"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Væksten hos en Acropora

Her kan der nørdes om alt vedr Acropora's
Masser af billeder og info/vidensdeling om vandbevægelse, lys, farvetuning, vandværdier osv osv
Besvar
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1019
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Væksten hos en Acropora

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg syntes det er sjovt a se hvordan udviklingen og væksten på en koral er over tid, derfor nyder jeg ofte at tage små film og billeder fra dag 1.😊

Her en lille film, den første jeg har lavet, så bær over med mig, så er lidt speciel. Fra min Backup frag til i dag❤️

Acropora Walt Disney Frag til mini koloni

Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 555
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Væksten hos en Acropora

Indlæg af ViggoN »

Hvor ser det vildt ud hvor hurtigt det går når det spiller, men så kan man da undre sig hvorfor 2cm fragmenter kan være så dyre når det vokser som ukrudt?
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1019
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Væksten hos en Acropora

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg er helt enig. ❤️
Dog er det ikke alle som er heldige. Den kan vokse vildt forskelligt fra tank til tank. Jeg er bare heldig den elsker mit vand
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4680
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Væksten hos en Acropora

Indlæg af Anders månsson »

det ser vildt ud med den vækst på over 7 måneder!
hvad ligger din ph og kh på?
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 555
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Væksten hos en Acropora

Indlæg af ViggoN »

Seniorreefer skrev: ons 11. jan 2023 11:42 Jeg er helt enig. ❤️
Dog er det ikke alle som er heldige. Den kan vokse vildt forskelligt fra tank til tank. Jeg er bare heldig den elsker mit vand
Tror mine er begyndt at elske mit vand ihverfald har diverse acro og sps vist sine fine kanter, dog kan jeg bare ikke holde farve i mine montier, og kan simpelhen ikke finde årsagen. Mag er flot, salinitet lige i skabet og fin næring. Det kunne selvfølgelig være trace elemter men hvorfor står alle andre med de fineste farver?!
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1019
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Væksten hos en Acropora

Indlæg af Seniorreefer »

ViggoN skrev: ons 11. jan 2023 11:50
Seniorreefer skrev: ons 11. jan 2023 11:42 Jeg er helt enig. ❤️
Dog er det ikke alle som er heldige. Den kan vokse vildt forskelligt fra tank til tank. Jeg er bare heldig den elsker mit vand
Tror mine er begyndt at elske mit vand ihverfald har diverse acro og sps vist sine fine kanter, dog kan jeg bare ikke holde farve i mine montier, og kan simpelhen ikke finde årsagen. Mag er flot, salinitet lige i skabet og fin næring. Det kunne selvfølgelig være trace elemter men hvorfor står alle andre med de fineste farver?!
Det kan være flow, og lyset de ikke er tilfreds med og selvfølgelig sammensætningen af sporstoffer og vandkvaliteten
Som du kan se her, har jeg også koraller som ikke flytter sig eller farver op, og slet ikke en hastighed i vækst som andre jeg har

Her er den, da jeg modtog en Acropora Wwc Budgie Smuggler den 4/6-22
040622 Wwc Budgie Smuggler
040622 Wwc Budgie Smuggler
og idag.
7Monthold
7Monthold
Som du kan se er der ikke sket meget på 7 måneder, så på en eller anden måde er den ikke tilfreds. Jeg arbejder på at finde dens behov. Hvis andre har den tager jeg gerne råd og hjælp med kyshånd.

Skulle gerne komme til at se sådan her ud
Billede
https://worldwidecorals.com/products/ww ... r-acropora
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Væksten hos en Acropora

Indlæg af crazy seahorse »

På visse typer af sps, spiller sporstoffer en større rolle, end de gør hos andre. Hos nogle er det generelt, at de helst skal tilføres over en kam, mens det hos nogle er enkelt elementer der ikke må mangle, eller bare være lave.
Hoeksemai får ikke sin smukke, flouriserende blå farve, hvis der mangler flour. Det er så tydeligt. Mangler det, så bliver den i bedste fald mat og flad i det blå, i værste fremstår den brunlig. Da jeg fik min sidste var den netop brunlig, men nu er den blå. Mangler lidt, men det bliver bedre og bedre.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1019
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Væksten hos en Acropora

Indlæg af Seniorreefer »

crazy seahorse skrev: ons 11. jan 2023 14:58 På visse typer af sps, spiller sporstoffer en større rolle, end de gør hos andre. Hos nogle er det generelt, at de helst skal tilføres over en kam, mens det hos nogle er enkelt elementer der ikke må mangle, eller bare være lave.
Hoeksemai får ikke sin smukke, flouriserende blå farve, hvis der mangler flour. Det er så tydeligt. Mangler det, så bliver den i bedste fald mat og flad i det blå, i værste fremstår den brunlig. Da jeg fik min sidste var den netop brunlig, men nu er den blå. Mangler lidt, men det bliver bedre og bedre.
Ja det er virkelig lidt underligt, og gør det virkelig spændende at have sps.

Har du evt en ide omkring ovenstående koral, til mere vækst og gerne farve.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1019
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Væksten hos en Acropora

Indlæg af Seniorreefer »

Anders månsson skrev: ons 11. jan 2023 11:45 det ser vildt ud med den vækst på over 7 måneder!
hvad ligger din ph og kh på?
Det må du undskylde, havde ikke set spørgsmålet.

Jeg prøver så vidt muligt at holde KH så konstant på 8dkh , svinger Max 0.1 dagligt og en PH 8,2-8,4 dagligt med Max sving på 0.1-0,18. Det daglige gennemsnit ef 8,3 baseret på APEX pH probe

Det handler ikke så meget om hvor værdien som sådan ligger, men den er konstant og stabilt, så korallerne ikke skal tilpasse sig til varierende parameter
Besvar

Tilbage til "Acropora"