"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ny i faget, str. på akvariet?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
banditlarsen
Reactions:

Ny i faget, str. på akvariet?

Indlæg af banditlarsen »

Hej
Mit navn er birgit og endelig har jeg mulighed for at få mig et saltvandsakvarie som jeg har drømt om i mange år.

Akvariet skal bygges ind i en skabsvæg i vores nyr køkken. Deraf en ret fast str.
bredden max 120cm dybden ca 40cm måske lidt mere hvis det bliver en slags panorama akvarie og højden er rimelig fri.
Hvad skal højde være og hvor kan man evt få fat i et sådant akvarie brugt...

Hilsen Birgit


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Chancen for at få sådan et akvarie bugt er meget minimal, da det ikke er standard. Derimod er der stor chance for et på 100x40x40 = 160 liter
Husk også på at jo højere akvariet bliver, jo sværrere bliver det at lave en pæn indretning af det.


banditlarsen
Reactions:

Indlæg af banditlarsen »

men hvad tror du sådan et akvarie ville koste hvis det blev lavet?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det har jeg desværre ingen ide om, men prøv at ringe til enten Klovnfisken, Akvarieudstyr eller Planteimporten, de kan give dig en pris på lige det akvarie du ønkser dig.


banditlarsen
Reactions:

Indlæg af banditlarsen »

hvor er det bedst???

Ved du/i om det kan betale sig at købe udstyr i tyskland?


Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Når man starter op, vil jeg nok mene at det er værd at købe enten et færdigt brugt, eller hos en forhandler. Det er meget vanskeligt for dig at vurdere alt det vilde udstyr, som kan købes i Tyskland.

Det aller aller bedste ville være at starte med at besøge nogle lokale akvarister. Tag dig gerne god tid og besøg 4-5 stykker, for vi arbejder meget forskelligt, og har mange forskellige hellige principper.

Derefter, så ved du hvad du gerne vil have, er jeg sikker på. Sån startede jeg selv, og tror jeg har sparet mange penge på den konto.
Held og lykke.


Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det er også værd at bemærke at det er en anelse træls at skulle maile frem og tilbage, frem og tilbage og så til sidst sende det helt til Tyskland hvis noget er i vejen. Der er det næmmere at spasere ind til den danske forhandler og sige værsgo !!


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Jeg kontaktede Thomas fra Klovnfiksne.dk med et akvarie jeg ville have lavet på ca. 250 liter, og en foreløbig pris lå på omkring 2500 med overløb indbygget. Men med sump og alting ryger det højere op for at sige det mildt. Men efter min erfaring er det cirka dobbelt så dyrt at købe specialt lavede akvarier, men det er stadig en lille del af den totale udgift.... jeg mener hvis man ender med at bruge 15.000 ialt på akvariet, så er det ligemeget om man køber et akvarie til 1000 kroner i næsten de helt rigtige mål, end hvis man fik det special-lavet til 2500 kroner i de helt rigtige mål :)

held og lykke, lyder spændende


wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

hej birgit som sagt så er du stadig velkommer hos mig... det kommer til at kører formentlig sidst i denne månede og jeg kan stable endnu en aftale om at du kan se et saltvandsakvarie mere her i slagelse hvis det er? hilsen rene


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"