"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Grotech VS. Ghl dosing unit

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Grotech VS. Ghl dosing unit

Indlæg af Valentin »

Kære forum

Nu vil vi inden længe prøve os med Balling ( hvilken er ikke bestemt endnu ) men jeg kan bare slet ikke beslutte mig for hvilken doserings maskine jeg skal vælge og vil rigtig gerne høre jeres andres meninger om dem begge..

Har iforvejen Ghl 3 men vil ikke køre denne sammen med Ghl dosing uniten, hvis jeg vælger denne, men købe den med integrated controller, så den er seperat - dog vil det jo altid i min verden se bedst ud når div produkter er i samme mærke..smiler..

Mit problem - jeg er den største spade til at forstå en brugs forvirring, og har prøvet med Grotecs engang, men også med Ghl´s - så mit hoved spørgsmål er - hvilken en dosing unit er nemmeste at indstille på....`????
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Grotech VS. Ghl dosing unit

Indlæg af Birkefeldt »

Hej Troels. På GHL'en kan du kalibrere hver enkelt pumpe så de giver den korrekte mængde. På den måde bliver der korrigeret for slangelængde, løftehøjde og forskel i pumperne. Herefter kan du bare ændre hvor mange milliliter den skal dosere om dagen og det kører. Det er en stor fordel i forhold til nogen af de billigere mærker. Om Grotech'en fungerer på samme måde ved jeg dog ikke. Tror de begge er meget stabile.

Men nemmest vil nok altid være den man har vænnet sig til. :wink:

Mvh Kenneth
Brugeravatar
Esben
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 392
Tilmeldt: søn 29. nov 2009 22:49
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 1999

Re: Grotech VS. Ghl dosing unit

Indlæg af Esben »

Jeg vil selv have en GHL. Min sidste Grotec holdte i 2 uger med Balling, så stod den af.
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
Hr. C
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 378
Tilmeldt: tors 30. mar 2006 20:48
18
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Svendborg

Re: Grotech VS. Ghl dosing unit

Indlæg af Hr. C »

Min Grotech III har itv. holdt 7 år og still going strong...
Har undervejs udbygget den m. ekstra 4 kanaler - super maskine!
GHLs kender jeg ikke...
Med venlig hilsen
Nicolaj
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Grotech VS. Ghl dosing unit

Indlæg af Valentin »

Takker for svar alle..

Birkefeldt det lyder ihvertfald som om Ghl er nem at styre / håndtere - og kan se den er en del billigere endda også, det er jo også værd at tage med..

Esben - du har haft grotech - sørgeligt den kun holdt så kort tid ( men du havde vel garanti ) men hvordan syntes du at den er at indstille og omstille på....? Nu du er gået over til Ghl, køre du så denne gannem selve computeren, eller har du købt en dosing unit med integrerert indstilling..? I så fald - hvilken en syntes du er nemmest af de to....?
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Grotech VS. Ghl dosing unit

Indlæg af nesnej »

Jeg har Grotech doseringsmaskine, og den har kørt upåklageligt i et par år, men da jeg i mit nye setup udvidede med 4 ekstra kanaler, gik det galt. Systemet restatte bl.a. Sig selv, og lavede andre underlige ting. Heldigvis har jeg lånt en anden af Decocean, imens mit eget er til rep.

Eneste ulempe ved Grotechen er, at hvis du ikke saver hver gang du justerer doserne, så står systemet stille.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Hr. C
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 378
Tilmeldt: tors 30. mar 2006 20:48
18
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Svendborg

Re: Grotech VS. Ghl dosing unit

Indlæg af Hr. C »

nesnej skrev:Jeg har Grotech doseringsmaskine, og den har kørt upåklageligt i et par år, men da jeg i mit nye setup udvidede med 4 ekstra kanaler, gik det galt. Systemet restatte bl.a. Sig selv, og lavede andre underlige ting. Heldigvis har jeg lånt en anden af Decocean, imens mit eget er til rep.

Eneste ulempe ved Grotechen er, at hvis du ikke saver hver gang du justerer doserne, så står systemet stille.
Men sådan er det vel med det meste software - hvis du ændrer parametre, skal der gemmes påny...
Som for øvrigt ikke er noget "issue", set fra min side.
Med venlig hilsen
Nicolaj
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Grotech VS. Ghl dosing unit

Indlæg af nesnej »

Hr. C skrev:
nesnej skrev:Jeg har Grotech doseringsmaskine, og den har kørt upåklageligt i et par år, men da jeg i mit nye setup udvidede med 4 ekstra kanaler, gik det galt. Systemet restatte bl.a. Sig selv, og lavede andre underlige ting. Heldigvis har jeg lånt en anden af Decocean, imens mit eget er til rep.

Eneste ulempe ved Grotechen er, at hvis du ikke saver hver gang du justerer doserne, så står systemet stille.
Men sådan er det vel med det meste software - hvis du ændrer parametre, skal der gemmes påny...
Som for øvrigt ikke er noget "issue", set fra min side.
Det kan da godt være det ikke er det men når man har glemt det og først opdager det et par dage senere så er der lige pludselig blevet et Issue.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Hr. C
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 378
Tilmeldt: tors 30. mar 2006 20:48
18
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Svendborg

Re: Grotech VS. Ghl dosing unit

Indlæg af Hr. C »

Det er det også hvis du "glemmer" at tænde for din skummer efter afrensning, glemmer at fylde ferskvand på osmolator anlægget osv... :hehe:
Med venlig hilsen
Nicolaj
Brugeravatar
Esben
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 392
Tilmeldt: søn 29. nov 2009 22:49
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 1999

Re: Grotech VS. Ghl dosing unit

Indlæg af Esben »

Jeg har ikke købt en GHL endnu, men vil købe den, der kører selvstændigt.

Jeg havde desværre haft den til at ligge alt for længe inden at jeg fik min sat til ;)
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"