"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Bubble scrubbing

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Bubble scrubbing

Indlæg af Casper M »

Hej :)

Jeg vil høre om nogle af jer gør brug af Bubble scrubbing og om i kan se nogen former for effekt ved det?
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Bubble scrubbing

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Casper. Nej, det var “en ting” for et par år siden og flere skulle prøve det. Thomas fra Stockholm (har en profil herinde, find evt hans tråd) kørte med det i en periode og var, så vidt jeg husker, ret glad for det….
Mike Paletta gjorde det vidst også….?
Jeg tror ikke det er et tiltag der har gjort den store forskel, da der er lidt stille om det igen.

Hvis du går igang så HUSK at skrive om det herinde 👍🏼🤩
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Bubble scrubbing

Indlæg af Casper M »

charlie saltvand skrev: fre 21. jul 2023 06:29 Hej Casper. Nej, det var “en ting” for et par år siden og flere skulle prøve det. Thomas fra Stockholm (har en profil herinde, find evt hans tråd) kørte med det i en periode og var, så vidt jeg husker, ret glad for det….
Mike Paletta gjorde det vidst også….?
Jeg tror ikke det er et tiltag der har gjort den store forskel, da der er lidt stille om det igen.

Hvis du går igang så HUSK at skrive om det herinde 👍🏼🤩

Tak for feedback jeg er igang med at bubble scrubbe lige nu så bliver det spændene at se hvad det giver af resultat jeg vil vende tilbage med en opdatering 😊
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Bubble scrubbing

Indlæg af Holst »

Cool.
Fortæl om dit setup :)
Hvor længe og hvor ofte laver du bubbleScrub ?
Og gør det som forventet ? Altså får acroer til at slime og skumme det hele ud osv. ?
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Bubble scrubbing

Indlæg af Casper M »

Holst skrev: fre 21. jul 2023 16:34 Cool.
Fortæl om dit setup :)
Hvor længe og hvor ofte laver du bubbleScrub ?
Og gør det som forventet ? Altså får acroer til at slime og skumme det hele ud osv. ?
Har lige prøvet for første gang og det hev lidt snask op i overfladen som endte i skummeren og filtersokken indtil videre virker vandet mere klart men tænker effekten først kan ses ordenligt om nogle timer :)
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Bubble scrubbing

Indlæg af Engelquist »

Spændende😊
Som jeg forstår det skal det udføres jævnligt?
Kan se at nogle kører med det dagligt, andre ugentlig…

Men lad os høre om de erfaringer du gør dig👍
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Bubble scrubbing

Indlæg af Casper M »

Nu er det dagen efter første forsøg med bubble scrubbing og vandet er mere klart

Jeg tænker at det er noget jeg vil gøre oftere så vidt jeg kunne læse gør de fleste det 2x i ugen i 20 minutter 😊
palsmark
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 327
Tilmeldt: man 22. nov 2010 14:43
13
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2010

Re: Bubble scrubbing

Indlæg af palsmark »

Fedt Casper, hvordan er setuppet?
Luftpumpe
Hvilken luftsten/træ?
Hvor meget luft?
Og hvor tilsætter du det ?

Har selv overvejet?
Casper M skrev: lør 22. jul 2023 11:40 Nu er det dagen efter første forsøg med bubble scrubbing og vandet er mere klart

Jeg tænker at det er noget jeg vil gøre oftere så vidt jeg kunne læse gør de fleste det 2x i ugen i 20 minutter 😊
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Bubble scrubbing

Indlæg af Holst »

Jeg har søgt lidt her og der og ser folk har svært ved at få luft nok med luftsten eller træ og i stedet gør det under vandskifte hvor pumperne står på 100% og lige i vandoverfladen så de pisker bobler i..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Bubble scrubbing

Indlæg af Casper M »

palsmark skrev: lør 22. jul 2023 18:21 Fedt Casper, hvordan er setuppet?
Luftpumpe
Hvilken luftsten/træ?
Hvor meget luft?
Og hvor tilsætter du det ?

Har selv overvejet?
Casper M skrev: lør 22. jul 2023 11:40 Nu er det dagen efter første forsøg med bubble scrubbing og vandet er mere klart

Jeg tænker at det er noget jeg vil gøre oftere så vidt jeg kunne læse gør de fleste det 2x i ugen i 20 minutter 😊
Hej Palsmark 😊

Jeg brugte en luftpumpe med to udgange på den ene udgang havde jeg en iltsten i træ og på den anden udgang en alm iltsten.. så lå jeg dem under min returpumpe så det bobler op i indsugningen

Jeg kan klart anbefale at prøve det her hos mig hjalp det i hvert fald på mere klart vand jeg er spændt på om det har andre effekter.. man laver jo sit akvarie om til en skummer i kort tid så mon ikke det hjælper lidt på ph’en og hiver noget næring ud af akvariet
palsmark
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 327
Tilmeldt: man 22. nov 2010 14:43
13
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2010

Re: Bubble scrubbing

Indlæg af palsmark »

Hvor mange liter i timen levere pumpen ? :beer:
Mvh
Palsmark


Casper M skrev: lør 22. jul 2023 19:23
palsmark skrev: lør 22. jul 2023 18:21 Fedt Casper, hvordan er setuppet?
Luftpumpe
Hvilken luftsten/træ?
Hvor meget luft?
Og hvor tilsætter du det ?

Har selv overvejet?
Casper M skrev: lør 22. jul 2023 11:40 Nu er det dagen efter første forsøg med bubble scrubbing og vandet er mere klart

Jeg tænker at det er noget jeg vil gøre oftere så vidt jeg kunne læse gør de fleste det 2x i ugen i 20 minutter 😊
Hej Palsmark 😊

Jeg brugte en luftpumpe med to udgange på den ene udgang havde jeg en iltsten i træ og på den anden udgang en alm iltsten.. så lå jeg dem under min returpumpe så det bobler op i indsugningen

Jeg kan klart anbefale at prøve det her hos mig hjalp det i hvert fald på mere klart vand jeg er spændt på om det har andre effekter.. man laver jo sit akvarie om til en skummer i kort tid så mon ikke det hjælper lidt på ph’en og hiver noget næring ud af akvariet
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"