måtte have sådan et akvarium. Jeg fik et godt tilbud på et 250 liters akvarium, og overvejede meget at købe det. Men da jeg bor i en lille lejlighed på 3. sal, og ikke har lyst til at lave en stor vandskade på bygningen måtte jeg desværre opgive tanken om et saltvandsakvarium, og indset at det måtte vente til jeg engang skulle flytte...

Indtil jeg faldt over siden http://www.nano-reef.com hvor jeg læste nogle artikel om at det "sagtens" kan lade sig gøre at have et saltvandsakvarium på knap så mange liter.

http://www.nano-reef.com/articles/

Så jeg satte mig for at det måtte jeg give en chance, selvom jeg også læste en del om at det var meget svært at holde et så lille akvarium, især skrevet af dem med store akvarier... :roll:

Jeg bestilte de nødvendige vare over nettet, og fik leveret en ½ palle hjem i den lille lejlighed.
Jeg bestilte et akvarium på 54 liter med overdel med et 15 w T8 rør, levende sand, salt, to powerheads, et varmelegeme og nogle testsæt.

Efter at have fyldt vand i akvariet, blandet saltet og fik varmet vandet op, tog jeg ud for at hente 8 kg levende sten. Da jeg kom hjem, kom jeg stenene i akvariet og det levende sand kom i. Så var det jo bare at vente og vente, og måle og måle. Men det skal siges at denne ventetid faktisk også er ret spændende, for man opdager ganske langsom at de levende sten rent faktisk er levende, og det er ret spændende at iagttage de små ”Hitch Hickers” der lever på og i stenene.

Men efter noget tid da der var kommet både brune og grønne alger, måtte det være på tide at der skulle komme lidt snegle i. Så det kunne komme til at se lidt mere respektabelt ud. Så jeg bestilte via nette, en håndfuld snegle, som jeg fik sendt med posten. Der skete så desværre det at Post Danmark klokkede i det, og pakken med sneglen fik en ekstra overnatning på posthuset. Med det resultat at jeg modtog en del forkomne snegle. Slut med at sende levende dyr med posten herfra..

Men det skal siges at de 3 Cerith snegle overlevede, de andre snegle som jeg var sikker på var døde, havde forladt deres huse næste dag, så ved ikke helt om de stadig lever. En af dem er jeg dog ret sikker på lever og har fået genopbygget sit hus.
Men 3-4 snegle gør jo ikke meget selv for et lille akvarium. Så jeg fik købt 3 Eremit Krebs, 2 Calcinus elegans og en brun som jeg ikke kender navnet på.

Efter endnu mere læsning på nettet, gik det op for mig at et 15W T8 lysstofrør langt fra var nok til at holde noget som helst. Derfor besluttede jeg mit for at sætte 3 x 15W over i stedet, to hvide og et blåt. Har dog senere fundet ud af at det også er alt for lidt.

Da værdierne fortsat holdt sig i ro, og var ret gode, besluttede jeg mig for at det måtte være på tide at anskaffe mig de to ønskede klovnefisk. Jeg købte 2 A. Ocellaris og en H. Chrispa i håbet om at de ville ”hoste” i den, da det ikke var muligt med en anemone som de normalt ”hoster” i, da disse bliver for store for et nano akvarium, desværre. Morgenen efter at jeg kom de to klovnefisk i, var den ene af dem desværre død. Jeg målte naturligvis værdierne, de var normale. Efter at have skrevet lidt frem og tilbage på nette, må konklusionen være at den ene fisk har dræbt den anden, da det nok har været 2 hunner. Men dette er bare gætteri…

Efter et par dage går det op for mig at en H. Chrispa faktisk er enormt svær at holde pga. dens store lys behov. Dette var jeg overhovedet ikke i stand til at opfylde. Så efter en del overvejelser om at lave belysningen om, beslutter jeg mig for at jeg ikke vil lave belysningen om, mest pga. økonomien, men tage udfordringen op, og lave et flot akvarium uden de lys krævende anemoner og koraller. Jeg forsøger derfor at finde en aftager til min H. Chrispa, det lykkedes da næsten også, men i mellemtiden dør anemonen desværre, 10 dage efter at jeg har kommet den i akvariet. Ved ikke hvorfor den døde, men det skete ret pludseligt. Den havde ellers stået flot siden den kom i akvariet. Klovnefisken havde endda gnedet sig på den et par gange.

Efter et par uger hvor klovnefisken har været eneste fisk i akvariet, skulle den have noget selskab. Da den det meste af tiden lå på sandbunden i det ene hjørne, og svømmede kun meget lidt rundt.
Jeg købte derfor 2 Blå/Grøn Chromis som kunne give lidt mere liv til akvariet. Det hjalp da også enormt på klovnefisken at der kom noget liv i akvariet. Jeg købte samtidigt en sandsøstjerne, for at min sandbund kunne blive fin hvid igen.

Efter lidt overvejelser besluttede jeg mig for at installere et hængefilter i akvariet. Ikke fordi værdierne var for høje, men for at se om jeg kunne undgå at de blev det. 3 fisk i et så lille akvarium er måske i overkanten. Men indtil videre er værdierne stadig rigtigt fine, om det så skyldes hængefiltret ved jeg ikke.

Mit Nano-Akvarium er langt fra færdigt, og bliver det først den dag det bliver tømt, til fordel for et større.

Men indtil videre er resultatet her:
Billede



Ikke noget pragt stykke, men det bliver det forhåbentligt med tiden.

Men konklusionen på projektet her hvor akvariet har kørt i lidt over 2 måneder, må være at det sagtens kan lade sig gøre. Med hyppige vandskifte, og et beskedent indhold gå det indtil videre godt. Det største ulempe, som i nok kan se på billedet, er at det er utroligt svært at skjule powerheads og andet udstyr. Hvis jeg skulle gøre det om ville jeg nok have købt akvariet lidt større, og indbygget et skillerum til en del af teknikken.

Nye tiltag:

Der vil selvfølgeligt altid være ændringer og forbedringer.

De planer jeg har lige pt. er at jeg skal have en Dannebrog reje, så fiskene kan forblive sunde.
Desuden vil jeg prøve at anskaffe nogle koraller der ikke er så lys krævende, til at starte med noget Pumping Xenia.
Jeg overvejer også om sandsøstjerne er for stor til akvariet, og om der er andre alternativer for en fin hvid sandbund. Er også bange for at den ødelægger livet i det levende sand.

Der er også nogle tekniske problemer jeg skal have løst. Jeg skal have lavet noget så overfladevandet bliver cirkuleret i akvariet, da der meget hurtigt kommer en hinde på, som både er grim at se på og hæmmer lyset.

Dette var mit første bidrag til min tråd om mit Nano akvarium.

I må meget gerne ligge et indlæg hvis I har noget ideer til forbedringer, løsninger på mine problemer eller bare en kommentar.[php]
Senest rettet af jthyge fre 14. jan 2005 22:07, rettet i alt 1 gang.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Hej- hvorfor ikke prøve med en 70 watts hqi- lampe og en lille ventilator der blæser hen over dit overfladevand (for at undgå opvarmning). Så vil du kunne have både en flot søanemone til din klovnfisk, samt nogle flotte stenkoraller.
Ellers ser det godt ud- held og lykke med projektet.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 21:08
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederikssund

Indlæg af Casper »

Ja en 70W HQI ville være en god ide, hvis du gerne vil have lidt koraller i din balje.
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

det ser sku da godt ud ;)

1. har du nogle ordenlige reflektorer til dine 3 rør? (dette er utrolig vigtigt med lysstofrør, det jo bla hele hemmeligheden bag t5 rør, nemlig reflektorerne)

2. 70 watt hqi ville være perfekt hvis du har pengene, men du kunne prøve en 2-4 af dem her( bruger dem selv): http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... 51&n=30100
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Jeg har overvejet en 70 watt HQI men har ikke pengene til det. Men hvis jeg finder en meget billig brugt så skal jeg da have sådan en.

Jeg har reflektore på mine T8 rør, og kan tydeligt se forskel fra før hvor de ikke var på. Overvejer også kompakt T5 rør, de fås meget billige, men jeg skal lige have min økonomi op igen.
http://www.all4fish.co.uk/acatalog/copy ... mpact.html
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

ja det var da billigt :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Du kan også få dem fra http://www.hobbyriff.de men du skal live være opmærksom på at der ikke er rør med, m en det er der jo nok heller ikke med dem du sendte et link til.
Mporange
Reactions:

Indlæg af Mporange »

ja jeg kører med 4 x 24 watt T5 over min 70 liters bajle, og det trives ganske fint.
kim
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 31
Tilmeldt: man 10. jan 2005 09:29
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af kim »

Lyder spændende, har selv lige startet et nanoreef. Efter megen læsning på nano-reef.com, tænkte jeg at det kunne være spændende at kaste sig ud i det. Jeg har kun tidligere haft et ferskvands akvarie og det ligger menge år tilbage. Jeg har startet et 30 l, idtil videre er inbyggerne sand, en ca 6 kilos levende sten, 4 snegle, 4 eremitkrebs, 2 sand søstjerner og en enkelt klovn.
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Hey Kim...

Hvor længe har du haft dit akvarie kørende??

Jeg er at du har 2 sand søstjerner, trives de fint?

Har nemlig lige læst en indlæg på Nano-Reef.com om at en sandsøstjerne skal have min. 30Gallon (ca. 112 L) ellers er der ikke nok mad i sandet til den, og den vil langsomt dø af sult. Så jeg bliver helt nervøs for min...

Så ville lige høre om andre har sandsøstjerne i deres nano akvarier, og hvordan de trives..
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
kim
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 31
Tilmeldt: man 10. jan 2005 09:29
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af kim »

Hej Jesper

Jeg har kun haft det kørende i en måned. Indtil videre ser det ud som om de begge trives fint. Har fået af vide at der burde være mad nok i bunden til at brødføde begge.
Desværre er min klovn død.
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Lige så glad som man er når det går godt, mindst lige så slemt er det når der ikke gør!

Min klovenefisk døde i nat, og igen kan jeg simpelthend ikke finde årsagen. Mine to blå/grønne Chromis ser du til at have det fint.

Har testet værdierne, de ser fine ud...

Men så er det jeg kommer til at tænke på, hvilke værdier er vigtigte når vi udelukkenden snakker fisk?

Jeg har målt PH, NO2, NO3, KH...

Men er der noget mere jeg burde måle??
(Når der ikke angår, alger, koraller mm..)
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvad med Po4 og No4, også kaldet fosfat og ammionak!
Et par blå chromiser er ikke lige sagen til et så lille akvarie, det er en fisk der holder af god svømme plads. Og så er de iøvrigt ret sarte!
Har du overvejet den fisk der kaldes en "watch man gobbi"? Den er meget hårdfør, ikke ret stor og helt gul
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Har ikke lige mulighed for at teste Po4 og No4, men vil købe et par sæt så jeg hurtigst muligt kan få det testet!

Ang. de Blå/Grønne Chromis, så fik jeg at vide at de var ret hårdføre. Har planer om at udvide til et ca. 112 liters. Håber det er nok for dem! Eller hvad??
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det var også den opfattelse jeg selv havde! Men læste så det modsatte, og må da også indrømme at jeg har mistet en del af dem, hvade en flok på 9 stk., og nu er der kun 1 enkelt tilbage. Der er og også et par stykker som har leget flyvefisk, og ikke sluppet fra det med livet i behold.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

Min klovenefisk døde i nat, og igen kan jeg simpelthend ikke finde årsagen

Hvor længe har du haft klovnfisken ? Det kunne være at fiske har været syg fra start af og der ikke er noget i vejen med vandet i baljen. Det lyder lidt som om at hvis det var pga af dårlig vand kvalitet var de grønne chromis døde først ?

Blot en tanke.

MVH
Tonning
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Jeg har haft klovnefisken i ca. 2 måneder...

De 2 blå/grønne Chromis har jeg haft ca. 1 måned...
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Så her jeg fået testet NH4 og Po4. De er fine ud...
Så der er nok ikke det der har taget livet af Mr. Klovn...

Po4 = 0,25 mg/l
NH4 = 0 mg/l
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

På sigt bør du nok kigge lidt nærmere på fosfaten! Den kan lynhurtigt stige til faretruende højder.
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Er 0,25 mg/l i overkanten?

Men det er hellet ikke nemt at se om det er 0,1 eller 0,25..... De faveskalere er ikke de bedste!

Men jeg vil da holde øje med det.. :-)
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

hvad koster en 70 wats HQI er der f.eks nogen der har et link
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

ok pæren kan gå men lampen er for dyr.........
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Opdatering af akvariet!

Indlæg af jthyge »

Så er der sket lidt nyt i mit vand...
Jeg her endelig fået mit kamera tilbage, og ville lige opdatere denne tråd med et par nye billeder...

Billede
(Akvariet 12. Feb 2005)

Det der er sket siden sidst er, at jeg har fjernet hængefiltret, da den eneste effekt det havde var at larme og være grimt.
,
Og så har Brian være utrolig flink at forvære mig et par ting...
Billede
Senest rettet af jthyge man 10. okt 2005 17:01, rettet i alt 2 gange.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Godt at se at det kunne bruges det der var i skole tasken i Århus den dag :)

Det ser godt ud - ser frem til den udvidelse du brygger på :D
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Og du havde er i at det breder sig.. He He

Fandt lige denne lille arm på min bagrude, aner virkeligt ikke hvordan den er endt der bag stenene!

Billede

Der er iøvrigt to af de arme der sad på den sten jeg fik af dig, der har flyttet sig over på stenene ved siden af! Jeg var ikke klar over at de sådan kan flytte sig...
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Halløj jthyge. vil bare lige sige kanon projekt. Ærgeligt at der er nogen knubs på vejen, men det har ihvertfald været meget rart for mig, en anden nybegynder, at se at det kan lade sig gøre, også selvom man ikke har et 80.000 liters akvarie. Vi skal jo starte et sted, ikke?

well well, så er jeg selv igang, og er faktisk godt kørende hvis jeg selv sku sige det...

pøj pøj med det
Brugeravatar
BatLuder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 508
Tilmeldt: tirs 4. jan 2005 19:16
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af BatLuder »

Flexmasta: Lyder spændende, hvad har du gang i at sætte op?

Jthyge: Hvis de sådan breder sig, kunne de så ikke også brede sig lidt over i mit nano? Måske jeg kan finde ud af at have noget at bytte med snart.... :)
Rasmus Berlin aka BatLuder

- 54L nano, indbygget "sump", 72W lys (nedlagt pga flytning)
- 12L pico, 12L sump m. skummer, 36W lys (på vej)
- 9L pico (nedlagt)
- 5,5L pico (på vej)
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Flexmasta, du kunne oprette en ny tråd, hvor du beskriver dit projekt. Det er altid interessant at høre hvordan andre gør!!

Batluder: Laver et frag når jeg kommer hjem, så kan du få det om et par dage.. :-)
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
BatLuder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 508
Tilmeldt: tirs 4. jan 2005 19:16
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af BatLuder »

Jthyge: Det lyder lækkert!
Rasmus Berlin aka BatLuder

- 54L nano, indbygget "sump", 72W lys (nedlagt pga flytning)
- 12L pico, 12L sump m. skummer, 36W lys (på vej)
- 9L pico (nedlagt)
- 5,5L pico (på vej)
Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"