"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt overvågningskamera 🫣

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Nyt overvågningskamera 🫣

Indlæg af SanneP »

Er jeg den eneste der har det dårligt med at være væk fra akvariet i længere tid ????

Jeg har lige været på ferie i 9 dage og jeg sendte akvariet en varm tanke op til flere gange om dagen 🫣
Jeg er helt tryk ved at tage væk fra ferskvandsakvarierne, men jeg bekymrede mig meget om saltvandsakvariet.
Ville chromis få nok mad, så de ikke slog hinanden ihjel, hvad med Egon Goby 😱 ville han overhovedet nå at få mad og ville han begrave alle koraller I bare utilfredshed 😱
For slet ikke at tale om Yvonne..... hvad kunne hun finde på, nu hvor jeg ikke lige er omkring for at skælde hende ud når hun bliver for streng.

Jeg plejer at skifte mit filtervat ud hver dag og hvordan mon det ville se ud når jeg kom hjem, og hvad med vandværdierne 🤯 ville det hele være en grøn måtte af alger 🤯

Hvordan ville min lille bitte hammerkoral have det mens jeg var væk, nu hvor jeg ikke var der til at pyldre om den 🫣
Jow... bekymringer var der nok af...

Inden jeg rejste havde jeg lavet 30L osmose vand så jeg hurtigt kunne lave et vandskifte.

Jeg kom hjem tirsdag morgen efter en frygtelig og lang flyvetur og det første jeg gjorde var at gå hen og kigge til saltvandsakvariet og se om alt stod oprejst og de eneste fisk jeg kunne se var Keld og Yvonne, de andre plejer at gemme sig når de sover ellers var de døde. Så spændingen var stor da lyset blev tændt senere og heldigvis var alle Chromis I live og de havde alle finner i god behold og Egon så ud som jeg forlod ham. Pyha...sikken en lettelse 🤗

Det eneste der var sket, var at nitrat var blevet lidt højere end normalt og Egon havde begravet halvdelen af en Acanthastrea lordhowensis, men den fik jeg hurtig fri for sand og den havde ikke taget skade 🤗

Godt der er et stykke tid til at jeg skal væk fra akvariet igen 😂 alle de bekymringer 😂

Da jeg var ude og bade var der mange små fisk omkring en, der var især en der var flot. Den lignede en vinkel tetra bare med sorte striber langs begge dens halespidser og så var den vel omkring 10cm 🤗
20230512_130408.jpg
Senest rettet af SanneP lør 1. jul 2023 05:20, rettet i alt 1 gang.
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af Casper M »

Jeg er max væk fra mit akvarie i 2 dage mere kan mine nerver ikke holde til😂
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af SanneP »

Ja det er jo lidt tosset man har det sådan.
jeg havde ingen bekymringer med mine ferskvandsakvarier og de store slørhaler har heller ikke været billige og de må jo heller ikke få for meget eller for lidt mad, og til dagligt får de Repashy goldfish og når jeg er væk får de synkende tørfoder.
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af Anders månsson »

Velkommen hjem!
Vi må da se et billede af din Acan Lord :be:
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af SanneP »

Anders månsson skrev: fre 19. maj 2023 17:46 Velkommen hjem!
Vi må da se et billede af din Acan Lord :be:
Tak... det var nu dejligt med sol, palmer og varme🏝

Det var denne der var delvist begravet
20230519_190603.jpg
Jeg har også en blå og en rød, de er ikke så store endnu, men det kommer vel nok.
20230519_174856.jpg
20230519_174844.jpg
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af Anders månsson »

Super flotte coraller!!!
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af SanneP »

Tak...😃
Jeg syntes den type er så flotte, især når de får en naturlig form, lige nu er de lidt firkantet efter at være skåret i stykker
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af charlie saltvand »

Fin lille historie Sanne, med “væk fra baljen stress” som de fleste af os kender alt for godt tror jeg. Der er desværre MANGE historier på nettet om folk der finder en “nanny” til baljen mens de er væk, og når de så kommer retur ligner det hele lort m døde koraller osv fordi “nanny” syntes fiskene så sultne ud.
Så, hvis man vælge “nanny vejen” skal det være en der er sat ind i hvad man ønsker og gerne med strenge instrukser om at det KUN er den i forvejen afmålte mængde foder der skal i baljen osv osv.
Jeg går helst både med livrem og seler, så jeg har Apex på systemet, så jeg kan følge det meste online og slukke/tænde for alt muligt, få alarmer hvis top off kører for længe, hvis der er vand på gulvet, hvis skummerkop er fuld osv osv Dertil har jeg købt et FEDT lille kamera (kun 250kr, SINDSYGT BILLIGT) med Night vision und alles, som bliver hængt under spisebordet, når jeg er væk mere end et par dage af gangen. Der er også mikrofon i det, zoom, panorering osv. Med det kan jeg både HØRER og SE om der er noget galt om noget mangler osv osv. Så når jeg er “away” bliver plader ind til sump fjernet og cam hængt op.

Godt det hele overlevede 👍🏼👌🏼🤩
IMG_2061.png
IMG_2060.png
IMG_2059.png
IMG_2058.png
IMG_2057.png
IMG_2056.png
IMG_2055.png
IMG_2054.png
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af SanneP »

Det var godt nok smart med det kamera, hvor har du købt det?

Mit er jo ikke det mest fancy setup, men jeg kunne da holde øje med om min doseringspumpe og det blå lys var on. Men jeg ture ikke løbe an på om min smartplug ikke kunne finde på at gå i baglås. Det sker af og til på mine Philips Wiz pære, så jeg havde det gamle tænd og sluk ud på hovedlyset.

Nej, jeg mente at min foderautomat var mere stabil end en barnepige 😅 Dem jeg kan bruge til hundene ved intet om akvarier, men de er gode til at hjælpe med at flytte rundt på dem, når jeg køber nye 😅
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af charlie saltvand »

Ja det er sgu smart med det kamera. Man skal så bare huske at have en “feriemakker” man kan kontakte hvis man nu ligger i en strandstol på den anden side af jorden og opdager at noget er helt galt 🤯
Jeg kan finde det kamera mange steder. Pt er det billigst her.
https://www.proshop.dk/Netvaerkskamera/ ... c0QAvD_BwE

Det er godt nok vildt hvad man kan få for pengene!
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af SanneP »

Jeg har en genbo der har nøgler og vil kunne hjælpe, hvis de var hjemme.

Men jeg skal da helt sikkert have fat i sådan et kamera inden næste ferie 😊
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af SanneP »

charlie saltvand skrev: lør 20. maj 2023 17:45 Ja det er sgu smart med det kamera. Man skal så bare huske at have en “feriemakker” man kan kontakte hvis man nu ligger i en strandstol på den anden side af jorden og opdager at noget er helt galt 🤯
Jeg kan finde det kamera mange steder. Pt er det billigst her.
https://www.proshop.dk/Netvaerkskamera/ ... c0QAvD_BwE

Det er godt nok vildt hvad man kan få for pengene!
Så fik jeg leveret kameraet 🤗 nu skal det bare lige afprøves og så kan sommerferien afholdes stressfrit 😅
20230614_140304.jpg
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Puha overstået ferie 🫣

Indlæg af SanneP »

Hehe.... det kan godt være jeg købte kameraet pga mine bekymringer for saltvandsakvariet når jeg er på ferie, men det kan også bruges når man passer hund og vil se hvad de laver, når de egentlig burde sove😆

Den hvid/sorte passer jeg og den sorte er min lille dreng der syntes hun er lidt sød 😅
Vedhæftede filer
168818026519659.jpg
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Andaluz
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 11. aug 2022 11:49
1
Postnummer: 4571 Grevinge
Saltvand siden?: 2020

Re: Nyt overvågningskamera 🫣

Indlæg af Andaluz »

Jeg satte lille overvågningskamera på siden af mit akvarie. så jeg kan se hvad der foregår i det via app.
Det var meget belejligt da jeg var på ferie, og for første gang var væk fra akvariet i 14 dage, men god nanny og præcise instrukser gik det så fint.
Koraller og fisk var i rigtig god stand, måske endda fordi det har fået optimal ro.
kamera.jpg
Akvarist siden 1985
Instagram: My Little Reefer
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"