"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hjælp til opstart.

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Chris77
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 25. jul 2021 14:59
2
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2020

Hjælp til opstart.

Indlæg af Chris77 »

Hej. Jeg har kigget på saltvandsakvarium i lang tid. Jeg får nok brug for lidt hjælp og måske en som senere kan komme og hjælpe lidt til. Jeg er ikke rig men kan godt betale lidt for det. Jeg bor tæt på Roskilde. Kunne nogen være interesseret i det ? Mvh. Christian
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3791
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Hjælp til opstart.

Indlæg af crazy seahorse »

Du vil kunne hente rigtig megen hjælp her på forummet. Folk er gerne flinke til at byde ind, hvis man har et problem, eller skal bruge hjælp og support.
Og så vil jeg opfordre dig til at komme til Zoo center Værløse den 25.04 kl 18.00
Der er der en hyggelig aften med foredrag, der også er for de nye. Her vil du sikkert også kunne få nogle kontakter, der kan hjælpe dig hvis du får problemer. Det er en gylden mulighed. Jeg har selv benyttet mig af den slags arrangementer til, at få udvidet mit netværk med saltvands nørder.
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96458
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hjælp til opstart.

Indlæg af Carsten »

Jeg kan også kun anbefale dig at komme til det foredrag som Zoo Center Værløse holder. Thomas er nok en/den ypperligste inden for hobbyen til at holde foredrag. nu er jeg godt nok stoppet med hobbyen, men selv da jeg var meget aktiv hold Thomas et foredrag, og der var noget at lære selv for mig, som solgte fisk til Thomas da han var en stor dreng :)
Vil men at den slags hjælp som u eftersøger, ikke er noget som man skal betale for. Og kan kun anbefale dig at finde nogle i din nærhed, som du kan besøge og se hvordan de har grebet problemerne an. Nogle ting er bare meget lettere at forstå når man kigger på det, samtidigmed at man får en forklaring
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Hjælp til opstart.

Indlæg af SanneP »

Jeg har lært en del af det via YouTube, der er meget her i starten der er nyt for mig selvom jeg har haft ferskvandsakvarier i rigtig mange år.
Der er mange opstarts serier der fokuserer på forskellige ting i hver episode. Men de er på engelsk, men jeg har fået meget ud af dem især BRStv og Bulk Reef supply har begge begynder guide.
Selvfølgelig er der noget man glemmer eller ikke forstår, så er det skønt med sådan et forum og nogen at spørge til råds.
Jeg er selv ny og har kun haft saltvand i 6 måneder, jeg har bare et Juwel 190L, med indvendig pumpe så ikke det vilde setup.
Saltvand kan være dyrt, fisk og rejer er langt dyre end ferskvandsfisk og koraller er bestemt heller ikke billige.
Men hvis ens forventninger er et par klovnfisk og en anemone, så kan man godt holde prisen på en normalt niveau.
Som de andre skriver, så meld dig til foredraget, jeg har aldrig været med før, men det koster ikke noget og man kan vel kun blive klogere 😃
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"