"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tomme konkylie skaller

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
BJL
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: lør 4. jan 2014 00:18
10
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2013

Tomme konkylie skaller

Indlæg af BJL »

Hej

Kender i det at man har en leveregel indenfor hobby'en der lyder nogenlunde således "ALDRIG lave impulskøb", og så gør man det alligevel?
Det skete også for mig da jeg var nede hos den lokale saltvands pusher og så disse 2 skønheder ;

King Kong og GodZilla
KKogGZ.jpg
Så spørgsmålet er; Hvor dælen får jeg fat i konkylie huse til dem? Indenlands eller udenlands?

mvh
Brian
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Tomme konkylie skaller

Indlæg af Holst »

Vesterhavet.
Jeg har altid samlet til min erimit..
samler i flere størrelser og ligger ned. Når Jan var valgt en tager jeg de andre op igen
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3791
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Tomme konkylie skaller

Indlæg af crazy seahorse »

De må da kunne fås hos de forhandlere der sælger ciclider. Der er jo nogle af dem der leger i sneglehuse. Mon ikke de sælger sådan nogle.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Tomme konkylie skaller

Indlæg af Holst »

Ellers skal du bare ha rigelig snegle i forskellige størrelser.. så skal de nok få sig et nyt hus ;)

Mener en gang jeg så Decocean have poser med assorterede sneglehuse.. prøv og hør ham
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
BJL
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: lør 4. jan 2014 00:18
10
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2013

Re: Tomme konkylie skaller

Indlæg af BJL »

Hej

Tak for input. Vesterhavet er nok lidt langt til at tage den på chancen :-)
Problemet med der her eremitter er, at vi er oppe i konkylie størrelsen, og altså noget over størrelsen som en alm. dværg eremit ville kunne bruge.
De her 2 bliver ca. 20 cm i størrelsen, og spiser et pund flæskekød om dagen ;-)
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Tomme konkylie skaller

Indlæg af Holst »

BJL skrev: tirs 7. feb 2023 17:33 Hej

Tak for input. Vesterhavet er nok lidt langt til at tage den på chancen :-)
Problemet med der her eremitter er, at vi er oppe i konkylie størrelsen, og altså noget over størrelsen som en alm. dværg eremit ville kunne bruge.
De her 2 bliver ca. 20 cm i størrelsen, og spiser et pund flæskekød om dagen ;-)
Nogle ordentlige kampvogne til sidst!!
Var ikk klar over vi var i den størrelse..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"