"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Et par forskellige billeder

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Et par forskellige billeder

Indlæg af Brian »

Her er lige et par forskellige billeder som alle er taget i mit akvarie :

Eremit krebs på afveje, det ligner lidt en sikkerhedsline med den tråd den slæber efter sig :
Billede


Man ved aldrig hva man finder i sine levende sten - her er en af de bedre en nøgensnegl :
Billede


Cerit sp. snegle er kanon til at vende rundt i bundlaget. Jeg startede med 20 af dem - nu har jeg "en del flere..." og flere på vej :
Billede


Gad vide hvornår den brækker på midten - den bliver da bare længere og længere... :) :
Billede
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

wow hva er det for en spooky ting der stikker ud deR ?
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det er da blot min gamle søpølse ;) Og ja den var laaaaaang !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

årh, den giver helt er spooky agtig noget hehe :P Men hvad er det egentlig de er godt for, når de er så giftige.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

De holder bundlaget i bevægelse, og holder det frit for alger - så meget de nu kan nå.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

nårh ok :) Men er det ikke lige så godt med en eller flere sandspisere ? evt. sand søstjerne
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

er søpølser giftige ? :S
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

jah hvis de dør el. lign, så kan de dræbe alt i akvariet.
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

det må jeg sige.. det er sq vildt nok :P så ved jeg at jeg ikke skal have sådan en.. synes også den ser lidt ulækker ud :P
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

hehe søpølse, en pølle der lagt til søs ;)
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

ahhhrrr...det er ikke alle søpølser der er giftige. De har dog alle det til fælles at de kan finde på at spytte deres indvolde ud som et sidste forsvar - og det griser vist en del. Der er endda en der er spiselig (edulis)....dinner anyone?
Er vildt glad for min :wink:
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

hehe oki, troede bare at det var alle der var giftige, så har jeg da lært lidt idag :P
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Lige et billede af min "spiselige".

BTW: Hvis man har et rimeligt stort akvarie, en god skummer og noget aktivt kul ved hånden, så tror jeg ikke der er den store grund til at frygte sådan en fætter.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
bennyben
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 229
Tilmeldt: tirs 1. feb 2005 13:04
19
Postnummer: 5400 Bogense
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Bogense

Indlæg af bennyben »

vil da bare indskyde at jeg er godt træt af min søpølse, det viste sig efter jeg havde købt den at det ikke var en sandspiser. for den kravler rundt oppe på stenene hele tiden, og ved faktisk ikke hvad den gør godt for
560 liter akvarie indbygget under trappe - under planlægning.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Nej ikke alle er giftige og min var også reef safe.

Og min var desværre så lang at den ALTID havde røven mellem stenene og så snuden ude i sandet. Det resulterede i at efter nogle måneder var det meste af mit sand inde bag mine sten !

Og så var der lige dengang hvor jeg blev vækket kl 5.30 mandag morgen af underboen, hun ville vide hvorfor det regnede gennem hendes loft.... Tjoo det var så min søpølse der havde lagt sig hele vejen rundt ved min overløbskam, dette giver højere vandstand i baljen som giver lavere vandstand i sumpen som så giver føleren besked om at pumpe ferskvand på sumpen som så igen giver mere vand i systemet som så til sidsts resultere i at selve akvariet løber over....men kun 60 liter !!!!!!

Så jeg sigere bare cerit sp. snegle til en sandbund !!!! :D
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Billeder"