"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Vil DU deltage mere i debatter hvis...

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar

Vil DU deltage mere, når forummet bliver nemmere at bruge

Ja
16
80%
Nej
1
5%
Ved ikke
3
15%
 
Afgivne stemmer: 20

Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4013
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Vil DU deltage mere i debatter hvis...

Indlæg af Engelquist »

Opdateringen af vores forum nærmer sig og dermed et helt nyt forum med en brugervenlig portal.
Vi snakker bl.a. en (meget)bedre billede upload, likes og en nutidig brugerflade.

Vil DU deltage mere i debatter og lægge flere fotos mv ind på det nye saltvandsforum, når det bliver nemmere at bruge?

Begrund gerne din stemme, med en uddybende kommentar :y
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vil DU deltage mere i debatter hvis...

Indlæg af S1m0n »

Specielt en forbedring af billed upload vil gøre at jeg ville deltage mere på forummet.
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 990
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vil DU deltage mere i debatter hvis...

Indlæg af Seniorreefer »

Engelquist skrev:Opdateringen af vores forum nærmer sig og dermed et helt nyt forum med en brugervenlig portal.
Vi snakker bl.a. en (meget)bedre billede upload, likes og en nutidig brugerflade.

Vil DU deltage mere i debatter og lægge flere fotos mv ind på det nye saltvandsforum, når det bliver nemmere at bruge?

Begrund gerne din stemme, med en uddybende kommentar :y
Hej Bo.

Jeg forstår skam godt, i gerne vil have gang i debatindlæg osv. mere aktivitet, så jeg bidrager, da lige med et her, og skal ses som MIN personlige menig, i et hav af meninger af brug af et Forum, danske såvel som udenlandske.

Min tilgang til at bruge et forumet og andre for den sag skyld, er ikke baseret på viden som sådan, men køb/ salg af udstyr, der også er gået mere og mere, over på Facebook grupper.

Et Forum for mig er alt for besværligt, i forhold til, hvordan jeg anvender sociale medier. Jeg kan godt lide at lave små opslag med daglige gøremål, udfordringer, div spørgsmål osv, gerne med små film.
En lille film/billede siger bare mere end tusind ord, plus vi alle får mulighed for at deltage aktiv med det samme/realtime i debatten eller komme med et godt råd osv
Meget viden som ligger på et Forum især ældre udgaver :wink: har ofte viden som kan/er forældet, og fortæller mere omkring en svundet tid, uden at sige det ikke er gode artikler, men der sker bare meget videnskabeligt udvikling inden for vores hobby.

Jeg ser personligt et Forum som en gammel støvet bog, som skal tages ned af hylden, og se hvordan gjorde man tingende engang.
Et godt eksempel, var mit gamle 1400 l tilbage i 90 erne, hvor fandt nogle gamle billeder fra dengang i den nye byggetråd jeg havde herinde.
En tråd jeg havde glemt alt om, da jeg byggede et nyt tilbage i 2004, men lidt sjovt at se.

En akvarietråd omkring sit akvarie, er da en god måde at lave en log på, men der findes rigtig gode programmer til det, som er cloud baseret, uden at tænke over et Forum lukker ned, som netop dette Forum var tæt på.

Derudover ser jeg også forummer, også blevet lidt mere og mere kommersielle. Det handler om sponsorenerne , som skal beskyttes for enhver pris, mod negativ omtale osv, og her er reef2reef et rigtigt godt eksempel på, ærlig negativ omtale bliver censureret væk af deres moderators for deres sponsorer.

Så når et Forum/Facebook gruppe har sponsore, mister den i mine øjne friheden, for os hobbyister i vores hobby, talefriheden og vejledning omkring produkter, salgssteder osv

Jeg vil nu ønske jer held og Lykke med jeres gode tiltag, for at redde forummet og håber af hele mit hjerte det lykkes for jer.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3792
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Vil DU deltage mere i debatter hvis...

Indlæg af crazy seahorse »

@Seniorreefer. Først, tak for dit gode indlæg. Det er meget værdsat.

Vi har fordelt opgaverne i mellem os i admin gruppen og jeg vil gerne kommentere på de områder, hvor det er mig der er den. Enten alene, eller sammen med en anden.

Udgangspunktet er, at SF skal være et rart sted at være. Der skal være plads til, at vi er forskellige – og ingen skal føle sig presset ud. Det holder admin gruppen øje med.
Vi regner også med, at det nye SF lægger sig meget tæt op ad FB mht brugerfladen. VI får for øvrigt også en thumbs up knap – og sikkert også en modsat.

Økonomien: Det er ikke gratis at drive et forum. Vi er derfor nødt til, at skulle have nogle penge ind. Derfor skal vi enten have sponsorer eller lave brugerbetaling (eller måske begge).
Da vi har fundet en meget rimelig løsning, der kan det vi gerne vil have og har den fornødne kapacitet, ser det ud som om vi i første omgang kan klare os med sponsorer. Hvis alle dem vi har kontakt med/til accepterer aftalen, så burde det række.

Sponsorer: Her er det planen, at hver sponsor får sit eget forum. I det forum kan de boltre sig, lave tilbud, reklamere for deres produkter eller forretning m.v.. De har frit spil her.
I det forum kan brugerne stille spørgsmål og sponsoren kan svare. Sponsoren får en notifikation, når der er et nyt indlæg i deres forum. (Nøjagtigt som på FB)
Vi sletter ingen indlæg omhandlende sponsorerne, så længe man holder en god tone. Sponsorerne kan svare i de enkelte tråde. De kan også byde ind med forslag til løsninger på diverse problemer. Indebærer det svar et af deres egne produkter, så kommer svaret i deres eget forum.

Gamle tråde: Jeg har jo lavet nogle artikler på SF igennem årene. Jeg læser aldrig mine egne artikler. Når den er lagt ind, ser jeg den yderst sjældent igen.
Men hvis jeg har glemt navnet på en koral og jeg ved at jeg skrev det, så kigger jeg på artiklen. Her er jeg nogen gange blevet helt forskrækket ”skrev jeg virkelig det?”. Jeg har flere gange tænkt på, at gå ind og ændre i en artikel så den blev mere opdateret. Men de er skrevet med den viden jeg havde den gang.
Desuden er det en gylden regel, at man ikke retter i et skriv – hvis der er nogen der har kommenteret. Så er det no go. De kunne betyde at dem der havde kommenteret, kom til at fremstå lidt tåbelige.

Videoer: Det arbejdes der på om vi kan få til at lade sig gøre. Personligt ser jeg yderst sjældent videoer. Jeg ser gerne en video, hvis det er noget jeg ikke har prøvet før, ellers ikke.
Men vi er klar over, at der er mange der helst ser videoer. Og kan vi få det til at virke, så kommer den mulighed også. Det er Charlies område. Han ved mere om det, end jeg gør.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 346
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: Vil DU deltage mere i debatter hvis...

Indlæg af SamuelChristensen »

Jeg vil gerne bidrage mere til debatterne i det nye forum.
Jeg synes debatter er guld værd, når de gøres ordentligt.
Problemet for mig har været når folk bryder ind i et kommentarspor med en kommentar om at noget ikke passer og prøver at starte en debat/diskussion på den måde.
Det virker for aggressivt.

Jeg så gerne at man kunne differentiere imellem typerne af tråde. For eksempel hvis der var en kategori til debatter. Så kunne man åbne en tråd med en påstand, argumenter og en velkommen til andre meninger attitude. Så kunne folk komme med deres påstande, erfaringer, artikler og meninger på en måde der inviterer flere til.
I stedet for at det skal være flere personer, der bryder udfordrende ind i en tråd, der egentligt handler om noget andet.

De nye forhold med bedre billeder og likes vil klart hjælpe på det tænker jeg. Det bliver rigtig interessant!
Tropic Marins danske repræsentant.
Brugeravatar
Kimkjaer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 304
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 13:47
10
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2014

Re: Vil DU deltage mere i debatter hvis...

Indlæg af Kimkjaer »

Jeg har stemt nej, og det er på baggrund af at jeg nok er mere en læser end en der skriver en masse herinde, hvorfor opsætningen reelt er underordnet.
Så bliv ikke nedslået af afstemningen !

Jeg synes også det er nemt at sætte billeder ind, men er sikker på at jeg ville have problemer med at forklare hende her hjemme hvordan man gjorde - er glad for :)

Synes det er fedt i gør noget for forum, og glæder mig over fremtiden.
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"