"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red Sea Max 250 Tråden......

Forum katagori for Red Sea Max akvarie serien.
Besvar
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 23. mar 2009 14:07
15
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Brintlev »

Hej Rimini...

Okay så problemstillingen er overdraget til Steve. Jeg ved der en tråd hvor man kan stille ham spørgsmål på Reefsanctuary den hedder "ASK RED SEA" http://www.reefsanctuary.com/forums/red ... ners-club/

Så er der måske mulighed for at tale med ham, istedet for gennem Neil

Jeg sender dig listen men kan du ikke lige PM din mail-adresse.

Hilsen
Christian
Uden akvarie
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Yepper, du har PB. Husk at skrive til Neil jeg tager over pga du ikke har tiden, så vi kæmper videre venner :-)
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 23. mar 2009 14:07
15
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Brintlev »

Hej rimini,

har hermed sendt listen til dig og srevet til Neil

her er hvad jeg har skrevet

Hi Neil..

I write you to tell, that Peter whom you have been spoken to a couple of times is going to be the new spokesman for this list. I do not have the time at the moment. So You can write peter from now on. This is his mail .............@................
Peter is informed about your last mail regarding the new pumps.

If you have any questions or need to work something out, you are welcome to contact me.

Best regards
Christian Brintlev
Uden akvarie
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Hej Rimini

Hvordan går det i din ende? Har du hørt noget omkring forsendelse af de nye pumper??

Vi snakkes ved!

MVH/TJA
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Hepsen,

tjahhh tror du jeg har hørt noet ? ikke en disse, men rykker dem i ørerne med det samme ! :-)
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Top dollar :h

Glæder mig til at høre hvad der sker!
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

OK venner, så er der pumper på vej til alle på listen :-) Lander i dag eller i morgen hos alle der meldte sig til listen. I må meget gerne skrive herinde i forummet når modtaget og hvad I siger til den.

En ting er sikkert: Nyd herefter freden i det lille hjem, denne skimmerpumpe er MEGET mere lydsvag end den tidligere, og skummer bedre .... vi snakker Deltec MC500 niveau i larm efter den er installeret.

Mht chillerkompensation prøver jeg at arbejde videre, ved ikke om dette lykkedes, men om ikke andet kan vi da blive venner med konen igen ved installation af den nye skimmerpumpe :h
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Hej Rimini,

Rigtig godt gået! Tak for din ihærdige indsats. Jeg skal nok skrive, når jeg modtager den. Hvis komepensationen går i vasken, kan vi evt. holde dem op på deres tidligere udmelding med "andet stuff" til os der har testet for dem som gale. Der er posted en mail hvor han lover os noget, i denne tråd.

Mange hilsner
TJA
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
kaal43
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 132
Tilmeldt: søn 28. sep 2008 19:11
15
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2008

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af kaal43 »

Har modtaget et stk men har ikke prøvet den i nu skulle vi ikke have to stk :GO
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: fre 15. jun 2007 14:18
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af exzos »

kaal43 skrev:Har modtaget et stk men har ikke prøvet den i nu skulle vi ikke have to stk :GO
Du har vel kun en skummer i dit akvarie
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Der er naturligvis kun eet stk til hver på listen, da der kun er een skummer i en RSM250. Pumpen har en værdi af 700 kr + forsendelse - så smiiiil !!! :y
Michel sørensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 372
Tilmeldt: ons 18. feb 2009 12:49
15
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Michel sørensen »

vi vil se nye billeder af akvariet
819l saltvand!
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Rimini, min ven.
Pumpe ankommet - det er en drøm! Ingen støj og lækkert skum!
Det er jo et fantatisk akvarium - med de tilrettelser!!! Det har været en lang rejse, siden vi startede, men nu er vi sgu ved målet.
Lad os se om vi kan få mere ud af Red Sea, men nu nyder vi lige øjeblikket lidt...

Mange hilsner
TJA
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Ja, det begynder sgu at ligne noget med denne upgrade... er der så yderligere chiller og osmolator på RSM 250 baljen snakker vi sgu nok det ultimative akvarie til hjemmestuen ! - det flotteste jeg har set man forholdsvis hurtigt kan komme i gang med ... Jeg er ihvertfald rigtig glad for mine 2 nu, det betyder meget med den pumpe .... :)
jonathan
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 9. apr 2009 15:34
15
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Halden, Norge

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af jonathan »

hei.

Jeg vil takke alle som har jobbet med denne tråden og som har skrevet div. dokumenter til red sea om varmeproblemene og stått på for å få en løsning,
Takker også for at jeg får gleden av å få lese og ta del av dette forum.
i Norge er det fortsatt nesten ingen red sea max 250 ennå.
Takker ogå for at jeg fikk være med på listen.Fikk pumpen om fredagen, og den er montert,Det fungerer veldig bra.
Kom også til enighet med leverandør i norge og fikk en kjøler resun cl-600 ettersom akvariumet fortsatt ikke holder det den lover etter bruksanvisnigen i henhold til temperatur.
Ønsker alle lykke til og takker igjen for fin informasjons forum.

Mvh

Red sea max 250 eier i Norge :h
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Hej, RSM250 er efterhånden helt oki doki, den nye skimmerpumpe betyder meget og brugsanvisningen ER rettet så det fremgår at man skal anvende en chiller hvis man vil holde et forholdsvist lavt temperaturniveau, det kan ikke lade sig gøre med et lukket system som RSM og med 3 pumper i vandet og 6 gange T5 i toppen at holde det lavere end det er. Det er simpelthen en umulighed.

RSM250 er derfor et superfedt akvarie, men pga det er et lukket system, skal man være opmærksom på det kræver lidt extra for at få det til at køre helt optimalt (læs chiller og osmolator). Når dette er klaret, så har man virkelig et flot møbel og en velfungerende saltvandsbalje til stuen !

:GO
ZeTix
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 59
Tilmeldt: tirs 17. feb 2009 13:21
15
Postnummer: 2700 Brønshøj

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af ZeTix »

Pumpe modtaget og installeret. Umiddelbart kan jeg også tilskrive mig at den larmer mindre. Støjen er iøvrigt meget mere bass'et, end den gamle. Selv med den gamle skummer mener jeg stadig at RSM250 er en blærret balje, og jeg har ikke haft de store problemer med varmen her over sommeren, det ved jeg dog at andre har.

Eneste problem der virkelig frustrerer mig, er at man som altid vil ha et større :-)

Gæt iøvrigt hvem der fik sin årsopgørelse fra Dong forleden. De må lave deres "hvilken type husstand er du"-skema om, for ejg kan slet ikke være i det :-)
RSM 250.
mrhein
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors 5. nov 2009 00:24
14
Postnummer: 4300 Holbæk
Saltvand siden?: 2010

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af mrhein »

Hejsa Zetix

jeg har selv kigget lidt på dette produkt, har du evt. mulighed for at smide et billed op så man kan få sig et bedre indtryk end div. salgs billeder?

på forhånd tak.
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

En update på den nye skimmerpumpe, jeg har haft den kørende på 2 stks RSM250 i et par mdr nu, og jeg må sige jeg er lettere imponeret.

Pumperne har vist sig at larme endnu mindre efter man har brugt dem i en mdrs tid (selvom de i forhold til de oprindelige var meget lydløse i forvejen)..... :Peace:

Det plejer jo gerne at gå den anden vej - altså at pumper larmer mere efter et stykke tid - men de her nye skimmerpumper til RSM250eren larmer mindre efter et stykke tid, niveauet er nu under en Deltec MC500, så det synes jeg sgu er godt gåët ! :-) Oplever i det samme RSM 250 ejere ? :grouphug:

Den lille slange der skal mindske støjen er næsten nu også overflødig, så de har altså gjort et eller andet fantastisk med de nye pumper.

Det ka vi RSM 250 ejere li - yeah ! :y RSM250 er med de nye skimmerpumper et ret lydløst akvarie! De burde lave samme løsning til 130eren.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af ttkthomsen »

Er der nogen af jer der ved om der skulle være en forhandler her på sjælland der har et rsm 250 hjemme som man kan se live?
søgaard
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 54
Tilmeldt: tors 10. dec 2009 19:40
14
Postnummer: 2830 Virum
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af søgaard »

det er rigtrigt flot sat op
KristianT
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 1. jan 2010 21:55
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af KristianT »

Hej folkens

Jeg overvejer at kaste mig ud i saltvandsverdenen, og har i den forbindelse kikket på RSM130 og 250, men jeg synes denne tråd henleder til at det er et dårligt køb??

Skal der en chiller på for at holde en ok vandtemperatur??
Larmer det meget?? eller begynder det hurtigt at larme meget??

/
Kristian
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Hej,

RSM250 er bestemt et godt og meget smukt akvarie, og nej det larmer ikke mere end et normalt akvarie med den nye skimmerpumpe de har lavet. Børnesygdommene er stortset afklaret nu. RSM130 larmer dog meget mere, specielt skummeren er et problem

Chiller kan være en nødvendighed i RSM250, men det vil det være i alle saltvandsakvarier med lukket top hvis du skal holde en vandtemperatur under 28 grader hele året rundt (herunder incl. sommermånederne) i en normal stue med temperatur omkring 23-25 grader. Min chiller arbejder ikke meget her om vinteren (stuetemperatur på 21 grader), men der er brug for den i spidsbelastningsperioder sommeren igennem, hvor den måske kører en time om dagen for at holde vandet omkring 26 grader.

Står akvariet altid tempereret omkring 20 grader eller har du ikke koraller eller temperaturkrævende fisk kan du sagtens køre uden chiller også i sommermånederne, specielt hvis du bruger de 2 ekstra blæsere bagi (men det giver så også en smule mere larm kan man jo så sige).

;)
Brugeravatar
Rean
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 232
Tilmeldt: tors 2. apr 2009 20:22
15
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2009
Kontakt:

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Rean »

Hvor købes et RSM 250? Og hvad er prisen fra ny? Syntes kun jeg kan finde RSM 130 på de forskellige forhandlersites :)
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Hej, det ligger på omkring 12000 for selve akvariet incl bord nu og uden indhold.

Jeg ved akvarieudstyr.dk forhandler det, men også klovnfisken kan bestille hjem osv. Jeg mener også der er en herinde der har til salg med indhold ... prøv og søg i forum til salg.

PS: Vær sikker på at du får versionen med den nye skimmerpumpe, det betyder alt....

:)
mads olsen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 21:20
14
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af mads olsen »

jeg har selv lige købt et red sea max 250 l akvarie jeg har købt det for 10000 i danmark med bord dog fik jeg ikk alle de test sæt med. det har nu kørt i 14 dages tid. :wink:
mads olsen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 21:20
14
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af mads olsen »

rimini skrev:Hej, det ligger på omkring 12000 for selve akvariet incl bord nu og uden indhold.

Jeg ved akvarieudstyr.dk forhandler det, men også klovnfisken kan bestille hjem osv. Jeg mener også der er en herinde der har til salg med indhold ... prøv og søg i forum til salg.

PS: Vær sikker på at du får versionen med den nye skimmerpumpe, det betyder alt....

:)
brian's dyrehandel i vordingborg har et stående
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Yep, tror dog vores ven er fra Jylland .... men det kan vel sendes :)
Brugeravatar
Rean
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 232
Tilmeldt: tors 2. apr 2009 20:22
15
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2009
Kontakt:

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Rean »

Jeps, er fra jylland :) Men herovre kan det vel også skaffes. Det var også mere ment som en kommende inverstering. Regner med og starte mit RSM 130 op igen.. Men regner til gengæld også med at jeg igen hurtigt får følelsen af at det er for småt :)

mads olsen skrev:jeg har selv lige købt et red sea max 250 l akvarie jeg har købt det for 10000 i danmark med bord dog fik jeg ikk alle de test sæt med. det har nu kørt i 14 dages tid. :wink:
Hvor købte du dit henne?
Plesner
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 13
Tilmeldt: ons 6. jan 2010 17:34
14
Postnummer: 3300 Frederiksværk
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Plesner »

Hej Rimini

Til trods for problemerne med RSM250, jeg tænker på varme og skummer, vil du så anbefale et RSM250? eller skal man lede efter andre alternativer?

Jeg har læst mig til at RSM250 nu kan købes i en version 3, hvor jeres problemer løst. Kender du noget til det?

Hilsen
Plesner
Besvar

Tilbage til "Red Sea Max"