"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

INTRO til "Hjemme hos" Video tråden.

Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3743
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

INTRO til "Hjemme hos" Video tråden.

Indlæg af charlie saltvand »

Hej alle "saltnødder" her på forum.

Vi har i "styregruppen" (i mangel af bedre udtryk) talt om at ét af de vigtigste formål med denne forum hjemmeside er at VIDENSDELE, så vi alle kan blive dygtigere og så vi kan inspirerer hinanden til at få de mest velkørende akvarier med de forudsætninger og ønsker vi nu engang har hver især.

Dét er ét af formålene med fx månedens akvarie.

Vi ved at et billede ind i mellem siger mere end 1000 ord. Så vi tænkte, hvad kan en video så formidle..... Det må være meget!!!!

Jeg har derfor tilbudt at lege "flyvende reporter" med en mobilos i hånden og komme på besøg HOS DIG og dig og dig og og og.

Tanken er at du viser dit system frem, jeg stiller alle de (dumme) spørgsmål.... fx hvilke tilgang, værdier, ynglngs fisk og koraller, hvilke fejl osv osv... Med andre ord, en stille og rolig samtale, mens mobilos filmer.

Jeg bor jo på djævleøen og jeg vil rigtigt gerne også besøge alle I dygtige akvarister der bor vest for storebælt, men det bliver i nogle stramt planlagte sekvenser. Vi har også Anders i styregruppen, han kan også komme forbi med sin mobil, han er jo pt bosat på Fyn.
Hvis der er én af jer derovre vest for storebælt der vil være intresseret i at komme rundt, og lege flyvende rapporter i det mørke hovedland (Jylland) så skriv det til mig i en pb og så tager vi den derfra. Det kræver IKKE særlige skills (bare se på det jeg får lavet :hehe: :lipssealed: :W ) andet end at du er nysgerrig og kan tale med de fleste :grouphug: OG at du har en MOBILOS med kamera med godt med lagerplads på.

Jeg HAR nogle løse aftaler med nogle af de dygtige akvarister her på Sjælland, så der skal nok snart komme nogle videoer fra deres setups, logistikken skal lige passe.

Videoerne kommer max til at vare en halv times tid, vi må se hvad det udvikler sig til.

Vi vil have et levende forum, så KOMMENTER, kom med ideer til hvad der skal tales om, spørges ind til osv. osv. osv. Det her det er JERES forum.

Jeg HAR aftaler med de af vores sponsor butikker der ligger på Sjælland, da vi også syntes de skal have et besøg.

Så herunder starter tråden med "HJEMME HOS" videokanalen på youtube.

God fornøjelse og HUSK. Sammen er vi bedst :K
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: "Hjemme hos" Video tråden.

Indlæg af SanneP »

Spændende... det ser jeg frem til at følge.

Kunne man evt spørge til hvilke fejl/problem der har været,og hvad der var var gjort for løse det.

Har man haft eksperiment med noget og hvordan gik det

Tænker at man lære ofte meget af andres fejl og eksperimenter.
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: INTRO til "Hjemme hos" Video tråden.

Indlæg af Engelquist »

Fedt at din "Hjemme hos" ide, er landet på forummet!
Du har jo et skjult talent som "flyvende reporter" og jeg glæder mig til at se dine kommende videoer :-)

Det her gør en stor forskel!
Sammen med "månedens akvarie", er det med til at bringe vores medlemmer lidt frem i lyset- det er sjovt og spændende at lære personen bag profilen, bedre at kende :-)

Husk at kommentere og smid masser af likes efter Charlies videoer 👍😊😍
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: INTRO til "Hjemme hos" Video tråden.

Indlæg af SanneP »

Ja, det er ikke lige så nemt at holde akvarie møde hos skiftende saltvands folk, lige som man gør i diverse akvarie klubber. vi er kun 2 med saltvand I vores klub.

Jeg syntes det var hyggeligt at se og snakke med folk inde til foredraget i Værløse.
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1020
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: INTRO til "Hjemme hos" Video tråden.

Indlæg af Seniorreefer »

SanneP skrev: ons 28. jun 2023 05:50 Ja, det er ikke lige så nemt at holde akvarie møde hos skiftende saltvands folk, lige som man gør i diverse akvarie klubber. vi er kun 2 med saltvand I vores klub.

Jeg syntes det var hyggeligt at se og snakke med folk inde til foredraget i Værløse.
Du må bare til at invitere flere i gruppen :heart:
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3619
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: INTRO til "Hjemme hos" Video tråden.

Indlæg af nielsk »

Genialt tiltag! og fedt at du har overskud til det.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: INTRO til "Hjemme hos" Video tråden.

Indlæg af Holst »

Fedt! Vores hele egen Ulla Terkelsen :K
Godt initiativ, spændt på at se nogle døre blive sparket ind og en god dialog med ejeren :)
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: INTRO til "Hjemme hos" Video tråden.

Indlæg af SanneP »

Seniorreefer skrev: ons 28. jun 2023 08:42
Du må bare til at invitere flere i gruppen :heart:
Hehe... så mange er der heller ikke med Saltvand på Lolland falster 😊
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4680
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: INTRO til "Hjemme hos" Video tråden.

Indlæg af Anders månsson »

jaaaaa endelig kommer det igang, det bliver skide godt og jeg glæder mig til at høre folks historier om deres akvarier
og vil da meget gerne påtage mig at dække Fyn og andre der kunne lige på min færd rundt i det lille Dannevirke !
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3743
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: INTRO til "Hjemme hos" Video tråden.

Indlæg af charlie saltvand »

Så er der en ny video på vej. Den skal lige kontrolleres inden den bliver lagt op på vores youtube side :GO

Hvad tænker I om konceptet?
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: INTRO til "Hjemme hos" Video tråden.

Indlæg af Casper M »

charlie saltvand skrev: ons 15. nov 2023 17:29 Så er der en ny video på vej. Den skal lige kontrolleres inden den bliver lagt op på vores youtube side :GO

Hvad tænker I om konceptet?
Jeg nyder videoerne og synes det er spændene at følge med i.. dog er der plads til lidt forbedringer med kameraet men det fungere og det er det vigtigeste :-)
Besvar

Tilbage til "Hjemme hos"