"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Skummer problemer

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
kasper ibsø
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 735
Tilmeldt: ons 24. aug 2005 03:15
18
Postnummer: 5471 Søndersø
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af kasper ibsø »

nadia fylder din skummer stadig koppen på et min. efter at ha kørt den lidt ind?
Nano reefer :)

Aqua Medic Yasha 36 liter SOLGT

viewtopic.php?f=91&t=42340

M.v.h Kasper
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 932
Tilmeldt: søn 6. feb 2005 12:53
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Indlæg af jesper/aarhus »

[quote="Ronny]
Uden at kan sige det med videnskabelig sikkerhed, så er det af den grund at der dannes en belægning i skummeren som gør at den er anderledes elektrisk ladet.[/quote]


Se nu nærmer vi os jo måske lidt en forklaring..... om end jeg så ikke helt kan forstå, at en sådan belægning i givet fald først dannes (eller først er optimal) efter fx. 72 timer....

Alt denne polemik, skal altså ikke opfattes som personlige angreb, eller at jeg tror jeg ved bedre end andre - tværtimod.

Jeg vil såmænd bare gerne have en "vandtæt" forklaring på, hvorfor en skummer først skulle fungere optimalt efter 72 timers brug....

Ronnys forklaring om at det skyldes belægningen i selve skummeren kan der måske være noget om, men jeg synes alligevel ikke, at dette skulle retfærdiggøre en anvendelsestid på 72 timer, før end optimal afskumning opnåes.

jagten på den endelige sandhed fortsætter...... :beer:

ps:
Brian, du må meget gerne klippe al denne snak til en ny tråd hvis det er.....
100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
kasper ibsø
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 735
Tilmeldt: ons 24. aug 2005 03:15
18
Postnummer: 5471 Søndersø
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af kasper ibsø »

nu har jeg lige hurtigt læst tråden igennem igen. hvor får du de 72 timer fra? det jeg mener er at en ny skummer vil smide meget vand i koppen de første par timer endtil den lige er blevet lidt kørt til. hvor den så efter det begynder at skumme stedet for at smide vand i koppen = virke ordenligt
Nano reefer :)

Aqua Medic Yasha 36 liter SOLGT

viewtopic.php?f=91&t=42340

M.v.h Kasper
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 932
Tilmeldt: søn 6. feb 2005 12:53
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Indlæg af jesper/aarhus »

kasper ibsø skrev:nu har jeg lige hurtigt læst tråden igennem igen. hvor får du de 72 timer fra?
Nej, kan da godt forstå du ikke akn finde dette i tråden, for det står der nemlig heller ikke i tråden :wink:

Men i så mange andre af disse tråde ("[shadow=red]Min skummer virker ikke -hjælp[/shadow]") så udtaler folk i flæng, at skummeren fx. min. skal have kørt i 24, 48, 72 etc. timer, førend man opnår en optimal afskumning.

Det er så bare her jeg efterlyser de videnskabelige forklaringer på hvorfor det skulle forholde sig sådan..... Og i forhold til hvor tit folk kommer med "24-48-72 timers postulatet", så synes jeg det skorter gevaldigt meget mht. at underbygge disse påstande rent videnskabeligt.

Men så igen - hvad skal man også med teori, hvis man tror man ved hvordan det forholder sig i praksis :ele:
100 *100 * 50 cm cube
fissk
Reactions:

Indlæg af fissk »

ofte når det er skummer problemer
hænger det lidt sammen med at sten er blevet indført samtidig.
og som du skriver er skum ,skum
og det beror ikke på at skummeren skal køre et stykke tid for at virke optimalt.
men beskidt vand skummer mere end rent.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"