Fisk forsvinder eller gemmer sig?
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4880 Nysted
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Lolland
Fisk forsvinder eller gemmer sig?
Jeg har her på det sidste oplevet, at 2 af mine fisk er forsvundet.
Langsnudet koralvogter samt 6 stribet gylte.
Der er net over, samt har ikke set nogen fisk på gulvet, samt heller ikke nogen fiskeretter i akvariet.
Kan de gemme sig i flere uger for så at vise sig igen, eller er de gået tabt.
Har også en klovnfisk Ocellaris han, som kan gemme sig i flere uger for så lige pludselig er synlig kortvarigt. Den ser ud til at være i god fodringsstand.
Andre der oplever lignede.
Langsnudet koralvogter samt 6 stribet gylte.
Der er net over, samt har ikke set nogen fisk på gulvet, samt heller ikke nogen fiskeretter i akvariet.
Kan de gemme sig i flere uger for så at vise sig igen, eller er de gået tabt.
Har også en klovnfisk Ocellaris han, som kan gemme sig i flere uger for så lige pludselig er synlig kortvarigt. Den ser ud til at være i god fodringsstand.
Andre der oplever lignede.
- Casper M
- Naso kirurg
- Reactions:
- 3
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Saltvand siden?: 2019
Re: Fisk forsvinder eller gemmer sig?
Hvor gammelt er akvariet? hvad har du i af andre fisk?
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
På https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96559, kan du se hvad jeg har af fisk, samt det har kørt siden januar 2021, i nuværende opstilling.
Ocellaris har gemt sig siden Allard klovnfiskene kom i, de andre har jeg ikke set i 7-14 dage
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Jeg husker ikke hvor stort dit akvarie er, men de der klovnefisk kan være nogle sataner over for andre fisk! Jeg havde en balje der var 2,5 meter lang. Hvis jeg kom nye fisk i blev de jagtet rundt af min hun klovn, med mindre de nye var betragteligt større en klovnen.
Hvis jeg stak hånden i baljen, selv i den modsatte ende af hvor de ynglede kom hun også væltende og prøvede at jeg mig væk.
Hvis jeg stak hånden i baljen, selv i den modsatte ende af hvor de ynglede kom hun også væltende og prøvede at jeg mig væk.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
Det er på 275l display, Ocellaris han har gemt sig siden starten af Maj 2023, hvor indføring af Allard kom i. Vi har set ham 2 gange siden, senest 1-8-2023.charlie saltvand skrev: ↑tors 3. aug 2023 15:06 Jeg husker ikke hvor stort dit akvarie er, men de der klovnefisk kan være nogle sataner over for andre fisk! Jeg havde en balje der var 2,5 meter lang. Hvis jeg kom nye fisk i blev de jagtet rundt af min hun klovn, med mindre de nye var betragteligt større en klovnen.
Men Koralvogter samt gylten, har gået fint sammen med Allard klovnfiskene.
Efter jeg flyttede kenyatræ, samt tyndede ud i Xenia har de begge været væk.
Det skal siges at Allard klovnfiskene gravet og smider sand, for måske at vil yngle.
- Casper M
- Naso kirurg
- Reactions:
- 3
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Saltvand siden?: 2019
golfi skrev: ↑tors 3. aug 2023 12:04På https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96559, kan du se hvad jeg har af fisk, samt det har kørt siden januar 2021, i nuværende opstilling.
Ocellaris har gemt sig siden Allard klovnfiskene kom i, de andre har jeg ikke set i 7-14 dage
Når akvariet er så godt etableret så kan det vil nærmest kun være en fisk som nakker dem
Min hun klovnfisk (premnas biaculeatus) slagter mine små fisk hvis de kommer for tæt på anemonen.. så måske hold et vågent øje med dine klovne jeg kender ikke så godt til dem så ved ikke hvor aggressive de er
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
Tror også at det er mine klovnfisk. Hunnen graver helt vildt. Se de 3 bunker sand.Casper M skrev: ↑tors 3. aug 2023 17:59golfi skrev: ↑tors 3. aug 2023 12:04På https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96559, kan du se hvad jeg har af fisk, samt det har kørt siden januar 2021, i nuværende opstilling.
Når akvariet er så godt etableret så kan det vil nærmest kun være en fisk som nakker dem
Min hun klovnfisk (premnas biaculeatus) slagter mine små fisk hvis de kommer for tæt på anemonen.. så måske hold et vågent øje med dine klovne jeg kender ikke så godt til dem så ved ikke hvor aggressive de er
Der var ikke problem med mine gamle ocellaris klovnfisk.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
Kan en montipora overleve at blive begravet i sand fir kort periode.
Skal have flyttet den efter at klovnfiskene graver og spreder sand helt vildt?
Skal have flyttet den efter at klovnfiskene graver og spreder sand helt vildt?