"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Effektiv Co2 reaktor

Her kan der snakkes om teknik til fersksvandsakvarier
Besvar
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Effektiv Co2 reaktor

Indlæg af SanneP »

Jeg installerede et co2 anlæg på mit 350L akvarie og brugte en stor Co2 Art diffuser, men for at opnå et korrekt co2 niveau så skulle der virkelig meget co2 til hvilket i utrolig mange bobler i akvariet.

Jeg begyndte at undersøge om en reaktorer kunne afhjælpe de mange bobler.
Jeg hørte godt om JDAquatec.de reaktoren og fik bestilt en. Jeg er virkelig imponeret over hvor effektivt den er, der er ingen Co2 bobler i akvariet og jeg har måtte reducere Co2 in-flow med ca. det halve for at opnå det samme niveau i vandet.
Vedhæftede filer
20240319_155928.jpg
20240322_163314.jpg
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Effektiv Co2 reaktor

Indlæg af Anders månsson »

Det er mange årsiden jeg havde et plante akvarie og der var det de der glas spiraler man brugte... Fedt at se der er noget der virker bedre!
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Effektiv Co2 reaktor

Indlæg af SanneP »

Anders månsson skrev: man 25. mar 2024 08:39 Det er mange årsiden jeg havde et plante akvarie og der var det de der glas spiraler man brugte... Fedt at se der er noget der virker bedre!
Ja, det et skønt at se at der også er lidt udvikling på ferskvands siden 😊 men reaktoren kan kun købes på Amazon.de, så tror bare det et en tysker der laver den hjemme i hans garage 😅

Men den er skisme effektiv.

Chihiros har også lavet amatur der kan bruges I lukket akvarier nu og juwels låg kan endda monteres 🥳
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Besvar

Tilbage til "Ferskvandsteknik"