"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hitch-hikers.

Forum hvor du kan se og dele links og andet www relateret, med andre.
Besvar
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3792
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Hitch-hikers.

Indlæg af crazy seahorse »

Mange af jer læser sikkert allerede Reef Builders.
Denne her synes jeg er ret interessant. Vi får rigtig mange hitch-hikers ind via vores nyindkøbte koraller. Ofte sidder der en udefinerbar alge, en svamp eller noget andet.
De sidder tit på den frag sten eller plug, som korallen er fæstet på. Nogle er fuldstændig uskadelige og kan være meget interessante at følge, mens andre kan udvikle sig til deciderede plager. Et eksempel er Majano anemoner, som jeg selv bøvler med big time. De har fuldstændig overtaget mit rev. De er alle vegne, men jeg er på nakken af dem og regner med at få dem under kontrol snart. Men de har, for en periode, fuldstændig ændret mit revs udseende da det ligner det det er, en kampzone. Mange koraller er pillet ud og klippet op i fragmenter. De Majanoer kom ind som hitch-hikere (jeg har i hvert fald ikke tilført dem bevist). Havde jeg været obs på det tidligere, kunne meget besvær og tab af koraller have været undgået.
https://reefbuilders.com/2022/10/26/col ... e-avoided/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "WWW"