"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

må gerne slettes

Forum katagori for Red Sea Max akvarie serien.
betinaditte
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 11. okt 2010 14:02
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2010

må gerne slettes

Indlæg af betinaditte »

tror min fisk har syge hva skal jeg gøre håber inderligt i vil hjælpe mig..
det drejer sig om jeg har købt en xantomeotopom. net kejser (sku være sjælden) som har fået hvide skjoler på siderne og den svømmer ikke ordenligt den drejer lidt rundt og ligger og "slapper af" hva jeg jeg gøre??
mvh betina
Senest rettet af betinaditte ons 17. nov 2010 12:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af Bingocaller »

Se din anden tråd men hvis det er den art er den alt for stor til sådan en tank - og derved fået enten stress ved hvide pletter - eller hvide pletter af en infektion IMO
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af ronny.w »

Håber ikke den forhandler du har købt den kejser af var klar over at du kun har en RSM.

Skil dig af med den kejser eller køb dig et større akvarium asap!!!! ( vi snakker kun 1000 L )

Nej den fisk bliver syg pga. det er en kejser samt at den går i alt for bette et akvarium. den type kejser er for erfarne folk
betinaditte
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 11. okt 2010 14:02
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af betinaditte »

vi har købt alt hos den forhandler og ved godt vi har rsm 250 liter
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af Carsten »

Fortjener sådan en forhandler ikke lige at komme i gabestokken??
Hvilken forhandler???
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af ronny.w »

Carsten skrev:Fortjener sådan en forhandler ikke lige at komme i gabestokken??
Hvilken forhandler???
Ro på nu det er thomas i bagsværd åbenbart. Vi aner intet om størrelsen eller noget endnu og der er altid 2 side af en sag. Men jeg ville tage fisken og kører derud igen og få mine penge tilbage.

Hvor gl. er dit setup altså hvor længe har det kørt pt. jeg kan se i den anden tråd at du muligvis har fået den omkring D. 1/11-2010 er dette korrekt. ?? i så fald er du startet tidligt op med at smide ting i
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 962
Tilmeldt: man 20. aug 2007 16:22
16
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af MMartin »

ronny.w skrev:
Carsten skrev:Fortjener sådan en forhandler ikke lige at komme i gabestokken??
Hvilken forhandler???
Ro på nu det er thomas i bagsværd åbenbart. Vi aner intet om størrelsen eller noget endnu og der er altid 2 side af en sag. Men jeg ville tage fisken og kører derud igen og få mine penge tilbage.

Hvor gl. er dit setup altså hvor længe har det kørt pt. jeg kan se i den anden tråd at du muligvis har fået den omkring D. 1/11-2010 er dette korrekt. ?? i så fald er du startet tidligt op med at smide ting i
Er Thomas da en hellig mand i den her branche?
betinaditte
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 11. okt 2010 14:02
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af betinaditte »

intet ondt om thomas han er en super flink fyr
det var mere hva man kunne gøre for at rede den.
det har kørt i 3 uger men vi fik god for det vi spurte sef om det.
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 962
Tilmeldt: man 20. aug 2007 16:22
16
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af MMartin »

betinaditte skrev:intet ondt om thomas han er en super flink fyr
det var mere hva man kunne gøre for at rede den.
det har kørt i 3 uger men vi fik god for det vi spurte sef om det.
Du kan desværre ikke gøre andet end at aflevere den tilbage til butikken levende, døende eller død. Som de andre skriver så er det en svær fisk som kræver meget plads, så dit akvarie er alt for lille til sådan en fisk
betinaditte
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 11. okt 2010 14:02
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af betinaditte »

ja han har åben i morgen og vil da tage ud med den, men sys aligevel det er synd.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af pederrevnørd »

Jeg vil mene at man som privatperson selv har et ansvar for at læse og erfare sig viden om dyr, inden man køber dem.

Nogle forhandlere vil sælge alt til hvem som helst, og det er formentlig ikke kun Thomas her der er sådan.

Så god og sund fornuft, det kommer man langt med.
Det er respektløst overfor dyrene , påtager man sig ansvaret at holde eksotiske dyr, skal det ikke kun være for egen skyld, men også for dyrenes skyld.
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af ronny.w »

MMartin skrev:
ronny.w skrev:
Carsten skrev:Fortjener sådan en forhandler ikke lige at komme i gabestokken??
Hvilken forhandler???
Ro på nu det er thomas i bagsværd åbenbart. Vi aner intet om størrelsen eller noget endnu og der er altid 2 side af en sag. Men jeg ville tage fisken og kører derud igen og få mine penge tilbage.

Hvor gl. er dit setup altså hvor længe har det kørt pt. jeg kan se i den anden tråd at du muligvis har fået den omkring D. 1/11-2010 er dette korrekt. ?? i så fald er du startet tidligt op med at smide ting i
Er Thomas da en hellig mand i den her branche?

Nej det er han ikke. men der er altid 2 sider af samme sag. desuden kan vi ikke altid bare klantre forretningerne for at have en skyld i deres gøres og færden.
Du aner intet om kunden måske har sagt at de har et midlertidigt RSM 250 eller om fisken er så lille at kunden har fået fortalt at de kan have den nu, men på sigt skal de skille sig af med den.

Der er mange parameter der spiller ind og i sidste ende er det hos kunden problemet ligger, I det her tilfælde har kunden ikke haft en viden eller sat sig ind i hvad de store kejser kræver og hvor svære i de grunden er at holde. hvor tit de bliver syge ved ringe vandkvaliteter. og er deres setup ikke ældre end det er, er der nok mere der den hænger frem for at det er en kejser de har købt. Men det er stof til moralens vogter herinde også kan de jo lige pege finger af alle de andre og fortælle dem hvor dumme og skødeløse de er.

Her er det vores opgave at "rette" dem ind på det rigtige spor, fremfor at male fanden på væggen, Vi får ikke flere folk til denne hobby, hvis vi råber og skriger op, hvergang en laver noget forkert som er "NY" startet ( LÆS NY STARTET ).

I råber da heller ikke op i ansigtet på alle dem som er hoppet på biopellets og har slået koraller i ihjel den vej. selv om de viste at der var stor chance for at det kunne ske.

Forklar i stedet for folk, hvad de kunne have gjort bedre eller anderledes. for den vej de tager nu er dømt til at gå gal, uanset om de gør det i god tro eller ej.
Senest rettet af ronny.w tirs 16. nov 2010 12:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af pederrevnørd »

præcis Ronny :-)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
betinaditte
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 11. okt 2010 14:02
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af betinaditte »

du for mig til at lyde som en eller anden dyremishandler vilket jeg bestem ikke er.!
man er sef ny og skal også li starte og det første man stoler på er vel mennesker som har med det at gøre og min del med at læse er jeg igang med og har været det længe, men lige den fisk fik jeg af vide den var en god en at vælge men sef når den blev voksen skulle man nok finde et større akvarie til den, og sef det ville jeg da også gøre..

og jo vi har os haft den tanke vi ville stoppe men vi vil rigtig gerne det her så hvorfor stoppe.. og jo jeg skal da nok lære det men du har vel også været ny.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af Bingocaller »

Hvad størrelse er omtalte fisk?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
betinaditte
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 11. okt 2010 14:02
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af betinaditte »

bingocaller den er ca 5 cm
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af Han$en »

betinaditte skrev:bingocaller den er ca 5 cm
Se, så har vi jo pludselig en anden snak - Det er ikke størrelsen på fisken der er problemet her. Så fisken sund og rask ud i butikken, da du købte den?

Ser fisken tynd ud?
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
betinaditte
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 11. okt 2010 14:02
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af betinaditte »

hey hansen nu ved jeg ikke hvor tyk den skal være da det var første gang jeg så den, men om den har været lidt syg fra forhandlerens side ved jeg ikke men den har gemt sig meget da vi fik den og ikke rigtig bevægede sig.
(har sendt dig en besked)
mvh betina
Jensen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 96
Tilmeldt: tirs 10. jan 2006 22:03
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ølstykke

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af Jensen »

er tiden mellem start og putte fisk i ikke det virkelige problem .
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af Bingocaller »

Jensen skrev:er tiden mellem start og putte fisk i ikke det virkelige problem .
Jo og om hvordan fisken er blevet aklimatiseret før den kom i tanken?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af ronny.w »

betinaditte skrev:du for mig til at lyde som en eller anden dyremishandler vilket jeg bestem ikke er.!
man er sef ny og skal også li starte og det første man stoler på er vel mennesker som har med det at gøre og min del med at læse er jeg igang med og har været det længe, men lige den fisk fik jeg af vide den var en god en at vælge men sef når den blev voksen skulle man nok finde et større akvarie til den, og sef det ville jeg da også gøre..

og jo vi har os haft den tanke vi ville stoppe men vi vil rigtig gerne det her så hvorfor stoppe.. og jo jeg skal da nok lære det men du har vel også været ny.
Der er heller ikke nogen grund til at stoppe med denne dejlige hobby. vi alle får et par stød. dette kan ikke undgås desværre. Find derfor frem til nogen som ved lidt om hobby'en og de gængse ting. sug så meget viden til jer som i kan.

Hvordan men dine forskellige ting i dit akvarium.

Er stenene afgasset ( kommer fra et indkørt akvarium ) eller er disse fra en helt ny import købt igennem en forretning.

Kender i til de forskellige alge faser som i muligvis kommer til at opleve i de næste 2-3 mdr. måske længere tid.

Hvad har i af dyr og eventuelle koraler i pt.

har i styr på jeres værdier og hvor disse nogenlunde skal ligge. har i styr på hvad der gør at det ene falder når det andet stiger? hvorfor der kommer mere af tingende og hvorfor nogen af tingende falder.

Sidst så håber jeg ikke at den kommentar om dyrplageri var minded på mig. for det har jeg vist ikke givet udtryk for ?
betinaditte
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 11. okt 2010 14:02
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af betinaditte »

alt hva jeg har er købt et sted.
og der er nogle læder koraller en hugo 2 emits kribs en rød reje og så var der den kejser.
og ca 25 kg sten
alge faserne er jeg ikke helt sikker på endnu men spørger hele tiden når jeg er usikker på noget.
(vi har for eksempel fået noget rødlig noget på stenene) men det skulle ikke være farligt ifølge hvad jeg har hørt.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af pederrevnørd »

Hej igen,

Du må endelig ikke stoppe, jeg vil blot mene at du skal læse lidt mere om dette store emne, og jeg vil også anbefale dig at skifte/bytte din kejser til en fisk der er nemmere for dig at holde.

Det vil give dig en bedre start, og give dig en glæde ved at se ting(dyrene) have det godt.
Efterhånden som din erfaring vokser, og akvariet stabiliseres, kan du prøve en dværgkejser(Centropyge), såfremt det er en type fisk du synes om.

Jeg ville anbefale fx jomfrufisk eller en lille gylte til at starte op på.
Held og lykke:-)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
betinaditte
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 11. okt 2010 14:02
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af betinaditte »

hey tak for for det vil da helt sikkert starte mere stille, og spørge her inde også inden jeg går ud. men de er også meget pæne dem du skriver om, og tænker på også at få klovnefisk er dette en mulighed nu eller?
mvh betina
Jensen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 96
Tilmeldt: tirs 10. jan 2006 22:03
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ølstykke

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af Jensen »

lang historie kort :

få en til at komme og kigge på hvad du har og hvordan tilstanden ( indkøringen) er , og så tag den derfra ....som jeg læser har det kørt en lille måned = alt for lidt .
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3822
Tilmeldt: man 27. mar 2006 23:25
18
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af Nolan »

Har du kendskab til "vores" wiki ( http://saltvandswiki.dk/wiki/Forside ) ?
Her ligger en hel del information - skrevet af brugerne herinde - du kan bruge.

Kig evt. under Kemi - direkte link: http://saltvandswiki.dk/wiki/Kemi - for forklaring af mange af de kemiske sammenhænge, der refereres til hele tiden herinde.

Red:
Tjah, det sidste link går lidt i hegnet. Kopier og indsæt i din browser.

/Kim
Senest rettet af Nolan tirs 16. nov 2010 16:51, rettet i alt 1 gang.
betinaditte
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 11. okt 2010 14:02
13
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2010

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af betinaditte »

der kommer en herfra og hjælper mig på mandag så det blir godt ;)
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af Thue »

Vi kan jo alle blive enige om at det er alt for tidligt du har tilsat nye fisk men det kommer du jo nok til og lære på den dyre måde lige som os andre men nok om det, det er der jo rigelige der allerede er inde på, Denne blue face angel du har fået dig er den stadig i ung stadiet eller er den udfarvet. Denne kejser er svær men ikke en af de sværeste, men den er utrolig sky så den skal have meget ro i starten vil tro der kan gå uger før den lige som kommer lidt frem. Spiser den eller er den lige glad/ bare bevæger munden heltvildt når der fodres, er den begyndt og få nogle små hvide pletter. minder egentligt om salt korn på kroppen, kig godt efter på dens hage. Dette her er for og hjælp men denne kejser skal normalt kun kommes i et meget velkørede akvarie med mange gemme steder og godt gang i de levende sten for den græsser meget inde i hulerne hvor den finder små svampe alger og tunicats, og værdierne skal være snore lige da de hurtigt bliver påvirket af svingninger. så når den er kommet i så hurtigt efter opstart gør i det meget svært for jer selv og opleve succes og ikke mindst for fisken som vir har et ansvar over for

Mvh Thue
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af pederrevnørd »

betinaditte skrev:hey tak for for det vil da helt sikkert starte mere stille, og spørge her inde også inden jeg går ud. men de er også meget pæne dem du skriver om, og tænker på også at få klovnefisk er dette en mulighed nu eller?
mvh betina

Hej igen,

Du elsker klvonfisk, ligesom resten af dk's befolkning. Men den alm. klovnfisk er ikke en begnderfisk.
Du kan dog have den om 2-3 måneder, når dit akvarie er stabilt - men let er den ikke.

Der er mange typer klvnfisk, og flere er noget lettere end den almindelige. Og de er stadig flotte.

Glad for at høre du får rådgivning mandag, og ros til dig for at spørge til råds:-)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: min fisk er syg håber i vil hjælpe mig

Indlæg af Han$en »

pederrevnørd skrev:Hej igen,

Du elsker klvonfisk, ligesom resten af dk's befolkning. Men den alm. klovnfisk er ikke en begnderfisk.
Du kan dog have den om 2-3 måneder, når dit akvarie er stabilt - men let er den ikke.

Der er mange typer klvnfisk, og flere er noget lettere end den almindelige. Og de er stadig flotte.

Glad for at høre du får rådgivning mandag, og ros til dig for at spørge til råds:-)
Jeg blev den udkårene..

Jeg tror dog der her tales om A. occelaris aka. Nemo-fisken, som langt de fleste falder for ved deres saltvands-debut, og denne er jo en ret nem fisk! :)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Besvar

Tilbage til "Red Sea Max"