"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Resun waver 15000 (bølgemaskine)

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1054
Tilmeldt: ons 17. okt 2007 13:19
16
Postnummer: 7323 Give
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Resun waver 15000 (bølgemaskine)

Indlæg af bio »

Er der nogen der har prøvet den her bølgemaskine? Virker den? Holder den i længden, eller går den i stykker i løbet af ingen tid?

http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... cts_id=345

Jeg overvejer lidt at købe en, men jeg ved ikke helt om den holder...
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2852
Tilmeldt: lør 21. okt 2006 22:55
17
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Re: Resun waver 15000 (bølgemaskine)

Indlæg af thyme »

De meninger jeg har set har egentlig været positive, det eneste negative der går igen er at den er ret stor og ikke særlig anonym i akvariet.

Det er indtrykket jeg har fået om den via tråde osv, ikke personlig erfaring
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1054
Tilmeldt: ons 17. okt 2007 13:19
16
Postnummer: 7323 Give
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Re: Resun waver 15000 (bølgemaskine)

Indlæg af bio »

Hvis størrelsen er det eneste problem med den lyder det jo egentlig fornuftigt. Jeg synes prisen er god i forhold til f.eks. en Tunze pumpe med single- eller multicontroller, og så vidt jeg har forstået kan de ikke lave den random effekt mellem forskellige flow styrker som denne kan, men der tager jeg måske fejl...?
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Resun waver 15000 (bølgemaskine)

Indlæg af Thue »

Det er en udemærket pumpe til prisen Den skyder i 3 forskellige flow som man kan indstille til hvor lang tid hver enkelt flow skal vare. Men ja den er lidt stor men hvis den alligevel skal bygges ind så gør det jo ikke det helt store. Den larmer en pæn del i starten lige som alle pumper gør men det falder hen af vejen. Men den blæser ikke lige så kraftigt som for eks tunze gør, den virker meget svag når den kører på fuld kraft så du kan ikke rigtig samligne flow på de forskellige pumper.

Mvh Thue
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1054
Tilmeldt: ons 17. okt 2007 13:19
16
Postnummer: 7323 Give
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Re: Resun waver 15000 (bølgemaskine)

Indlæg af bio »

Okay, det lyder jo altsammen godt. Jeg tror jeg skal prøve sådan en. Flowet står opgivet til 15000 l/t på det højeste niveau, det er måske også lige i overkanten alligevel, så hvis den er lidt lavere er det fint med mig... Jeg vil gerne høre flere erfaringer, jeg bestiller den ikke lige nu, så hvis der er nogen der negative erfaringer med den vil jeg da gerne høre dem også...
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
fransbrød
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 19:53
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Resun waver 15000 (bølgemaskine)

Indlæg af fransbrød »

jeg har en Resun Waver 15000
den kører godt og laver et godt flow, den rykker ikke meget i mit 1000 l. med med de andre pumper giver den god vekselvirkning, det skal dog siges min larmer helt vildt ved højeste flow har prøvet at finde fejlen, for det er ærgeligt, den kører kortest muligt i dette flow pga. larmen
mvh. Fransbrød
Brugeravatar
krebs36
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 414
Tilmeldt: søn 9. sep 2007 19:02
16
Postnummer: 3480 Fredensborg
Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland

Re: Resun waver 15000 (bølgemaskine)

Indlæg af krebs36 »

Hej.
Jeg har en, og er ganske tilfreds. :) Jeg synes faktisk, min skummer pumpe larmer mere!!..... Aquabee 2000/1 up. Men noget lyd giver den da fra sig, når den kører på det højeste. Men lader den også kun have kort interval på den styrke. (bilder mig ind, jeg måske også sparer en smule på strømmen derved...?) selvom den jo ikke bruger så meget strøm.
En rigtig god ting jeg kan sige om den er, at INGEN af mine dyr er kommet til skade på den, og de langsomme dyr, såsom søharer og snegle, rejer og andet, kan sagtens kravle og boltre sig udenpå den, uden at hverken blive suget ind eller sidde fast.
Jeg har haft prøvet en Tunze pumpe, hvor jeg har mistet indtil flere søharer og andet der er suget op og ind i indsugningen, og døde af det. Den var jeg ikke begejstret for. :(
Den mister dog hurtigt sin kraft, hvis ikke den bliver renset ret ofte. Men det er nemt og ikke noget jeg ser som et problem. Det skal alle pumper vel...?;)
Den er stor ja, men også rigtig effektiv. Jeg har kun 1 stk i mit akvarie (240l), og det er rigeligt, og har ingen døde områder, og har både kraftig, jævn og svagstrøms områder.
Den sidder i den ene ende og er let drejet ud mod forruden, da jeg også har buet front. Så cirkulerer det bedre, hos mig. (jeg har så dog også et rør med masser af huller liggende i bunden, under baggrunden, til at tage områderne bag sten.)
Men jeg vil gerne anbefale den.
da jeg lige havde købt den og sat den til, havde jeg et problem med at wavemakeren pludselig holdt op med at skifte interval automatisk, men jeg kontaktede så bare sælgeren og han sagde man skulle bare tage stikket ud til wavemakeren, og sætte det i igen, og så virkede det igen. :)
Mvh Kim
Billede
Nu med kun 160L vand, og LED lys.
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1074
Tilmeldt: tors 1. nov 2007 19:43
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Resun waver 15000 (bølgemaskine)

Indlæg af Alexcpdk »

jeg er også tæt på at bestille en, til mit 300L. giver den et godt nok flow i 300L ? og hvad er målene på den? kan jeg ikke finde nogle steder.
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Resun waver 15000 (bølgemaskine)

Indlæg af Thue »

den kan godt følge med med hensyn til flow, men man skal lige være lidt opmærksom med hensyn til stømforbug jeg prøvede og teste min da den ca havde kørt et halvt år og der var den altså helt oppe og runde 42 watt når den kører på maks. Så husk og rense demn jævnligt så den ikke skal kæmpe for og blæse. har desværre ikke målene
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"