"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Købes: Tålmodighed

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Ø
Reactions:

Købes: Tålmodighed

Indlæg af Ø »

Har startet et 324 liters op, med levende sten og levende sand, og det har snart kørt 2 uger. Jeg er ærligt talt ved at være lidt træt af at kigge på stenene, så ville det være en helt dum ide at ofre et par eremitkrebs eller en reje af en art allerede? og i givet fald hvilke vil i anbefale??
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Beklager, tålmodighed er pt. i restordre:D

Find en gammel cykellygte frem (den røde), sæt vækkeuret til kl. 0300 og gå så på opdagelse - tror du vil indse at du allerede har meget mere end sten. Rejer og krebs er generelt en dårlig idé lige med samme uanset om de overlever eller ej. Mikrofaunaen skal have tid til at etablere sig i fred og ro uden rovdyr i farvandet.
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

tålmodighed helst:!: :roll:

hvis vandet ikke er direkte forpestet af ammoniak og nitrit, så kan det godt forsvares af smide nogle erimitter i (clean up crew,de kan jo så evt være parate til opstarts algerne), de er generelt utroligt hårdføre. rejer og andet mere skrøbeligt (læs pebret) ville jeg vente med. der er ikke noget mere fortvivlende end at miste for flere 100 kroner så tidligt (og jeg tror dyrene er enige 8)
Senest rettet af Gedemeister tirs 13. dec 2005 17:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs 15. nov 2005 15:42
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vordingborg

Indlæg af seier »

det kommer vel i høj grad an på dine vandværdier men jeg synes måske at du skal gi det en uge eller to mere. :jump
Ø
Reactions:

Indlæg af Ø »

Nååå....det lykkedes mig at trække den en lille uge længere - Nogle forslag til hvad jeg skal lægge ud med at proppe i baljen?!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvis du har mange alger, vil et par Turbosnegle være en god ting at starte med, eller et par ganske små eremitkrebs. Men træk tiden så langt med jul som du kan.
Ø
Reactions:

Indlæg af Ø »

Havde også tænkt på et par eremitter....har mærkeligt nok næsten ingen alger!!?
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"