"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Opstart af Red Sea Max 250 l.

Forum katagori for Red Sea Max akvarie serien.
Besvar
tommynf
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 28
Tilmeldt: ons 7. nov 2007 20:26
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Sulsted

Opstart af Red Sea Max 250 l.

Indlæg af tommynf »

Hej

Jeg har købt et brugt RSM 250 som jeg skal have startet op, og har derfor selvflg lidt spørgsmål :-)

- Hvilken type sand skal jeg have der? overvejer Red sea sand (levende) men er det nødvendig med denne type sand?
- Hvilke testsæts har jeg brug for til opstarten?
- Overvejer at købe Red Sea’s Reef Mature Starter Kit samt kh coralline gro - er de noget værd eller?
- Noget bestemt jeg skal overvejer vedr. RSM 250? skummeren og lyset er opgraderet :-)
- Gode forhandlere i Nordjylland?

Glæder mig til at få nogle spændende svar :-)


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Opstart af Red Sea Max 250 l.

Indlæg af MoG »

mht. Sand, så behøver det nødvendigvis ikke være levende sand du køber/bruger.
Du kan sagtens købe dødt sand og så evt. bare pode det med et par kopper godt indkørt sand.. så skal der nok komme liv i det (det gør der også uden).
Farve og størrelse er helt op til dig.. bliver det for groft, så er det en stor skidtsamler. Bliver det alt for fint, så risikerer du, at det flyver rundt. Personligt synes jeg bedst om det fine hvide, eller det som hed Fiji-pink.

Testsæt : kh, no3, ph, refraktometer (saltmåler), po4 (Hanna, rowa, osv.. ikke salifert her!) når skal have koraller, så skal du have fat i ca og mg også.

Kh, no3 , mg, ca, ph, kan du købe saliferts. De er rimelig billige og pålidelige .


Morten
tommynf
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 28
Tilmeldt: ons 7. nov 2007 20:26
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Sulsted

Re: Opstart af Red Sea Max 250 l.

Indlæg af tommynf »

Hej Morten

Tak for dit svar :-)

Jeg tror jeg starter med alm sand, fundet noget der hedder Fiji White, skal det være mellem eller fint sand, hvis jeg gerne vil have pistolreje og goby? skal det podes senere eller bliver det levende helt af sig selv?

Jeg har en elektronisk ph måler samt saltmåler, så tror jeg følger dit råd og køber Saliferts testsæt

hvad med Red Sea’s Reef Mature Starter Kit samt kh coralline gro - er de noget værd eller?

Nyt spørgsmål til jer alle sammen: Kan jeg bare fylde akvariet med vand og så hælde salten i bagefter? og hvad er blandingsforholdet? jeg kan desværre ikke se det på mine poser med salt da der intet står.

Havde Mbuna-akvarie før, det var noget lettere hehe... men Saltvand er godt nok noget mere spændende :-)


Besvar

Tilbage til "Red Sea Max"