"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Rød Gorgonie

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 161
Tilmeldt: fre 9. jun 2006 10:56
17
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Valby

Rød Gorgonie

Indlæg af Kirurgfisk »

Jeg købte i sidste uge en rød gorgonie i klovnfisken, og fik at vide at sådan en sag skulle fodres et par gange om ugen, når den var ude med sine hvide "blomster" ting !

Jeg kom så lidt frost artemia i vandet til den, et par gange - men siden har den ikke væren ude med dem (i de sidste 4 dages tid), er der en der har lidt erfaring med sådan en sag og kan fortælle mig at det er helt normalt og at den sikkert har det fint !

Prøvede lige her idag om ikke jeg ku lokke den med lidt frost-cyclops, men den gik desværre ikke !!

Må indrømme at jeg er lidt nervøs for at også den - har ikke været så heldig på det sidste - skulle finde på at stå af !!!
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 977
Tilmeldt: tirs 20. jul 2004 10:28
19
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Jeg må indrømme, at jeg altid selv er gået en stor bue uden om koraller, der kun trives, når de fodres. Med undtagelse af Tubastrea sp. er det min opfattelse, at de er overordenlig svære at holde liv i. Dette er dog ikke på baggrund af min egen erfaring, men mere, hvad jeg har læst mig til og hørt om.

Hvis det er denne art, du har, kan du læse, at der er lidt delte meninger om, hvor let den er at holde:
http://www.meerwasser-lexikon.de/de/67/782/Ctenocella/pectinata.htm
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvilke fisk har du i baljen?? Hvis de går og nipper bare den mindste smule til gorgonien, trækker den sig tilbage og kan være meget lang tid om at komme ud igen. Det kna den desværre ikke klare i længden.
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 161
Tilmeldt: fre 9. jun 2006 10:56
17
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Valby

Indlæg af Kirurgfisk »

Ja, det er så den art jeg har - men desværre kan jeg ikke tysk :wink: !
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Så lær det :D
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Carsten, du har da også bare en løsning på alting :D

Kirurgfisk<< Er du sikker på det lige er en Ctenocella pectinata du har købt? Der findes jo flere arter røde gorgonia med hvide polypper - f.eks. Ctenocella pectinata.

Generelt er det en god idé først at hælde "sovsen" fra det optøede frostoder i akvariet, og så vente 5 - 10 minutter med at hælde selve foderet i. På denne måde når korallerne at folde deres polypper ud først.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4666
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

Jeg undrer mig over denne sætning: Kirurgfisk<< Er du sikker på det lige er en Ctenocella pectinata du har købt? Der findes jo flere arter røde gorgonia med hvide polypper - f.eks. Ctenocella pectinata.

Det må jo være det man kalder ironi!
Men ellers er det en god idé, som Mads skriver, at sprøjte lidt foder i akvariet.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Anders månsson skrev:Jeg undrer mig over denne sætning: Kirurgfisk<< Er du sikker på det lige er en Ctenocella pectinata du har købt? Der findes jo flere arter røde gorgonia med hvide polypper - f.eks. Ctenocella pectinata.

Det må jo være det man kalder ironi!
Men ellers er det en god idé, som Mads skriver, at sprøjte lidt foder i akvariet.
Hehe, ups! (dejligt man i denne sommervarme har noget at skyde skylden på ;))

Mente nærmere:
Kirurgfisk<< Er du sikker på det lige er en Ctenocella pectinata du har købt? Der findes jo flere arter røde gorgonia med hvide polypper - f.eks. Gorgonia acabaria.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 161
Tilmeldt: fre 9. jun 2006 10:56
17
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Valby

Indlæg af Kirurgfisk »

Tjoh, det kan som snart sagtens være - men er nu ikke helt klar over hvordan den ser ud ?

Men sys nu ihvertfald den ligner den der er på billedet !!
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"