"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Stubbes 130x70x70 Deltec Akvarie

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Stubbe
Reactions:

Stubbes 130x70x70 Deltec Akvarie

Indlæg af Stubbe »

Hejsa
er der nogen af jer der har erfaring med Deltec akvarier. har bestilt et som skulle så klar til afhentning d.9 i denne måned det måler 130x70x70.

Med venlig hilsen Jan stubbe
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Er det ikke lidt sent at spørge efter andres erfaringer med den type akvarier, når du allerede har bestilt et ?? :)
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Hej carsten
jo det kan man da sige. men hvis der nu var nogen der havde erfaringer vedr. det akvarie. altså der er jo rart hvis der er noget man skal være opmærksom på.

Hilsen Jan stubbe
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hejsa Jan

Det eneste jeg har hørt(fra marinfish UK forum) er en utilfredshed med dets strømforbrug pga de komponenter deres modeller ofte er lavet med. Altså UV, store pumper osv osv.
Hvilket et er det som du har bestilt og hvilke overvejelser fik dig til at vælge et Deltec frem for at selv sammensætte en løsning(jeg antager at du har købt et komplet og ikke blot akvariet ;))
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Hej Brian
jeg fik et godt tilbud gennem mit arbejde. og det jeg har nu. er noget jeg selv har bygget op. ville gerne have et komplet anlæg med det hele, og at de passer sammen. så derfor deltec. så nogle billeder af det.

Hilsen Jan stubbe.
http://www.wymag.org.uk/simon/deltec/
Brugeravatar
capo
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 52
Tilmeldt: tirs 8. jun 2004 22:20
19
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af capo »

ser kanont ud:-) Held og lykke med dit projekt
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvis det akvarie er magen til det du har bestilt, så vil jeg blot sige at vi er da slet ikke misundelige :D .
Har du vundet i lotto eller lign? og hvad er prisen??
Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 21:08
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederikssund

Indlæg af Casper »

Uha uhaa et lækeret akvarium. Må man spørge hvad sådan et system koster... :lol:

casper
Jason
Reactions:

Indlæg af Jason »

Ad for et akv det ville jeg ikke ha :)


Det ser kanon ud mand

Mvh jason
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Hejsa
Jeg ved at akvarieudstyr tager 34.900.- for et 480l. og jeg skal give ca. 3000€ altså ca 21.000.- for et akvarie på 130 x 70 x 70 ca. 630l så det er noget af et tilbud. jeg har også fået lavet på de mål jeg ville. syntes ikke deres standart er dybt nok. der er så ikke lampe med. da jeg vil have HQI og deres akvarier er bygget med T5 rør. så jeg skal ud og købe to 250w HQI ved siden af.

hilsen Jan Stubbe :D
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det ser altså bare alt for godt ud Jan. Kan godt forstå at du har ønsket andre mål - og de mål du har valgt er rigtig lækre :)
Og ja det er da noget af et tilbud...

Kan du liste hvad der følger med af cirkulation, skummer, kalkreaktor/mixer osv osv ?

Så står dit domæne vel til salg snart - nanoref :D :D
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Er sættet magen til det viste, blot i andre mål??

Har set det som Akvarieudstyr har til salg, det er virkeligt lækkert blot er prisen ikke lige til at have med at gøre. Selve bordet og indretningen er super lækkert lavet!
Kan du ikke skaffe det samme tilbud til os andre?? :D
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jeg kan se at det er imorgen du skal afhente det - så må du endelig huske at glæde os andre med billeder af skønheden ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Ja det er magen til det akvarieudstyr har. og bare i nigle andre mål. jeg kan desværre ikke hente det før tirsdag. da jeg har nattevagt ind til da..og jeg skal nok sende et par billeder af det.

Hilsen Jan stubbe
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hva så Jan har du fået din nye "skat" hjem og op at kører ??
Du må jo lige give os nysgerige en status rapport ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Nope den var ikke klar til afhentning. skal hente det mandag. kan da næsten heller ikke vente.

Hilsen Jan.
Stubbe
Reactions:

Sådan ser det så ud

Indlæg af Stubbe »

Hvad syntes i Det var noget af en kasse at få op på 1 sal. skal nok sende nogle flere billeder her. senere

Hilsen Jan. :lol:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det er jo smukt. Det møbler ser da ret godt ud. Ser frem til at se flere billeder.

Den tunge kasse op på 1 sal - er det de tre rammer øl du snakker om man kan se ved siden af :D

Jan hvis du afligevel ligger billederne på din hjemmeside(eller andet sted) så kan du jo vise dem i fuld størrelse her ved at bruge [img]adresse[/img] funktionen - blot et tip ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Esben
Reactions:

Indlæg af Esben »

Det ser sgu godt ud, Jan.

jeg vil også have et, men det skal enten være med panorama front eller buet front..
Stubbe
Reactions:

Lige et til

Indlæg af Stubbe »

Hej er lige et til efter at have knoklet i to dage med rør vand og sten.
så nu skal det bare have fred. Skal vist have flyttet de tunze de er ikke så pæne vel... :wink:

Hilsen Jan
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Stubbe
Reactions:

ØL

Indlæg af Stubbe »

Ja brian det er øl. nu var jeg jo lige et smut over på den anden side af grænsen aligevel... :D
Alexander
Reactions:

Indlæg af Alexander »

Det er sgu et flot akvarium du har dig der, Jan.
Tillykke med det ! :D
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hvis du bygger sådan om omkring overløbs kassen hvilket jeg godt kan forstå ville jeg nok se om jeg kunne gemme den ene tunze i stensætningen ved overløbet og så sætte den anden i den anden ende i hjørnet ell sådan noget.
Skaber det da en god cirkulation når de sidder som de gør pt ??

Har du ellers alt teknik oppe og kører ? Grunden til jeg spørger er fordi jeg godt kunne tænke mig at vide hvor meget det støjer - men jeg antager med det deltec jeg kender at der er yderst lydløst ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Stubbe
Reactions:

Støj

Indlæg af Stubbe »

Det er sådan at jeg nu sidder i mit lille hunner af en lejlighed med mit 120l og mit 600l og jeg kan faktisk kun høre mit 120l. i det nye er der sat skummer, mikser, reaktor, to stk tunze på en waveduo. og det er faktisk meget lydsvagt. :lol:

Hilsen Jan.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det tænkte jeg nok... Er det ikke bare lækkert at have alt i en sådan gennemført kvalitet !! :D
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Stubbe
Reactions:

Indlæg af Stubbe »

Jo det er bare for lækkeret. jeg er også helt vild med det..
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Nå Jan.... Er du kommet videre med projektet eller ?? Har du fået flere sten i baljen og hvad endte du med at gøre ved de 2 tunze pumper - kunne du gemme dem lidt væk eller ??
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Hej Jan

Et utroligt lækket akvarium i yderst flot finish!!

Hvis jeg skal komme med en kommentar er det at den stenopbygning man ser på billedet virker ret død i det. Prøv at bygge den op efter princippet i det gyldne snit. Lav et par områder med store åbninger, som kan skabe illusion om et langt større "ocean".
Og gem så de tunze!!!!. De er pæne og lækre pumper; men ........

Bare lige et indput ud fra en positiv synsvinkel.

Held og lykke med nyerhvervelsen.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 718
Tilmeldt: lør 10. jul 2004 08:22
19
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

flot akv.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Kan vi ikke få lidt flere/nyere billeder af dit nye flotte akvarium...?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"