"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Mikas »

En stor ac retur pumpe kan bruge måske 65w hvor en ac måske bruger 20.
Det gir lidt forskel når de kører 24/7/365


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Mikas skrev:Ac veksel strøm.
Dc jævnstrøm :) de bruger mindre strøm.. jebao fx bruger meget lidt strøm
Aha så er jeg med. Jeg troede DC var et mærke.. Hæhæ


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Mikas skrev:En stor ac retur pumpe kan bruge måske 65w hvor en ac måske bruger 20.
Det gir lidt forskel når de kører 24/7/365

Ja det er helt sikkert. Ved di hvorfor de jebao pumper er så billige i forhold til andre.. Det er jo en kæmpe forskel !


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Made in China :pac1: :pac3:


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

kalmar skrev:Made in China :pac1: :pac3:
Har du erfaring med dem? Er det noget skrammel?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Palaarsuaq skrev:
kalmar skrev:Made in China :pac1: :pac3:
Har du erfaring med dem? Er det noget skrammel?
Jebao pumper plejer at være ganske udmærket.
De sidder efterhånden i en hel del pumper, evt. under andre navne.

En meget stor del af det isenkram, vi har i akvarierne kommer på en eller anden måde fra Kina.


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Har en AC returpumpe, men Jebao cirkulationspumper. Dem er jeg godt tilfreds med. De er også billige nok til at man har råd til at have en reserve liggende, hvis uheldet skulle være ude.
Hvis man køber en lidt for stor DC pumpe og skruer ned for den, bliver den ganske lydløs.
Er det en god kvalitets DC pump, er den også lydløs på fuld styrke.


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Carsten skrev:
Palaarsuaq skrev:
kalmar skrev:Made in China :pac1: :pac3:
Har du erfaring med dem? Er det noget skrammel?
Jebao pumper plejer at være ganske udmærket.
De sidder efterhånden i en hel del pumper, evt. under andre navne.

En meget stor del af det isenkram, vi har i akvarierne kommer på en eller anden måde fra Kina.
All right, kunne være man skulle forsøge sig med sådan en med mindre der kommer noget spændende brugt.
kalmar skrev:Har en AC returpumpe, men Jebao cirkulationspumper. Dem er jeg godt tilfreds med. De er også billige nok til at man har råd til at have en reserve liggende, hvis uheldet skulle være ude.
Hvis man køber en lidt for stor DC pumpe og skruer ned for den, bliver den ganske lydløs.
Er det en god kvalitets DC pump, er den også lydløs på fuld styrke.

Okay Kalmar nyttig viden. Jeg føler mig snart klædt godt på til at kaste mig ud i det. Meeen mon ikke der kommer en million spørgsmål når jeg skal til at slå igang. Jeg er vildt overrasket over alles hjælpsomhed, det er virkelig fedt i gider at tage jer tid til at dele ud af jeres erfaringer.

Noget jeg er lidt i tvivl om er de doserings anlæg. Jeg arbejder ret meget og derfor kunne det være ret at det kunne kører lidt ''automatisk''. Jeg ved godt et akvarie kræver meget tid og pleje. Men det ville gøre det lidt nemmere hvis det kunne kører lidt af sig selv. Hvordan virker det med sådan en maskine..? Føler den selv de forskellige niveauer og tilsætter derefter eller giver den bare en fast dosering som man indstiller den til ?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

De doserings maskiner der er på markedet nu, giver en fast indstillet mængde. Så du slipper ikke helt for at måle. Men en gang om ugen burde være nok når akvariet kører


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Carsten skrev:De doserings maskiner der er på markedet nu, giver en fast indstillet mængde. Så du slipper ikke helt for at måle. Men en gang om ugen burde være nok når akvariet kører

Aha så er jeg med :) Smart nok.

Lige et spørgsmål til hvis jeg bestiller den red sea deluxe udgave med de 2 Hydra 26 HD LED lights ville jeg kunne holde alle former for koraller med dem ? :)


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Hvad skal jeg bruge for at komme igang. Jeg har intet. Tænker af test set, forskellige tilsætninger til forbedring af vandet, hvilket salt, filter materiale osv og hvis der er noget jeg ikke ved jeg skal bruge :wink: .. Udover pumper, skummer, lys, osmose.. :) og go weekend til alle!


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Af testsæt vil jeg mene at du kan klare dig med no2, no3, kh og Ca,i starten. Glem alt om tilsætninger i starten.
Køb noget ordentligt salt F.eks Aqua forest eller red sea
Filter materiale ved jeg ikke hvad du vil bruge til.
Men i den du gør noget som helst, så tag ud og besøg en erfaren saltvands hobbiest.
Det er med til at give dig et langt bedre overblik. For nettet i sig selv kan få det hele til at virke mere kompliceret end nødvendigt er


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Læs denne, så kommer du godt igang.
Saltvandsakvariet.pdf
(11.45 MiB) Downloadet 228 gange


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Carsten skrev:Af testsæt vil jeg mene at du kan klare dig med no2, no3, kh og Ca,i starten. Glem alt om tilsætninger i starten.
Køb noget ordentligt salt F.eks Aqua forest eller red sea
Filter materiale ved jeg ikke hvad du vil bruge til.
Men i den du gør noget som helst, så tag ud og besøg en erfaren saltvands hobbiest.
Det er med til at give dig et langt bedre overblik. For nettet i sig selv kan få det hele til at virke mere kompliceret end nødvendigt er
Okay det vil jeg helt sikkert gøre. Det vil helt sikkert gøre det hele lidt nemmere. Jeg bestiller et nyt red sea reefer i dag hos Deepocean. Så det bliver spændende.. Nu mangler jeg bare alt udstyret. :h
kalmar skrev:Læs denne, så kommer du godt igang.
Saltvandsakvariet.pdf
Skide mange tak Kalmar.. Det er virkelig en fin guide. !!


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Så er det første skridt taget. Et Red sea reefer er bestilt hos deepocean. Wuhuuu..


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Hvilken model blev det?


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

kalmar skrev:Hvilken model blev det?
Red sea reefer 350 deluxe


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Mikas »

Hvis det var mig så ville jeg købe den vertex skummer hvis lorden stadig har den til salg og så en jebao retur pumpe så du billigt i gang for få penge :)
Og så noget cirkulation alt efter hvad du ønsker dig :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Vortech MP40 Vs Tunze, vs Gyre vs Rossmont.

Indlæg af Palaarsuaq »

Så langt så godt. Nu venter jeg bare på mit akvarie :) Jeg er stadig på jagt efter lidt udstyr. Især cirkulations pumper. Jeg syntes satme edersprøjtme de Vortech MP40 er helt utroligt dyre.. Derfor tænkte jeg at høre jer om jeres erfaringer, om Tunze, Maxspect Gyre eller Rossmont pumper.. Feks kan man få 2 stks Rossmont Mover MX11600 + Rossmont Waver Master Controller til 3460 kr hvilket er 450kr mere end en MP40. Så jeg er meget interesseret i at høre hvad i har eller har haft. :y

Man gider jo heller ikke at spare penge for at købe noget som ikke kan leve op til det de skal eller noget som går i stykker efter et år.

Så har jeg lige et spørgsmål ang salt. Jeg har tænkt mig at købe det salt fra Red sea. Men jeg kan se der er flere slags ''RED SEA CORAL PRO SALT'' eller ''RED SEA NATURLIG HAVSALT''. 7 Kg og 22 Kg. Hvad er forskellen på de 2 og hvordan ved man egentlig hvor meget salt man skal bruge til 350 L Jeg har købt sådan en salt måler, jeg kan ikke lige huske navnet på den.

På forhånd tak. Hilsen Alexander


Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Fat_Donnie »

Hvis du er lidt nærig som Tykki vil sige så tag ned til Decocean, og køb dig et par Jebao SW8 pumper... virker upåklageligt og vil kunne dække dit behov til billige penge. Alternativt køb dig nogle brugte tunze pumper - de bliver smidt i nakken på folk til ingen penge. Det kan ikke være så svært :beer:


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af MoG »

Ang. Salt så er det typisk 37-39gr pr liter. Men det står på bøtten.

Mht. Pumper, så kan du, som fat donnie skriver, få tunze i nakken.
6095 er en fremragende pumpe. Jeg mener, at jeg forleden så en annonce på forum, hvor de stod til ca 600kr (ligger gerne på 500-700kr brugt). Hvilket er under halv pris. De er forholdvis lydsvage, pålidelige og gennemprøvet af mange.
Personligt ville jeg idag, gå efter vortech .(selvom de nyere rossmont ser spændende ud!) men tunze går du ikke galt i byen med.


Morten
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Lækkert akvarie!
Jeg tænker også at du bare skal starte med at købe 2 stk Jebao SW8 pumper, evt. brugt hvis det er muligt.


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Fat_Donnie »

Jeg kørte faktisk med 1 enkelt RW8 pumpe i det første 1.5 år baljen har kørt.
Den kørte på trin 1-2 i W1 mode.

Det kommer nok an på hvad du vil holde af dyr samt din stensætning.


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Fat_Donnie skrev:Hvis du er lidt nærig som Tykki vil sige så tag ned til Decocean, og køb dig et par Jebao SW8 pumper... virker upåklageligt og vil kunne dække dit behov til billige penge. Alternativt køb dig nogle brugte tunze pumper - de bliver smidt i nakken på folk til ingen penge. Det kan ikke være så svært :beer:

Hehe jeg syntes bare 6000kr er helt vildt for 2 små pumper.. Hæhæ.. Men selvfølgelig vil jeg jo også gerne ha lidt kvalitet.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

MoG skrev:Ang. Salt så er det typisk 37-39gr pr liter. Men det står på bøtten.

Mht. Pumper, så kan du, som fat donnie skriver, få tunze i nakken.
6095 er en fremragende pumpe. Jeg mener, at jeg forleden så en annonce på forum, hvor de stod til ca 600kr (ligger gerne på 500-700kr brugt). Hvilket er under halv pris. De er forholdvis lydsvage, pålidelige og gennemprøvet af mange.
Personligt ville jeg idag, gå efter vortech .(selvom de nyere rossmont ser spændende ud!) men tunze går du ikke galt i byen med.
Okay super. Ved du så hvad forskellen er på se to salt typer er.?

Hvordan kan det være se tunze er blevet så billige?


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

kalmar skrev:Lækkert akvarie!
Jeg tænker også at du bare skal starte med at købe 2 stk Jebao SW8 pumper, evt. brugt hvis det er muligt.
Hvad bruger du selv på dit Kalmar? :)


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af MoG »

Palaarsuaq skrev:
MoG skrev:Ang. Salt så er det typisk 37-39gr pr liter. Men det står på bøtten.

Mht. Pumper, så kan du, som fat donnie skriver, få tunze i nakken.
6095 er en fremragende pumpe. Jeg mener, at jeg forleden så en annonce på forum, hvor de stod til ca 600kr (ligger gerne på 500-700kr brugt). Hvilket er under halv pris. De er forholdvis lydsvage, pålidelige og gennemprøvet af mange.
Personligt ville jeg idag, gå efter vortech .(selvom de nyere rossmont ser spændende ud!) men tunze går du ikke galt i byen med.
Okay super. Ved du så hvad forskellen er på se to salt typer er.?

Hvordan kan det være se tunze er blevet så billige?
Pro har et højere indhold af kh, mg og ca.

Mht. Tunze, så hænger det vel sammen med det store udbud af cirkulationspumper der er kommet frem de senere år.. det afspejler jo sig i prisen. Specielt de pumpemærker hvor motordelen sidder uden på akvariet er jo populære. Du sparer plads, afgiver mindre varme til akvariet mm.
Tunze fylder jo lidt i forhold til. Men som sagt, så bør du ikke have betænkeligheder ved at starte med eks. Tunze 6095. Køber du brugt til omkring 500kr, Så kan de altid skydes af igen uden det helt store tab. :wink:


Morten
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Jeg har selv 2 x Jebao SW-8.

De erhverves for sølle 600 kr for ny og noget mindre hvis man kan finde dem brugt som jeg lykkedes med. Så har man også råd til at have en ekstra (eller lign) liggende i reserve hvis en skulle stå af.
http://www.deepoceanshop.dk/teknik/jebao-rw-8.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De sidder i hver sin side af akvariet på bagruden. De kører begge på trin 2 ud af trin 8 (konstant hastighed), giver stadig fin cirkulation og er fint lydløse. I midten har jeg returløbet fra en Red Dragon mini 2500 (l/t) pumpe. Og tilsammen giver de 3 pumper et rigtig fint flow i akvariet med rolig bevægelse overalt og endda i bølgende bevægelser de fleste steder.


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

MoG skrev:
Palaarsuaq skrev:
MoG skrev:Ang. Salt så er det typisk 37-39gr pr liter. Men det står på bøtten.

Mht. Pumper, så kan du, som fat donnie skriver, få tunze i nakken.
6095 er en fremragende pumpe. Jeg mener, at jeg forleden så en annonce på forum, hvor de stod til ca 600kr (ligger gerne på 500-700kr brugt). Hvilket er under halv pris. De er forholdvis lydsvage, pålidelige og gennemprøvet af mange.
Personligt ville jeg idag, gå efter vortech .(selvom de nyere rossmont ser spændende ud!) men tunze går du ikke galt i byen med.
Okay super. Ved du så hvad forskellen er på se to salt typer er.?

Hvordan kan det være se tunze er blevet så billige?
Pro har et højere indhold af kh, mg og ca.

Mht. Tunze, så hænger det vel sammen med det store udbud af cirkulationspumper der er kommet frem de senere år.. det afspejler jo sig i prisen. Specielt de pumpemærker hvor motordelen sidder uden på akvariet er jo populære. Du sparer plads, afgiver mindre varme til akvariet mm.
Tunze fylder jo lidt i forhold til. Men som sagt, så bør du ikke have betænkeligheder ved at starte med eks. Tunze 6095. Køber du brugt til omkring 500kr, Så kan de altid skydes af igen uden det helt store tab. :wink:
Okay. Tror du der er så meget forskel på kvaliteten på Ecotech og andre pumpe mærker.. Hvad pokker er de dog lavet af.??

Gør det så den store forskel om jeg køber pro eller naturlig salt. De tilsætnings stoffer skal vel tilsættes alligevel :) ?

Har du / forresten erfaring med at købe fra marinedepot.com ? Det er jo vildt billigt og jeg blev helt glad for en stund men så kom jeg til at tænke på at man nok ikke slipper for Tolden.. :BA


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

kalmar skrev:Jeg har selv 2 x Jebao SW-8.

De erhverves for sølle 600 kr for ny og noget mindre hvis man kan finde dem brugt som jeg lykkedes med. Så har man også råd til at have en ekstra (eller lign) liggende i reserve hvis en skulle stå af.
http://www.deepoceanshop.dk/teknik/jebao-rw-8.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De sidder i hver sin side af akvariet på bagruden. De kører begge på trin 2 ud af trin 8 (konstant hastighed), giver stadig fin cirkulation og er fint lydløse. I midten har jeg returløbet fra en Red Dragon mini 2500 (l/t) pumpe. Og tilsammen giver de 3 pumper et rigtig fint flow i akvariet med rolig bevægelse overalt og endda i bølgende bevægelser de fleste steder.

Okay cool. Det vil jeg ihvertfalde tage op til overvejelse. Har du ikke et billede af din balje.. Kunne godt tænke mig at se hvordan andre Red sea Reefer 350 ejer har sat deres ting op.


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"