"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

generelt om saltvand

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
akvariedegnen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 44
Tilmeldt: tirs 26. jun 2012 17:56
11
Postnummer: 8420 Knebel
Saltvand siden?: 2012

generelt om saltvand

Indlæg af akvariedegnen »

Hej herinde på siden.
Jeg er rimelig ny udi saltvand og har brug for lidt hjælp.
Jeg startede for nogle måneder siden et Boyu 58 liter, og det har egentlig kørt ret fint, men for 3 uger siden fik jeg et godt tilbud på Boyu 128 liter, som jeg takkede ja til.
For 14 dage siden startede jeg det. Der er omkring 18-20 kg levende sten i det. En del af stenene tog jeg fra det lille Boyu, ligesom jeg også tog halvdelen af saltvandet fra det for at fremskynde modningsprocessen.
Nu er det nye akvarium helt overgroet (altså bund og sten) med brunalger. Vandet er testet og fundet fint, dog ikke hårdheden der er på 13.
Mit spørgsmål er nu. Hvornår kan jeg komme en algeæder over i det nye akvarium, både en fisk og evt. nogle eremitkrebs og hvad med søpindsvin og søstejerne. Vil det kunne gå nu, eller skal jeg vente. Jeg vil selvfølgelig gerne have algerne ædt væk.
Vh Jørgen W
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: generelt om saltvand

Indlæg af MoG »

Baseret på min egen erfaring: jeg smed en Hugo og to eremitter i efter halvanden uge efter opstart.. Dog ikke pga utålmodighed, men derimod efter råd fra erfaren Saltvandsakvarist! Det var lige mellem brunalge og grønalge fasen.. De lever alle stadig i bedste velgående efter ca 3 måneder! De er stadig kun de eneste beboere i akvariet, trods fine vandværdier..
Morten
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: generelt om saltvand

Indlæg af Marco R »

Flyttet til rette sted :happy:

Held og lykke og tillykke med det nye akvarie :)
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"