"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Når bossen har talt!!!!!

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af Lord Mike »

Meget muligt at denne tråd ikke ligger det rigtige sted, men så kan de rette personer jo flytte den....til sumpen så den ikke ses og føres frem som øverst topic i nye emner.

Men forstår simpelhen ikke hvorfor der ikke må komme forskellige meninger på banen når der åbenbart er flere synspunkter på en problematik. Det jeg henviser til er denne tråd: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=14&t=29073 som ovenikøbet bliver skrevet i sober tone og med efter min mening gode agumenter for den ene og den anden side. Hvorfor skal denne tråd dog lukkes? jeg sider lidt med en fornæmmelse af at når bossen har snakket så er det bare sådan, uden at kunne tage hensyn til meninger af anden art end lige den som moderatorene har. Jeg vil kunne forstå at tråden lukkes hvis tonen ikke var god, men tonen her er jo netop holdt sobert med forskellige holdninger for og imod.

Personlig genere det bestemt ikke mig at tråde i sumpen ikke kommer op øverst som topic, men kan bestemt godt følge dem som skriver at det da er så nemt bare at undgå disse.

Så hvorfor lukkes denne tråd, der har da altid været plads til forskellige meninger på dette forum, er dette nu slut??

Det skal lige siges at jeg har gjort som det er anbefales (netop af moderatorene) at gå væk fra dette indlæg i 10 min før jeg udføre denne tråd, men min holdning er sgu stadig den samme, derfor her jeg trukket udfør :wink:
Senest rettet af Lord Mike lør 5. dec 2009 22:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Barner
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 931
Tilmeldt: fre 23. dec 2005 12:41
18
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2004

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af Barner »

hvilken tråd? i dit link bliver jeg ledt ud til forsiden med nye emner!
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af Lord Mike »

Barner skrev:hvilken tråd? i dit link bliver jeg ledt ud til forsiden med nye emner!
Skulle være rettet nu, min fejl :G
Brugeravatar
sflindt
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 268
Tilmeldt: fre 22. apr 2005 21:37
19
Postnummer: 4243 Rude
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Rude - mellem Næstved og Skælskør

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af sflindt »

Jeg vil ikke gøre mig til dommer for om sumpens nye emner skal vises eller ej.

Men jeg giver Lorden ret i, at der skal være plads til at medlemmer kan ytre sine meninger om ændringer på et fora uden at en sådan tråd lukkes.
Naturligvis skal tråden lukkes hvis det ikke er holdt i en sober tone, men det var ikke tilfældet.

Husk det er et åbent fora som ikke ville eksistere uden medlemmernes indlæg.
Venlig hilsen

Sarah
Tlf.: 25683267
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af Olsen »

Man burde nok ikke have lukket tråden der henvises til med den begrundelse af den nye model skal afprøves nu.
Når det så er sagt, så synes jeg ikke at der har været særlig mange tråd-lukninger gennem de senere år. Håber det fortsætter sådan.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af Hougaard »

Jeg syntes nu heller ikke udmeldingerne omkring sumpen er særlig meget i den ånd som der eller har været her. Jeg har f.eks. hjulpet folk med kamera- og computerproblemer i sumpen flere gange - Og nydt når nogen har posted et link til en sjov video eller andet. Bliver sumpen isoleret, så lægger jeg ikke længere mærke til om der er skrevet noget jeg kan hjælpe med.

Og at nogen forsøger at sælge en bil, ja så går det ikke mig på.

Men jeg er til gengæld meget enig i Brian udmelding omkring at man skal svare sobert og behandle nybegyndere pænt og i det hele taget tale ordentligt.
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af Kirling »

fuldstændig enig med dig lord mike..

jeg har da også brugt sumpen, f.eks ved at sælge nogen møbler, der kunne jeg hjælpe en anden på forum der stod og manglede, og synes SLET ikke at sumpen er blevet misbrugt på nogen måde, eller at det tager overhånd (da dette jo først og fremmest er en sltvandsside) synes sidens bruger, bruger den fornuftigt.. kan slet ikke genkende, det folk er så utilfredse med..
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 517
Tilmeldt: man 3. aug 2009 07:39
14
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af MAKRRO »

Jeg tror det afstammer af at der er folk herinde der absolut skal have en mening om alting - specielt negative meninger. Det resultere desværre i en kedelig retning af tråden. For jeg syntes også sumpen er god og de få tråde de nu var der irriterede da ingen...
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 962
Tilmeldt: man 20. aug 2007 16:22
16
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af MMartin »

Jeg er ret tosset med sumpen. Folk har jo andet i blodet end saltvand, og sumpen er jo et godt sted at til dette. Så meget bliver sumpen jo heller ikke brugt så synes det er fint at den popper op blandt nye emner.
Jeg forstå slet ikke dem der kan sidde og hidser sig op over at forummet bliver brugt til andet end saltvand. 99% af forummet er saltvandsrelateret og det bliver det forhåbentlig ved med at være. Skulle det en dag ende med at der var 10 nye salgsannoncer for andre til hver dag så kunne jeg godt se problemet.

Jeg kunne personligt godt tænke mig at vide mere om folk end hvad de har i deres balje :GO :GO
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af Helena »

Der har så også været dage med rigtig mange indlæg, om salg af alt muligt fra sumpen, og de er da trættende :wink: MEN når det så er sagt, så er forum blevet lidt kedeligt, når man ikke lige får det sjoveste link til Youtube, som der før i tiden jævnligt dukkede op :y
Jeg synes nu heller ikke tonen er så hård som der åbenbart menes, men det kan være svært at udtrykke sig skriftligt, uden at blive misforstået :wink: Jeg læser mange indlæg som jeg vælger ikke at svare på, netop af samme grund, for man må jo helst ikke fortælle nogen der skal have det første akvarie at det er en dårlig ide at komme 20 fisk i 100l vand :dizzy: For de ved jo bedre, de har læst rigtig meget om det :dizzy: Og du skal da slet ikke komme med hentydninger til deres vandkvalitet når der er gået et par måneder, og de ikke kan se ind i akvariet for alger :dizzy: For de har skiftet vand i en uendelighed :dizzy:

Dette indlæg er skrevet med en vis portion sarkasme og det er helt bevidst :y Jeg omgåes mange mennesker hver dag, både kunder og personale, især de første har efterhånden udviklet sig i en sjov retning, man stiller et spørgsmål, for derefter at fortælle mig eller mit personale, at det er det rene sludder vi står og siger, for de ved også bedre :dizzy:
Det er jo meget tankevækkende at os der arbejder med tingene til daglig, slet ikke ved noget om noget :hehe:
OG hvis der er en vare vi ikke har, JA så er det naturligvis kun for at genere lige netop dem. :y
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1054
Tilmeldt: ons 17. okt 2007 13:19
16
Postnummer: 7323 Give
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af bio »

Som jeg også har givet udtryk for i den lukkede tråd, så er jeg helt enig med de fleste i denne tråd. Sumpen er hyggelig og jeg mener ikke den er noget værd hvis nye indlæg ikke vises sammen med de andre. Jeg har meget svært ved at se hvor problemet ligger i at springe over de indlæg fra sumpen man ikke gider læse, det er jo ikke sådan at det er hvert andet indlæg på "nye indlæg" listen der er fra sumpen.
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
Niller
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: søn 13. nov 2005 19:59
18
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Viborg

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af Niller »

Har nu også meget meget meget svært ved at forstå, at folk får en gummistøvle på tværs i halsen, fordi en herinde måske har noget en anden kan bruge, og at det sælges i sumpen.. Og er da af den opfattelse at der er lidt mere rabat her til vennerne, end der er i feks. Den Blå Avis. :wink:

Total enig i, at folk skal tale og skrive pænt til andre eller holde deres mund... Læs Emma Gad.. takt og tone :hehe:

Forstår så ikke folk i den anden tråd synes, at det er fedt sumpen kommer væk fra nye indlæg, og så samtidig savner link til diverse ikke saltvandsrealiterede indlæg. Svært at ha mel i munden og blæse på samme tid ikk. :Peace:

Synes et af de ting der kan gøres bedre og meget nemmere for alle, der ikke har lyst at læse samtlige indlæg er. Skriv dog en god overskrift i indlægget så man kan se hvad det drejer sig om inden man klikker ind. Så kan gummistøvlefolket og alle vi andre jo nemt smutte forbi, hvis det ikke har vores interesse. :sneaky2: :grouphug:

Og tilslut en lille solstrålehistorie fra det virkelige liv.
Jeg havde for lang tid siden, haft et sæt sourrond højtaler mm tilsalg herinde..I SUMPEN. Fandt en der havde interesse i den.. Han havde desværre ikke så lige pengene til den.. Men men men... Han havde da en wii han ville bytte med...
Han fik mine højtaler og blev glad (håber jeg) :GO
Jeg fik en wii (mine drenge elsker mig lige nu, håber jeg selvfølgelig også de gjorde inden)
Jeg havde kørt langt, men én i samme by havde lige den fragtment, jeg havde ledt efter længe.. Jeg blev glad igen 8)
Han fik forresten også nogle fragtmenter han kunne bruge...Mon ikke også han blev glad :beer:
Alle disse glade mennesker.... og dette pga vores sump.. :clap:

Så Jeg vil helt sikkert savne sumpen og dens luner, når den ikke dukker op i nye indlæg.

Synes jo hele ideen med sumpen er lidt forduftet nu den er "væk" Og det fordi 10-15 forskellig mennesker har svært ved at springe over indlægget derfra... Tålmodighed og tolerance for andre folk, dyr og ting er noget jeg prøver at lærer mine børn... Og de børn har faktisk lært at gå uden om løgene på tallerkenen, som de ikke kan li, uden at bryde i gråd over at de er der. :happy: Mon ikke andre også kunne lære det :Peace:

Rigtig god søndag til alle..Også gummistøvlefolket :grouphug: :y
Jan
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af Brian »

Ro på folkens, jeg/vi er som sådan fløjtende ligeglade med om sumpens indlæg er på listen over aktive emner eller ej ;)

Jeg(ja mig) havde bare fået den opfattelse at det var ønskeligt at de IKKE var !

Men vi tager den demokratiske vej som altid - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=14&t=31164

Så bliver det løsningen - mvh bossen :D

Og må desuden lige tilføje at dette vedr sumpen ikke har noget at gøre med den almene skærpning af tonen, som jeg lavede et indlæg om den anden dag :)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af Marco R »

Niller skrev:Og tilslut en lille solstrålehistorie fra det virkelige liv.
Jeg havde for lang tid siden, haft et sæt sourrond højtaler mm tilsalg herinde..I SUMPEN. Fandt en der havde interesse i den.. Han havde desværre ikke så lige pengene til den.. Men men men... Han havde da en wii han ville bytte med...
Han fik mine højtaler og blev glad (håber jeg) :GO
Jeg fik en wii (mine drenge elsker mig lige nu, håber jeg selvfølgelig også de gjorde inden)
Jeg havde kørt langt, men én i samme by havde lige den fragtment, jeg havde ledt efter længe.. Jeg blev glad igen 8)
Han fik forresten også nogle fragtmenter han kunne bruge...Mon ikke også han blev glad :beer:
Alle disse glade mennesker.... og dette pga vores sump.. :clap:
Du kan da lige bande på, at jeg blev glad :y Og specielt for de to små overaskelser :W De står flot med polypperne ude :GO Og takker bestemt for hyggelig omgang saltvandssnak :biggrin:
Ja det squ lidt knapt med pengene på SU, men vi da en super løsning, og bare super, at de kunne bruge den :) Dejligt at de blev glad for den

Så ja der var nogle mennesker, som blev rigtig glade igår netop pga. sumpen :y

OG kaffen er klar næste gang, eller bliver medbragt en dag op til dig :T
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af Helena »

Brian skrev:Ro på folkens, jeg/vi er som sådan fløjtende ligeglade med om sumpens indlæg er på listen over aktive emner eller ej ;)

Jeg(ja mig) havde bare fået den opfattelse at det var ønskeligt at de IKKE var !

Men vi tager den demokratiske vej som altid - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=14&t=31164

Så bliver det løsningen - mvh bossen :D

Og må desuden lige tilføje at dette vedr sumpen ikke har noget at gøre med den almene skærpning af tonen, som jeg lavede et indlæg om den anden dag :)
Du låste desværre dit indlæg om takt og tone :wink: Så nok derfor det dukker op her, hvor der alligevel bliver vendt og drejet ting og sager :wink:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
melau
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 511
Tilmeldt: man 7. apr 2008 14:41
16
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Re: Når bossen har talt!!!!!

Indlæg af melau »

syntes det er fint at det er røget til afstemning. jeg vil personligt også komme til at savne at sumpen ikke dukkker op i nye emner....
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"