Ja, som sagt i min tidligere tråd, så gjort.
Jeg fik lavet en skelet der minder om Fluval Edge, men i mål der passer bedre til, at jeg gerne vil have noget andet lys mv. end standarden.
Udstyr:
Vortech mp10es
Aqua Clear 50 HOG filter
Santa Monica HOG.5 ATS (hertil kommer en 100l luftpumpe)
Varmelegme
Lys er bestil herfra, der kommer om ca. 5-10 dage
http://kortlink.dk/stevesleds/bcz8
men det kommer til at ligner det her:
http://kortlink.dk/stevesleds/bd4r
Lampes leveres med 6 Royal blue, 6 neutral white, 1 deep red og 1 true violet, 2 dimmers og aktiv køling i én PSU.
Så snart at HOG.5'en er samlet vil jeg forsøge at fremskaffe nogen levende sten og sand så indkørselsfasen kan påbegyndes. Jeg har læst mig frem til, at det godt kan stå uden direkte lys i en uges tid eller to uden problemer.
PS. Jeg ved at mit skelet ikke er super perfekt eller total strømlignet. Men jeg er godt tilfreds, alt taget i betragtning
makrro's Fluval Edge (med billeder)
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Saltvand siden?: 2009
makrro's Fluval Edge (med billeder)
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Re: makrro's Fluval Edge (med billeder)
Ser godt ud, stadig der flotte look som Edge er kendt for.
Hvad måtte du slippe for den DIY lampe?
Hvad måtte du slippe for den DIY lampe?
Life is a beach and then you dive.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2765 Smørum
- Saltvand siden?: 2012
Har du fået det til at passe i det normale låg, kan ikke lige se om det er sådan et? Hvis det er, så er jeg ellevild xD
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Saltvand siden?: 2009
Jeg er da glad for at du ikke kan se om det er det oprindelige låg eller mit eget. Det er mit eget låg, som måler 30x30 cm, hvoraf de 10 længden dækker over sumpområdet.
Med hensyn til min DIY lampe, så blev det godt nok lidt dyrt, 1700 inkl fragt på 300 kr, samt 150 kr for at de samler den og 150 for moonlight. Så kommer der lige moms oveni når SKAT har haft fingerene i den... Så ca. 2.000 vil jeg tro Men den svarer til 120w HQI, så den kan jo bruges i tilfælde af en opgradering i fremtiden!
Med hensyn til min DIY lampe, så blev det godt nok lidt dyrt, 1700 inkl fragt på 300 kr, samt 150 kr for at de samler den og 150 for moonlight. Så kommer der lige moms oveni når SKAT har haft fingerene i den... Så ca. 2.000 vil jeg tro Men den svarer til 120w HQI, så den kan jo bruges i tilfælde af en opgradering i fremtiden!
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv