"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Osmoseanlæg laver alt for meget vand - lån af mS måler.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Osmoseanlæg laver alt for meget vand - lån af mS måler.

Indlæg af mads-fisk »

Jeg har et AquaMedic easyline 90, der skulle producere 90 l/døgnet. Det producerer dog 192 l/døgnet, og det kunne derfor være rart at finde ud af, om det virkeligt er rent nok. Hvis nogen i KBH. områden ligger inde emd en mS måler, vil det derfor være fedt, hvis jeg må komme forbi med lidt vand og få det testet.

Hvis en anden her fra har samme anlæg, ville det også være godt at høre hvilken modstand, der sidder på.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
mikkel
Reactions:

Re: Osmoseanlæg laver alt for meget vand - lån af mS måler.

Indlæg af mikkel »

mads-fisk skrev:Hvis en anden her fra har samme anlæg, ville det også være godt at høre hvilken modstand, der sidder på.
Mener det er en flow550, men er ikke 100% sikker.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Re: Osmoseanlæg laver alt for meget vand - lån af mS måler.

Indlæg af mads-fisk »

mikkel skrev:
mads-fisk skrev:Hvis en anden her fra har samme anlæg, ville det også være godt at høre hvilken modstand, der sidder på.
Mener det er en flow550, men er ikke 100% sikker.
Der sidder en flow300 på mit, og tænkte at en for lille modstand måske kunne være skylden?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Nu er jeg bestemt ikke nogen haj udi osmoseanlæg, men jeg tror ikke modstanden alene kan forklare det (og vil da også mene at mindre modstand = mere affaldsvand....men igen: Ingen haj).
Umiddelbare bud er: Høj temperatur på vandet, højt hanetryk, blødt hanevand, spritny membran eller defekt membran.
Har lige været ude i skuret og rode i skrammel-kassen og det er en flow550, der sidder på min - men det er også en gammel fætter af ukendt herkomst.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

mikkel skrev:Nu er jeg bestemt ikke nogen haj udi osmoseanlæg, men jeg tror ikke modstanden alene kan forklare det (og vil da også mene at mindre modstand = mere affaldsvand....men igen: Ingen haj).
Umiddelbare bud er: Høj temperatur på vandet, højt hanetryk, blødt hanevand, spritny membran eller defekt membran.
Har lige været ude i skuret og rode i skrammel-kassen og det er en flow550, der sidder på min - men det er også en gammel fætter af ukendt herkomst.
Membranen er 7-8 mdr. gammel. Jeg bruger hverken trykpumpe eller tempererer vandet, så synes det skulle være mærkeligt, hvis jeg kunne få det til at levere over dobbelt så meget, som det max. burde, og samtidigt lave rent vand. Tror vist bare jeg må få lånt en mS. måler og se selvom jeg dog heller ikke forstår, hvis den skulle være defekt.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
gunni
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 387
Tilmeldt: man 14. mar 2005 18:10
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4293 dianalund
Kontakt:

Indlæg af gunni »

Hey mads jeg har da en ms måler og bor på amager hvis det skulle være.

Jeg tænkte faktisk på i går at jeg snart ville tage i klovnfisken og kikke da det er lang tid siden at jeg har været der. og man har jo ferie de næste 2 uger så noget skal man jo lave :)

Så hvis du er på arb. en af de næste dage så kan jeg jo tage den med der ind.

Ps: jeg har samme anlæg godt nok er det en af dem fra MSH men det er det samme og der sidder en flow 300 på..
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Prøv at lave en KH test på vandet? Hvis du kan måle noget videre KH så er der noget galt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det lyder da utroligt at en butik som klovnfisken ikke har en microsimens måler! Hvordan checker han så det vand han laver??
Brugeravatar
Nightmare
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 48
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 22:28
18
Postnummer: 4840 Nørre Alslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nørre Alslev

Indlæg af Nightmare »

Hej Mads!

Jeg har en AquaMedic easyline 90 og der sidder en flow 300 på. Laver ca. de 90 L i døgnet.

Mv.

Nick
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"