Fisk forsvinder eller gemmer sig?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
golfi
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 4880 Nysted
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Lolland

Fisk forsvinder eller gemmer sig?

Indlæg af golfi »

Jeg har her på det sidste oplevet, at 2 af mine fisk er forsvundet.
Langsnudet koralvogter samt 6 stribet gylte.

Der er net over, samt har ikke set nogen fisk på gulvet, samt heller ikke nogen fiskeretter i akvariet.
Kan de gemme sig i flere uger for så at vise sig igen, eller er de gået tabt.

Har også en klovnfisk Ocellaris han, som kan gemme sig i flere uger for så lige pludselig er synlig kortvarigt. Den ser ud til at være i god fodringsstand.

Andre der oplever lignede.
Brugeravatar
Casper M
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Fisk forsvinder eller gemmer sig?

Indlæg af Casper M »

Hvor gammelt er akvariet? hvad har du i af andre fisk?
golfi
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15

Indlæg af golfi »

Casper M skrev: tors 3. aug 2023 10:07 Hvor gammelt er akvariet? hvad har du i af andre fisk?
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96559, kan du se hvad jeg har af fisk, samt det har kørt siden januar 2021, i nuværende opstilling.

Ocellaris har gemt sig siden Allard klovnfiskene kom i, de andre har jeg ikke set i 7-14 dage
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Jeg husker ikke hvor stort dit akvarie er, men de der klovnefisk kan være nogle sataner over for andre fisk! Jeg havde en balje der var 2,5 meter lang. Hvis jeg kom nye fisk i blev de jagtet rundt af min hun klovn, med mindre de nye var betragteligt større en klovnen.

Hvis jeg stak hånden i baljen, selv i den modsatte ende af hvor de ynglede kom hun også væltende og prøvede at jeg mig væk.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
golfi
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15

Indlæg af golfi »

charlie saltvand skrev: tors 3. aug 2023 15:06 Jeg husker ikke hvor stort dit akvarie er, men de der klovnefisk kan være nogle sataner over for andre fisk! Jeg havde en balje der var 2,5 meter lang. Hvis jeg kom nye fisk i blev de jagtet rundt af min hun klovn, med mindre de nye var betragteligt større en klovnen.

Hvis jeg stak hånden i baljen, selv i den modsatte ende af hvor de ynglede kom hun også væltende og prøvede at jeg mig væk.
Det er på 275l display, Ocellaris han har gemt sig siden starten af Maj 2023, hvor indføring af Allard kom i. Vi har set ham 2 gange siden, senest 1-8-2023.
Men Koralvogter samt gylten, har gået fint sammen med Allard klovnfiskene.
Efter jeg flyttede kenyatræ, samt tyndede ud i Xenia har de begge været væk.
Det skal siges at Allard klovnfiskene gravet og smider sand, for måske at vil yngle.
Brugeravatar
Casper M
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Indlæg af Casper M »

golfi skrev: tors 3. aug 2023 12:04
Casper M skrev: tors 3. aug 2023 10:07 Hvor gammelt er akvariet? hvad har du i af andre fisk?
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96559, kan du se hvad jeg har af fisk, samt det har kørt siden januar 2021, i nuværende opstilling.

Ocellaris har gemt sig siden Allard klovnfiskene kom i, de andre har jeg ikke set i 7-14 dage

Når akvariet er så godt etableret så kan det vil nærmest kun være en fisk som nakker dem

Min hun klovnfisk (premnas biaculeatus) slagter mine små fisk hvis de kommer for tæt på anemonen.. så måske hold et vågent øje med dine klovne jeg kender ikke så godt til dem så ved ikke hvor aggressive de er :)
golfi
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15

Indlæg af golfi »

Casper M skrev: tors 3. aug 2023 17:59
golfi skrev: tors 3. aug 2023 12:04

Når akvariet er så godt etableret så kan det vil nærmest kun være en fisk som nakker dem

Min hun klovnfisk (premnas biaculeatus) slagter mine små fisk hvis de kommer for tæt på anemonen.. så måske hold et vågent øje med dine klovne jeg kender ikke så godt til dem så ved ikke hvor aggressive de er :)
Tror også at det er mine klovnfisk. Hunnen graver helt vildt. Se de 3 bunker sand.

Der var ikke problem med mine gamle ocellaris klovnfisk.
Vedhæftede filer
IMG_1507.jpeg
golfi
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15

Indlæg af golfi »

Kan en montipora overleve at blive begravet i sand fir kort periode.
Skal have flyttet den efter at klovnfiskene graver og spreder sand helt vildt?
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"