"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Hej med jer Akvariefolk :)

Jeg er helt ny på forumet og vil lige præsentere mig selv kort.

Jeg har længe haft ferskvands akvarie og trænger til at prøve noget nyt. Jeg er utroligt fascineret af koraller og hele den verden omkring revet og dens indbyggere. Jeg dykker meget og jeg burde nok være født med gæller men desværre er det ikke tilfældet.. Efter en rejse til Australien og Hawaii blev jeg fuldstændig solgt.. Aldrig har jeg set så mange flotte koraller og fisk. Da danmark ikke lige har det mest fascinerende undervands liv er et akvarie nok det tætteste på jeg kommer :h

Jeg har fulgt godt med herinde og utallige andre steder på nettet, jeg har læst en masse artikler og indlæg. Men jeg har alligevel nogle ting jeg mangler lidt svar på.
Dengang jeg begyndte på ferskvands akvarier begik jeg en masse begynder fejl og det vil jeg så vidt muligt gerne undgå denne gang da det både kan koste dyre liv, en masse penge og rigtig meget besvær.

Hvis jeg overhovedet skal ha lov til at købe et akvarie af min kæreste skal selve designet på baljen være i orden og der faldt jeg over de Red sea reefer. Jeg kiggede på den model der hedder 350 og hvor man kan vælge en delux udgave som jeg TROR betyder at der inkluderet lys i.. Hvis jeg tager fejl må i meget gerne rette mig.. Delux udgaven bliver omkring 7000kr dyrer hvilket jeg måske syntes er lidt meget.. Men igen jeg er helt ny inden for saltvands verdenen. Men er der nogen af jer som har erfaringer med dette akvarie og det udstyr der følger med. Er det pengene værd eller kommer jeg til at skifte meget af det ud hen ad vejen. kan lyset laves på en billigere måde ? og er der andre mærker som laver et tilsvarende akvarie som måske er lidt billigere. Som inden for ferskvand findes der ADA som koster der dobbelte af alt andet..

Mit andet spørgsmål er : Jeg skal nok flytte inde for de næste to år. Hvordan er det med alle fiskene og koraller. Så vidt jeg kan læse mig frem til via alle jeres indlæg så er både fisk og koraller MEGET sart omkring stress, nyt vand osv. Ville det være totalt hul i hovedet at køre et nyt akvarie ind for at jeg måske skal flytte om 2 år. Vil det slå alt ihjel ?

Jeg håber i kan hjælpe mig så jeg forhåbentligt kan komme igang snart.

Når jeg først starter på en hobby så dedikere jeg mig ret meget til det og så kommer i til at hører meget mere fra mig og jeg vil prøve at lave en log fra start af :) På forhånd mange tak :) :h :Peace:


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Mikas »

Det er efterhånden sjældent at folk har det samme setup i 2 år. Jeg ville ikke have nogle problemer med at skulle flytte det med sådan en tidhorrisont ..

Med hensyn til delux modellen så findes der masser lys der er billigere. Men i denne verden er det sjældent bedre med billigere.
Man bliver glad for at have købt noget godt udstyr fra start da man tit alligevel ender med at opgradere.. red sea alvarier er en rigtig god start . Nok en a de bedste hvis man skal have noget nyt.


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af MoG »

Du går helt sikkert ikke galt i byen med et red sea reefer. Der er en hel del på forum der har dem! Så der er helt sikkert nogen der nok skal byde ind! :y

Jeg synes personligt, at de er ganske stilfulde og super fede! :GO
Om du skal give de 7000kr mere og få AI led lamper med, er op til dig selv. Det er lækre lamper, men hvis du synes det er i overkanten, så kan du kigge efter billigere alternativer.

Mht til flytning er det en overkommelig størrelse. Det tænker jeg ikke du skal være nervøs for.


Morten
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Tak for de gode svar gutter. Jeg syntes godt nok det virker af ret meget med 7000kr for lys. Men det nytter jo heller ikke at købe noget billigt som ikke kan det, det skal.
Kender I noget alternativt til det lyset eller en helt andet mærke en redsea.
Det ville være fedt at høre lidt erfaringer omkring redsea reefer.

Igen tak for hjælpen


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af MoG »

Ja der findes også andre alternativer til red sea, men personligt ville jeg vælge red sea.

Du kan sagtens finde billigere alternativer til lyset, hvis du synes 7000kr er i overkanten. Du kan finde brugte maxspect razor, ecotech radion (gen 1 / gen 2) til rimelig billig penge. Der er selvfølglig også mulighed for at finde brugte AI, GHL eller nyere generationer af ecotech, men der skal du regne med,at give lidt mere end de førstnævnte.
Så hold øje med brugtmarkedet! :wink:


Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Palaarsuaq skrev:Tak for de gode svar gutter. Jeg syntes godt nok det virker af ret meget med 7000kr for lys. Men det nytter jo heller ikke at købe noget billigt som ikke kan det, det skal.
Kender I noget alternativt til det lyset eller en helt andet mærke en redsea.
Det ville være fedt at høre lidt erfaringer omkring redsea reefer.

Igen tak for hjælpen
Må jeg have lov til at spørge, hvor har du fundet akvariet?

Har ikke kunnet finde Deluxe udgaven, i Danmark, men i Tyskland er der ikke 7000 kroner til forskel på
den "normale" og deluxe udgaven. Dernede er forskellen kun knapt 4000.
https://www.aquapro2000.de/Aquarium/Red ... 13567.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.aquapro2000.de/Aquarium/Red ... 13586.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Okay tak Mog.. Det er sku lidt en jungle her nu hvor man er my. Jeg er faktisk overrasket over hvor lidt brugte saltvands akvarier der er til salg i forhold til ferskvand..



Jeg har fundet det her på : https://reefstore.dk/reefer/12804-reefe ... deluxe-nej" onclick="window.open(this.href);return false;

Der bliver det næsten 18000 kr for deluxe udgaven..


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Mikas »

Send en mail til Moby hos deepocean. Han har reklameret flere gange med han matcher tyskepriser på red sea


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Mikas skrev:Send en mail til Moby hos deepocean. Han har reklameret flere gange med han matcher tyskepriser på red sea
Moby's pris for et 350 Deluxe er den samme 17999, ifølge hans hjemmeside


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Palaarsuaq skrev:Okay tak Mog.. Det er sku lidt en jungle her nu hvor man er my. Jeg er faktisk overrasket over hvor lidt brugte saltvands akvarier der er til salg i forhold til ferskvand..



Jeg har fundet det her på : https://reefstore.dk/reefer/12804-reefe ... deluxe-nej" onclick="window.open(this.href);return false;

Der bliver det næsten 18000 kr for deluxe udgaven..
Du skal være opmærksom på, oven i den pris kommer der en returpumpe og en skummer!


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af StarF »

Carsten skrev:
Mikas skrev:Send en mail til Moby hos deepocean. Han har reklameret flere gange med han matcher tyskepriser på red sea
Moby's pris for et 350 Deluxe er den samme 17999, ifølge hans hjemmeside
ja men han har vist før skrevet han pris matcher de tyske priser hvis man finder dem billigere... ved ikke om det stadig gælder dog..


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

StarF skrev:
Carsten skrev:
Mikas skrev:Send en mail til Moby hos deepocean. Han har reklameret flere gange med han matcher tyskepriser på red sea
Moby's pris for et 350 Deluxe er den samme 17999, ifølge hans hjemmeside
ja men han har vist før skrevet han pris matcher de tyske priser hvis man finder dem billigere... ved ikke om det stadig gælder dog..
Om ikke andet så koster det jo intet at spørge.
Og måske der kan findes en pris incl skummer og returpumpe


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Carsten skrev:
StarF skrev:
Carsten skrev:
Mikas skrev:Send en mail til Moby hos deepocean. Han har reklameret flere gange med han matcher tyskepriser på red sea
Moby's pris for et 350 Deluxe er den samme 17999, ifølge hans hjemmeside
ja men han har vist før skrevet han pris matcher de tyske priser hvis man finder dem billigere... ved ikke om det stadig gælder dog..
Om ikke andet så koster det jo intet at spørge.
Og måske der kan findes en pris incl skummer og returpumpe
Jeg prøver ihvertfald at skrive til ham. Som i siger det er et forsøg Værd. Man skal vel også ha et osmose anlæg, kalkreaktor, og et doserings anlæg. Puha.. Jeg prøver også at holde øje med et brugt akvarie.. Det kunne jo være man var heldig. Hæhæ. Men jeg er helt chokeret over lys koster så meget.


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af MoG »

Kalkreaktor/doseringsmaskine osv. Behøver bestemt ikke at
Være blandt de første ting du skal anskaffe dig!
Mit forslag til dig er, at få startet det op, få akvariet til at køre med lidt fisk i. Derefter kan du begynde at anskaffe/sætte dig ind i div. Muligheder omkring kalkreaktor, doseringsmaskine mv.

Ja hold øje med brugt markedet . Der er ofte mulighed for at gøre en rigtig god handel!


Morten
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af StarF »

Palaarsuaq skrev:
Carsten skrev:
StarF skrev:
Carsten skrev:
Mikas skrev:Send en mail til Moby hos deepocean. Han har reklameret flere gange med han matcher tyskepriser på red sea
Moby's pris for et 350 Deluxe er den samme 17999, ifølge hans hjemmeside
ja men han har vist før skrevet han pris matcher de tyske priser hvis man finder dem billigere... ved ikke om det stadig gælder dog..
Om ikke andet så koster det jo intet at spørge.
Og måske der kan findes en pris incl skummer og returpumpe
Jeg prøver ihvertfald at skrive til ham. Som i siger det er et forsøg Værd. Man skal vel også ha et osmose anlæg, kalkreaktor, og et doserings anlæg. Puha.. Jeg prøver også at holde øje med et brugt akvarie.. Det kunne jo være man var heldig. Hæhæ. Men jeg er helt chokeret over lys koster så meget.
Osmose anlæg.. ja.. hvor stort det skal være, kan man jo altid diskutere, alt efter tålmodighed. Men kalkreactor vil jeg vente med, til du har det kørende med lidt fisk, og får en ide hvad retning du kan gå. co2 flaske og kalk reactor fylder en del, så der er også mange der hopper på en doserings maskine også balling væsker, til at tilsætte. I starten med få koraller, er manuel tilsætning også helt fint.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Lys behøver ikke være så dyrt som det der kan følge med.
Hvis du kan finde 2 Maxspekt 120W, så er det nok. Der vil som sædvanligt altid være for og imod det valg. Men mange kører med dem, og er tilfredse.
Sådan et par lamper vil nok kunne fås til 1500,- stk. brugt.
som de andre skriver, er der ingen behov for en kalkreaktor og tilbehør. En dosseringsmaskine kan gøre det lige så godt, og er meget billigere i indkøb og vel også i drift.
Du skal bruge en returpumpe, det kommer du ikke udenom.
Evt. denne: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 01#p791401" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ingen gund til at købe en sprit ny skummer. Det er jo mere eller mindre blot et par plastrør der er sat sammen. Og de slides jo ikke. Og der er som regel en hel del kroner at spare ved at købe en brugt. Evt. kan man købe en ny rotor til pumpen. Det er jo også den eneste sliddel


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Schwensen »

Og cirkulationspumper!


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af crazy seahorse »

Nu spørger jeg nok dumt, men er det kun akvariet, bord og top, man får for de beløb i nævner?
I taler om skummer, returpumpe, cirkulationspumper og lys.
Jeg var så naiv at tro, at de akvarier var en slags plug and play - altså sæt. Men det er det måske ikke?

Jeg tror jeg ville kigge på muligheden for at få lavet et akvarie og en sump på de mål du og kæresten godt kunne tænke jer.
Du kan såmænd få bygget et akvarie magen til, hvis det er typen du godt kan lide.
Så kunne i få bygget et bord efter kærestens design, så det får det udtryk I begge godt kan lide.
Jeg tror såmænd ikke at det vil blive ret meget dyrere (hvis det bliver dyrere) og så er det custom made. Kvinder kan jo godt lide når ting er unikke.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

crazy seahorse skrev:Nu spørger jeg nok dumt, men er det kun akvariet, bord og top, man får for de beløb i nævner?
I taler om skummer, returpumpe, cirkulationspumper og lys.
Jeg var så naiv at tro, at de akvarier var en slags plug and play - altså sæt. Men det er det måske ikke?

Jeg tror jeg ville kigge på muligheden for at få lavet et akvarie og en sump på de mål du og kæresten godt kunne tænke jer.
Du kan såmænd få bygget et akvarie magen til, hvis det er typen du godt kan lide.
Så kunne i få bygget et bord efter kærestens design, så det får det udtryk I begge godt kan lide.
Jeg tror såmænd ikke at det vil blive ret meget dyrere (hvis det bliver dyrere) og så er det custom made. Kvinder kan jo godt lide når ting er unikke.

Erik
I "grundpakken" er det kun akvarie, bord og sump man får.
Forskellen på grundpakken er kun at man får lys med.
Ingen skummer eller pumper.

Ville også selv vælge at få det lavet på mål.


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Jeg har selv et Reefer 350 som jeg er rigtig godt tilfreds med. Men jeg fandt det brugt til en god pris. Jeg har så også fundet lampe, pumper, skummer, osv. brugt. Køber man det hele for nyt, bliver det meget dyrt.
Men find evt. en som har et sådan akvarie eller et lignende, og lav en aftale om at kikke forbi og se det, så du kan få en ide om hvad der er i det. Der er en del på Sjælland der har Reefer.

PS:
>Så kunne i få bygget et bord efter kærestens design, så det får det udtryk I begge godt kan lide.
Pas på med at lade kæresten bestemme for meget! Så kommer der bare tøj og sko i underskabet, i stedet for en sump :-(


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

MoG skrev:Kalkreaktor/doseringsmaskine osv. Behøver bestemt ikke at
Være blandt de første ting du skal anskaffe dig!
Mit forslag til dig er, at få startet det op, få akvariet til at køre med lidt fisk i. Derefter kan du begynde at anskaffe/sætte dig ind i div. Muligheder omkring kalkreaktor, doseringsmaskine mv.

Ja hold øje med brugt markedet . Der er ofte mulighed for at gøre en rigtig god handel!
Okay det er også lidt af en mundfuld med alt det teknik. :dizzy: Det kommer nok hen af vejen.
Ja jeg må sku holde lidt øje. Kender i andre steder end her og DBA hvor der bliver solgt brugt ? Jeg havde trodet at DBA var FYLDT med brugte saltvands akvarier og teknik... Men der tog jeg fejl :f1:


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

StarF skrev:
Palaarsuaq skrev:
Carsten skrev:
StarF skrev:
Carsten skrev:
Mikas skrev:Send en mail til Moby hos deepocean. Han har reklameret flere gange med han matcher tyskepriser på red sea
Moby's pris for et 350 Deluxe er den samme 17999, ifølge hans hjemmeside
ja men han har vist før skrevet han pris matcher de tyske priser hvis man finder dem billigere... ved ikke om det stadig gælder dog..
Om ikke andet så koster det jo intet at spørge.
Og måske der kan findes en pris incl skummer og returpumpe
Jeg prøver ihvertfald at skrive til ham. Som i siger det er et forsøg Værd. Man skal vel også ha et osmose anlæg, kalkreaktor, og et doserings anlæg. Puha.. Jeg prøver også at holde øje med et brugt akvarie.. Det kunne jo være man var heldig. Hæhæ. Men jeg er helt chokeret over lys koster så meget.
Osmose anlæg.. ja.. hvor stort det skal være, kan man jo altid diskutere, alt efter tålmodighed. Men kalkreactor vil jeg vente med, til du har det kørende med lidt fisk, og får en ide hvad retning du kan gå. co2 flaske og kalk reactor fylder en del, så der er også mange der hopper på en doserings maskine også balling væsker, til at tilsætte. I starten med få koraller, er manuel tilsætning også helt fint.
Okay jeg holder øje med sådan en osmose fætter. Tak for de gode råd. Nu skal den balje bare findes.. Må lige prøve at slå lidt koldt vand i blodet og måske håbe der dukker lidt brugt op.. Ellers må jeg gå den dyre vej. :wc:


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Carsten skrev:Lys behøver ikke være så dyrt som det der kan følge med.
Hvis du kan finde 2 Maxspekt 120W, så er det nok. Der vil som sædvanligt altid være for og imod det valg. Men mange kører med dem, og er tilfredse.
Sådan et par lamper vil nok kunne fås til 1500,- stk. brugt.
som de andre skriver, er der ingen behov for en kalkreaktor og tilbehør. En dosseringsmaskine kan gøre det lige så godt, og er meget billigere i indkøb og vel også i drift.
Du skal bruge en returpumpe, det kommer du ikke udenom.
Evt. denne: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 01#p791401" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ingen gund til at købe en sprit ny skummer. Det er jo mere eller mindre blot et par plastrør der er sat sammen. Og de slides jo ikke. Og der er som regel en hel del kroner at spare ved at købe en brugt. Evt. kan man købe en ny rotor til pumpen. Det er jo også den eneste sliddel

Carsten dine råd modtages med kyshånd. Thanks.. Jeg tjekker market lidt ud ! 7000kr for lys er jo nærmest det samme som akvariet koster.. Hehe måske skal det bare være sådan...


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

kalmar skrev:Jeg har selv et Reefer 350 som jeg er rigtig godt tilfreds med. Men jeg fandt det brugt til en god pris. Jeg har så også fundet lampe, pumper, skummer, osv. brugt. Køber man det hele for nyt, bliver det meget dyrt.
Men find evt. en som har et sådan akvarie eller et lignende, og lav en aftale om at kikke forbi og se det, så du kan få en ide om hvad der er i det. Der er en del på Sjælland der har Reefer.

PS:
>Så kunne i få bygget et bord efter kærestens design, så det får det udtryk I begge godt kan lide.
Pas på med at lade kæresten bestemme for meget! Så kommer der bare tøj og sko i underskabet, i stedet for en sump :-(

Kalmar - Så er det da lige dit jeg skal købe :y Pssst jeg har hørt ferskvand er meget sjovere.. :sneaky2:

Det ville helt sikkert være foretrukne at finde et brugt med udstyr. Eller tingene hvert for sig.

Uha sådan noget må du ikke sige.. Hvis hun skal designe noget kunne jeg ligeså godt købe den blå planet. Der kommer hængelås på skabet, der er tøj allevegne i forvejen. :shifty:


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Inden du beslutter dig for noget som helst. Synes jeg du bør trille en tur forbi Decocean, og få en snak med han. Eller i det mindste sende ham en mail. Om hvad du ønsker.
Mandag eller onsdag er nok de bedste dage for besøg


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Mic4700 »

[quote="Palaarsuaq"]Hej med jer Akvariefolk :)

Jeg er helt ny på forumet og vil lige præsentere mig selv kort.

Jeg har længe haft ferskvands akvarie og trænger til at prøve noget nyt. Jeg er utroligt fascineret af koraller og hele den verden omkring revet og dens indbyggere. Jeg dykker meget og jeg burde nok være født med gæller men desværre er det ikke tilfældet.. Efter en rejse til Australien og Hawaii blev jeg fuldstændig solgt.. Aldrig har jeg set så mange flotte koraller og fisk. Da danmark ikke lige har det mest fascinerende undervands liv er et akvarie nok det tætteste på jeg kommer :h

Jeg har fulgt godt med herinde og utallige andre steder på nettet, jeg har læst en masse artikler og indlæg. Men jeg har alligevel nogle ting jeg mangler lidt svar på.
Dengang jeg begyndte på ferskvands akvarier begik jeg en masse begynder fejl og det vil jeg så vidt muligt gerne undgå denne gang da det både kan koste dyre liv, en masse penge og rigtig meget besvær.



Hvis jeg overhovedet skal ha lov til at købe et akvarie af min kæreste skal selve designet på baljen være i orden og der faldt jeg over de Red sea reefer. Jeg kiggede på den model der hedder 350 og hvor man kan vælge en delux udgave som jeg TROR betyder at der inkluderet lys i.. Hvis jeg tager fejl må i meget gerne rette mig.. Delux udgaven bliver omkring 7000kr dyrer hvilket jeg måske syntes er lidt meget.. Men igen jeg er helt ny inden for saltvands verdenen. Men er der nogen af jer som har erfaringer med dette akvarie og det udstyr der følger med. Er det pengene værd eller kommer jeg til at skifte meget af det ud hen ad vejen. kan lyset laves på en billigere måde ? og er der andre mærker som laver et tilsvarende akvarie som måske er lidt billigere. Som inden for ferskvand findes der ADA som koster der dobbelte af alt andet..

Mit andet spørgsmål er : Jeg skal nok flytte inde for de næste to år. Hvordan er det med alle fiskene og koraller. Så vidt jeg kan læse mig frem til via alle jeres indlæg så er både fisk og koraller MEGET sart omkring stress, nyt vand osv. Ville det være totalt hul i hovedet at køre et nyt akvarie ind for at jeg måske skal flytte om 2 år. Vil det slå alt ihjel ?

Jeg håber i kan hjælpe mig så jeg forhåbentligt kan komme igang snart.

Når jeg først starter på en hobby så dedikere jeg mig ret meget til det og så kommer i til at hører meget mere fra mig og jeg vil prøve at lave en log fra start af :) På forhånd mange tak :) :h :Peace:[/

Hej.
Du er velkommen her forbi en tur , og se hvordan jeg køre mit reefer 450. :GO kan se du er her fra byen , så skriv en PB. Så tager vi den der fra.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Carsten skrev:Inden du beslutter dig for noget som helst. Synes jeg du bør trille en tur forbi Decocean, og få en snak med han. Eller i det mindste sende ham en mail. Om hvad du ønsker.
Mandag eller onsdag er nok de bedste dage for besøg
Carsten - decocean tilbyder han akvarier til en god pris?


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Mic4700 skrev:
Palaarsuaq skrev:Hej med jer Akvariefolk :)

Jeg er helt ny på forumet og vil lige præsentere mig selv kort.

Jeg har længe haft ferskvands akvarie og trænger til at prøve noget nyt. Jeg er utroligt fascineret af koraller og hele den verden omkring revet og dens indbyggere. Jeg dykker meget og jeg burde nok være født med gæller men desværre er det ikke tilfældet.. Efter en rejse til Australien og Hawaii blev jeg fuldstændig solgt.. Aldrig har jeg set så mange flotte koraller og fisk. Da danmark ikke lige har det mest fascinerende undervands liv er et akvarie nok det tætteste på jeg kommer :h

Jeg har fulgt godt med herinde og utallige andre steder på nettet, jeg har læst en masse artikler og indlæg. Men jeg har alligevel nogle ting jeg mangler lidt svar på.
Dengang jeg begyndte på ferskvands akvarier begik jeg en masse begynder fejl og det vil jeg så vidt muligt gerne undgå denne gang da det både kan koste dyre liv, en masse penge og rigtig meget besvær.



Hvis jeg overhovedet skal ha lov til at købe et akvarie af min kæreste skal selve designet på baljen være i orden og der faldt jeg over de Red sea reefer. Jeg kiggede på den model der hedder 350 og hvor man kan vælge en delux udgave som jeg TROR betyder at der inkluderet lys i.. Hvis jeg tager fejl må i meget gerne rette mig.. Delux udgaven bliver omkring 7000kr dyrer hvilket jeg måske syntes er lidt meget.. Men igen jeg er helt ny inden for saltvands verdenen. Men er der nogen af jer som har erfaringer med dette akvarie og det udstyr der følger med. Er det pengene værd eller kommer jeg til at skifte meget af det ud hen ad vejen. kan lyset laves på en billigere måde ? og er der andre mærker som laver et tilsvarende akvarie som måske er lidt billigere. Som inden for ferskvand findes der ADA som koster der dobbelte af alt andet..

Mit andet spørgsmål er : Jeg skal nok flytte inde for de næste to år. Hvordan er det med alle fiskene og koraller. Så vidt jeg kan læse mig frem til via alle jeres indlæg så er både fisk og koraller MEGET sart omkring stress, nyt vand osv. Ville det være totalt hul i hovedet at køre et nyt akvarie ind for at jeg måske skal flytte om 2 år. Vil det slå alt ihjel ?

Jeg håber i kan hjælpe mig så jeg forhåbentligt kan komme igang snart.

Når jeg først starter på en hobby så dedikere jeg mig ret meget til det og så kommer i til at hører meget mere fra mig og jeg vil prøve at lave en log fra start af :) På forhånd mange tak :) :h :Peace:[/

Hej.
Du er velkommen her forbi en tur , og se hvordan jeg køre mit reefer 450. :GO kan se du er her fra byen , så skriv en PB. Så tager vi den der fra.
Hejsa. Det kunne være super interessant. Det må lige se på. Jeg smider en besked her på et tidspunkt.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Jeg skal finde en skummer til 350 L, hvordan ved jeg hvad jeg skal gå efter. Tænker på størrelse. Jeg har set der også er nogen med ozon. Hvad er jeres holdning til det?


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af MoG »

Der er mange muligheder! Kommer helt an på hvad du vil have og hvor meget du vil betale?

Skal det være lydsvagt eller er du ikke så overfølsom over for støj?

Prøv at kigge brugt ..


Du skal som udgangspunkt finde en skummer der er rated til mindst det dobbelte af antal liter, vil jeg sige.


Morten
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"