"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

anemone

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Bjarke
Reactions:

anemone

Indlæg af Bjarke »

der jeg er lidt ny ville jeg lige høre nogle mere affarene her inde fra. min anemone. (ved ikke hvad det er for en) men min klovnfisk er glad for den. men tilbage til min anemone. jeg har haft den i 2 uger ca. jeg satte den på en sten og der har den sidet i den 1 uge. pæn som den er :) . men så en morgen havde den vandret op i skyggen. og så delte den sig. jeg troed den var ved at dø. men nu har jeg 2. de ser begge lidt døde ud nu. så er det jeg ville høre om man kunne tilsætte noget i vandet så den få gavn af. min tank er bare et lille nano reef på 27 liter. ps. nogle der kender det små blomster jeg har i baggrunden. og nogle der ved hvordan man plejer dem? på forhånd tak
Vedhæftede filer
DSC01693.JPG
DSC01693.JPG (69.59 KiB) Vist 1108 gange
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

De gule "blomster" du har skal fodres med småt foder, ellers går de til.
Jeg fodre mine med artemia og cyclops, hummeræg mm.
Nogle har dem uden fodring, men jeg har haft dem flere gange hvor de er gået til når de ikke fik noget foder og dem jeg har nu stortrives efter jeg fodre dem hver anden dag.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 977
Tilmeldt: tirs 20. jul 2004 10:28
19
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Din anemone er, så vidt jeg kan se, en Entacmae quadricolor. Den er kendt for at formere sig ukønnet ved at dele sig. Om det er det, der er sket her, tør jeg ikke sige. Men jeg har selv haft en, der blev sprættet halvvejs op, sandsynligvis af en skarp kant på en sten. I løbet af en uges tid var det vokset sammen igen.

Hold godt øje med de to stykker anemone. Hvis de begynder at gå i opløsning er de sikre dødskandidater og skal fjernes. Men ellers skulle der være chance for, at du nu har to stk. anemone. Du skal ikke tilsætte noget til vandet, men har du UV filter eller ozon kan du måske begrænse risikoen for, at der går alt for meget infektion i såret.
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

De gule "blomster" du har der ligner nogle jeg også har, men jeg var ikke klar over at de skulle fodres. Jeg har aldrig fodret dem og de står rigtig flot og breder sig helt vildt.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Har også haft de "gule blomster" som altså er en parazooanthus mener jeg ;) Og har aldrig fodret dem ;)

Ang anemonerne, hvilken belysning har du til disse ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg havde også nogle gule polypper, som jeg ikke fodrede, får end at det var forsent. De forsvandt stille og roligt. Så lidt foder engang om ugen er nok ikke af vejen.
Bjarke
Reactions:

Indlæg af Bjarke »

det er et nano reef jeg har . og pæren der i er en pl 11w bulb. tror bare det er en almenlig lys. men ved det ikke. men de parazooanthus har de nogle lange ( arme kan man vel sige ) som tag maden ind. der er nemlig under den sten også over der hvor parazooanthus sider. nogle lange arme eller ligne meget tynde som rekker ud efter mad rester på bunden. eller skal de fodres direkte. ps mange tak for de mange svar. det er kanon dejligt man kan få hjælp. 1000000 tak
:P
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"