"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Indkøb af akvarium

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Kor(por)alen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 27. mar 2023 10:38
1
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2024

Indkøb af akvarium

Indlæg af Kor(por)alen »

Jeg er helt grøn i saltvandsverden men kunne godt tænke mig et lille nano-reef. I den forbindelse må det også meget gerne kunne stares simpelt op og så udvikles løbende derfra. Jeg kan godt lide ideen om et akvarium der er "all in one" og i kubeform som f.eks. Innovative Marines Nuvo Fusion eller f.eks. Peninsula 15 fra Waterbox.

Men hvor finder I disse akvarier henne? IM har tilsynelandende ikke mange forhandlere i EU, og der er udsolgt ved dem jeg kan finde. Hos Fluval kan jeg kun finde Flex serien til salg i EU og jeg er ikke fan af det buede glas.

Er der noget jeg overser?

Jeg ønsker at holde simple (Tror jeg ) koraller som Zoa, Duncan samt et par klovnefisk og et lille hold CUC.
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Indkøb af akvarium

Indlæg af SanneP »

Jeg er også ny I saltvands verden, mit bedste råd lav opgraderingen med det samme 😉 jeg startede med et simpelt Juwel 125L og nu 190L som er Max str på det sted det kan stå.

Du skal alligevel ud og have udstyr som osmose anlæg, salt, måler, test mm. Så hvorfor ikke springe første led over.
Der er også mere plads til korallerne 😉

Pøj pøj...
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Kor(por)alen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 27. mar 2023 10:38
1
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2024

Re: Indkøb af akvarium

Indlæg af Kor(por)alen »

Tak for svar Sanne.

Du tager nok ikke fejl, når du siger at ønsket om et større saltvandsakvarium kommer snigende en dag, men jeg håber at det så bliver en tilføjelse fremfor en udskiftning. Der er et eller andet ved de små nano-rev som jeg godt kan lide. Men nu må vi se om jeg overhovedet kan finde et sted jeg kan købe et uden det bliver alt for besværligt.
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Indkøb af akvarium

Indlæg af SanneP »

Hehe.. ja sådan kan man også gøre det 😅
der er et brugt 30l på markedet på Facebook
Vedhæftede filer
Screenshot_20230327_132635_Facebook.jpg
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Indkøb af akvarium

Indlæg af Anders månsson »

ellers giv dig god til at kigge lidt herinde under medlemmerenes akvarier, så kan du se hvad du kan gøre med de forskellige størrelser akvarier og hold øje med salgs delen. Du kan tit finde nogen gode tilbud herinde

jeg selv har lige opgaderet fordi jeg gerne vil have flere fisk og har pladsen til det (pengene ikke så meget :wink: )
Kor(por)alen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 27. mar 2023 10:38
1
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2024

Re: Indkøb af akvarium

Indlæg af Kor(por)alen »

Tak, jeg holder øje med salgstrådene, det giver mening at købe brugt i første omgang. 👍🏻
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Indkøb af akvarium

Indlæg af SanneP »

Jeg har købt alle mine akvarier brugte, det er altid lykkes mig at finde nærmest nye akvarier til en virkelig god pris.
Det jeg bruger til saltvand nu er under 2 år gammelt, et Juwel Trigon 190L pris 1800kr 😊 hvilket var det samme jeg gav fir mit juwel rio 350L der også var nærmest nyt men krævede en god dags rengøring.
Jeg skal tænke på dig hvis jeg ser et nano på salgssiderne.
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"