"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hårlev Rev 180 L cube. sidste billeder 30-01-19

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Nu med Acan´s ) 20-07-17

Indlæg af Gambi »

charlie saltvand skrev:Hej Gambi. Det blir da bare pisse godt det du har gang i :-)

Skal helt sikkert følge med her.

Flot balje so far!

Tak for de pæne ord Charlie

Tror nu også det bliver godt med tiden, har haft et par saltvands akvarier før, så er der ikke helt på bar bund, men der var de guldene tal jo at NO3 og PO4 skulle ligge på 0 begge 2 og og en Kh på 10. fik et akvarie til at kører godt, men havde en purple cotten alge, der bare sprædte sig og var ikke lige klar over at et søpindsvin kunne klare mit problem, så jeg rev alle LS op og byggede en ny stensætning med døde LS og keramik op, og lod det stå i 1½ mdr mens jeg havde fisk og koraler i pleje. men da jeg fik det hele hjem igen over noget tid, ja så døde det hele på under en uge, og kunne ikke måle noget, der skulle være skyld i det, så jeg gik lidt død i det, og skulle også flytte, så jeg har holdt mig en lille pause, men er stærkt tilbage igen.

Følger skam også spændt med i din tråd, det er nu lækkert sådan et rumdeler akvarie, det var også det akvarie hos mig det spillede bedst

her er en lille video af det.

[video][/video]


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Nu med Acan´s ) 20-07-17

Indlæg af Gambi »

så fik jeg lige lyst til at skrive lidt om hvad der sker i baljen

2 dage efter jeg havde lavet sidste indlæg, kom jeg hjem fra arbejde til et akvarie hvor ½ delen af mine koraler havde trukket alle deres polypper ind og så kedelige ud. Hvad nu tænkte jeg og kunne ikke skifte vand da jeg var løbet tør for salt, og butikken holder ferie lukket så det var svært at køre ind at hente noget mere salt, så jeg måtte lave et indlæg om der var nogen der kunne hjælpe mig, fik hjælp af ttkthomsen 2 dage efter :GO som ikke bor mere end 15 min. fra mig. Men der var koralerne begyndt at se bedere ud, men lavede alligevel et vandskifte på 20% nu står de flot igen, undtagen min montipora rainbow det skal lige siges at den så skidt ud før den her episode, jeg ha lavet et fragment af montipora rainbowen så er da der måsken en chance for at en af dem overlever.
Jeg har ikke kunne finde frem til hvorfor koralerne trak sig sammen, men har en mistanke om at jeg nok har pillet for meget i akvariet.

Der er kommet et nyt acanthastrea lordhowensis frag i akvariet, eller så er der ikke kommet noget nyt i akvariet, men der er godt med vækst på koralerne især min Meteor Shower jeg har lagt 2 billeder ind, hvor der er 10 dages mellemrum imellem billederne, og tegnet hvor vækstpunket er nået til, synes det er vildt at man kan se hvor meget den vokser :W min stylophora er der nu også godt med vækst på har haft den omkring en 1½ mdr. tid og det var faktisk kun en en pind da jeg fik den, og nu har den en masse side grene, man kan se den på det FTS jeg også har lagt op. Udover at min montipora rainbow skrænter så synes jeg faktisk at det kører fint, er yderst tilfreds med aquaforest serien jeg kører.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (For rent vand og ny Acan ) 05-08

Indlæg af Gambi »

Nå så er der desværre lidt dårlige nyheder, jeg har fået kørt mit vand for rent til mine SPS koraler så de ser noget trælse ud som i kan se på billederne længere nede. Men mine LPS´er står som om de er på hormoner, som i også kan se på billederne længere nede.

Synes ellers det hele har stået flot, men de sidste 3-4 dage der er det gået ned af bakke med mine SPS´er undtagen en SPS en rød/brunlig montipora som jeg ikke lige kender navnet på, den står stadig pænt, og ser heller ikke ud til at skrænte, men det kan jo gå stærkt den anden vej ligepludselig.

Har ellers kørt en daglig rutine med.
2 dråber AF Bio S Pro og 2 dråber AF -NP Pro.
1 dråber AF Amino-mix, 1 dråbe AF Energy og 1 ske AF power food hver anden dag når lyset er slukket.
2ml Sangokai Nutri-Complex hver tirsdag og lørdag.
Fodrer med frost foder 2 gange om ugen tirsdag og lørdag. og de andre dage med flagefoder.

Mit lys kører med 0% hvid og 1% blå om natten.
Fra kl 10 til 13. stiger det til 80% hvid og 100% blå.
Fra kl 13 til 17. 80% hvid og 100% blå.
Fra kl 17 til 19. 80% hvid og 100% blå til 60% hvid og 80% blå.
Fra kl 19 til 21. 60% hvid og 80% blå til 0% hvid og 40% blå
Fra kl 21 til 22.30. 0% hvid og 40% blå til 0% hvid og 1% blå

I min sump har jeg en Schuran jet skim 120 skummer, der er også 2kg keramik sten og 10kg LS

mine værdier ser sådan ud

NO3. = 2,5 - 5 mg/l
PO4. = ikke målbart
Kh. = 7,7
Ca. = 430 mg/l
mg. = 1290 mg/l
K. = 360 mg/l
salt = 34 ppt
temp. = 26 grader.

Jeg har tænkt mig at ændre mine daglige rutiner for at hæve min PO4 til sådan her

1 dråber AF Bio S Pro og 1 dråber AF -NP Pro.
2 dråber AF Amino-mix, 2 dråbe AF Energy og 2 ske fulde AF power food hver anden dag når lyset er slukket.
1ml Sangokai Nutri-Complex hver dag.
Fodre med frost hver anden dag og ellers flagefoder.

skal jeg ændre noget på mit lys og vil i gøre noget anderledes med de daglige rutiner, VIL MEGET GERNE HØRE JERES MENINGER !!!!

her er billederne
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Ny stensætning ) 30-08-17

Indlæg af Gambi »

Så er det vidst på tide igen at lave en update.

Da jeg har fået ny sofa har jeg været nødtil at flytte akvariet, en lille meter for at kunne få et bedre udsyn til akvariet, og da de fleste af mine SPS koraler havde noget der lignede STN. tog jeg en beslutning og smed de syge SPS. i :wc: og i samme omgang med at jeg flyttede akvariet, lavede jeg en ny stensætning da jeg ikke var tilfreds med den gamle stensætning, jeg hev det hele ud af akvariet, og har bygget den nye stensætning af kun LS. Så nu er der kun keramik på overløbet.

jeg havde en del LS i sumpen som jeg har brugt til den nye stensætning, det er nu 20 dage siden at jeg lavede stensætningen om, og jeg har ikke rigtigt haft nogen opblomstring af brunalger som jeg frygtede. De få SPS koraler der ikke havde mistet deres væv, ser nu ud til at stor trives især min reverse pokerstar som havde fået grå bund og brune polypper, har nu fået brun bund og blå polypper, så nu mangler den grønne farve bare at titte frem på bunden.

Jeg er også endelig begyndt at kunne måle lidt PO4 i akvariet efter jeg har rykket rundt på det hele, der er også kommet 2 nye koraler i akvariet 1 Cyphastrea decadia og 1 Trachyphyllia radiata ( rainbow )

her er tallene på målingerne idag.

NO3 = 50 mg/l
PO4 = 0,075 mg/l
Kh = 7,7
Ca = 430
Mg = 1320
salt = 1,025 = 34 ppt.
temp = 26 grader


lidt Iphone pic.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Gambi tirs 12. sep 2017 19:15, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
rozzzna
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 560
Tilmeldt: lør 8. sep 2007 21:14
16
Postnummer: 6971 Spjald
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: VESTJYLLAND

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Ny stensætning ) 30-08-17

Indlæg af rozzzna »

Ser fint ud :) Kan bedre lide den nye stensætning :GO


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Ny stensætning ) 30-08-17

Indlæg af Gambi »

Mange tak Rozzzna.

Er også selv svært tilfreds med den ny opsætning, og der ser også ud til at fiskene kan lide den, de svømmer ikke mere så tit frem og tilbage foran front ruden mere, de svømmer mere rundt i akvariet nu end før.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Ny stensætning ) 30-08-17

Indlæg af Gambi »

En lille update

Jeg har haft et spike i NO3 50mg/l og PO4 0,075mg/l, derfor har jeg sat min mediereaktor i sumpen, med Biopellets All In One for lidt over en uge siden. De ser ud til at virke fint, min skummer har aldrig før skummet så meget skidt ud før, og min NO3 er faldet til 25mg/l og PO4 er faldet til 0,050mg/l. Det skal dog lige siges at jeg ikke har rigtig har kunne se at koralerne har haft det skidt imens jeg har haft lidt høj NO3 og PO4 og stadig har lidt højt af begge endnu, men det er på vej ned af, faktisk så er min Caulastrea curvata ved at dele sig, min Duncanopsammia axifuga er ved at få et nyt hoved, og 2 af mine Acanthastrea lordhowensis er ved at lave små nye hoveder. Så der går da frem af selv mine 3 overlevende SPS vokser kan jeg se, og min montipora reverse pokerstar er så småt begyndt at blive grøn i bunden, og de fleste af polypperne er ved at være blå igen. Jeg har også hævet Mg fra 1320mg/l til 1440mg/l over 12 dage i håb om at det kan sparke lidt gang i kalkalgerne.

Målinger 12-09-17

NO3 = 25mg/l
PO4 = 0,050mg/l
Kh = 7,7
Ca = 430mg/l
Mg = 1440mg/l
Salt = 1,025 = 34 ppt
temp = 26 grader
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Video af baljen ) 01-10-17

Indlæg af Gambi »

Så er det vidst på tide med en lille update, jeg har haft en forhøjet nitrat 50mg/l :? men har fået styr på det igen :y fandt synderen som var AF Phytomix, som jeg bare havde stånede mørkt og koldt, som der står på pakken, men det viser sig at den skal i køleskabet, fik lugtet til det en dag og var ved at falde bagover :drunk: så den er blevet skiftet ud med en ny, som så er kommet i køle skabet. Der er kommet en ny fisk i akvariet, der er gået 2 mdr. siden jeg sidst tilførte en fisk i akvariet så mente godt at det kunne bære det. Det er en Paracheilinus mccoskeri en utrolig flot gylte efter min mening, der er da selvfølgelig også komme lidt flere Acanthastrea lordhowensis i akvariet, så nu er jeg oppe på 11 feks. Acanthastrea lordhowensis

Jeg optog en lille video her i formiddags med min iphone så kvaliteten er derefter.

[video][/video]


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Lidt søndags billeder ) 08-10-17

Indlæg af Gambi »

Her på sådan en højhellig søndag, har der jo ikke været meget man har lavet, andet end at se lidt Formel 1 og kigge lidt på akvariet, i den forbindelse fik jeg taget lidt billeder af akvariet. I det hele taget kører det godt med akvariet i øjeblikket, selv om jeg havde en forhøjning af nitrat, som jeg heldigvis hurtigt fik styr på. Der er godt med vækst på mine Acan´s frags, der er begyndt at komme en masse små nye hovder frem på de fleste af dem. Der er også komme de første Acropora frags i akvariet og lidt andre SPS, så jeg kan begyndet at fylde toppen af min stensætning op, den så lidt tom ud med alle de LPS jeg efterhånden har fået sat på bunden.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Lidt søndags billeder ) 08-10-17

Indlæg af Carsten »

Må man høre hvor de 2 Cyphastrea er fra?


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Lidt søndags billeder ) 08-10-17

Indlæg af Gambi »

Carsten skrev:Må man høre hvor de 2 Cyphastrea er fra?
De er købt inde hos Carsten i Decocean. Han har også en grøn version.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Lidt søndags billeder ) 08-10-17

Indlæg af Carsten »

Gambi skrev:
Carsten skrev:Må man høre hvor de 2 Cyphastrea er fra?
De er købt inde hos Carsten i Decocean. Han har også en grøn version.

Grønt har jeg nok af :)
Det er de andre farver jeg mangler


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Lidt søndags billeder ) 08-10-17

Indlæg af Gambi »

ha ha ja grønt kan man få i spandevis, men ved at han har et par stykker af den blå med røde polypper tilbage endnu.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Lidt close up ) 15-10-17

Indlæg af Gambi »

Har fodret mine koraler idag, og en ½ time efter stod de og strittede som en sømands pik, der lige er kommet i havn efter et halvt år til søs. Derfor fandt jeg kameraet frem og tog nogle billeder.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Lidt close up ) 15-10-17

Indlæg af Tykki »

Fodre du med pipette Martin?


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Lidt close up ) 15-10-17

Indlæg af Gambi »

Tykki skrev:Fodre du med pipette Martin?
Ja Dan det gør jeg


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Første forsøg med Macro ) 03-1

Indlæg af Gambi »

Så fik jeg mit Macro objektiv med posten, det er første gang jeg prøver det, så det kan sikkert blive bedre endnu.

Her er lidt at glo på
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Nyt lys og andet godt ) 03-12-1

Indlæg af Gambi »

Så er det vidst på tide med en update.

Var forbi Decocean på Black Friday og snolde lidt nyt Lys til akvariet. Det blev til 1 stk. Maxspect Ethereal og 1 stk. IVC6 Controlleer. Jeg er godt tilfreds med lampen, den er let at programmere og spreder lyset bedre end, min gamle maxspect Razor 120 watt. så alt i alt er jeg godt tilfreds med lampen indtil videre, lige nu kører lampen med 60% på de hvide kanaler og 80% på de blå/UV kanalerne når den kører max. så må jeg se om der skal skrues op eller ned for lampen, men lige nu ser det ok ud.
IMG_2592.JPG
IMG_2599.PNG
Udover Lampen er der også kommet 3 nye fisk i akvariet, for 1½ mdr. tid siden kom der 2 stk. Nemateleotris decora i akvariet, de er ret aktive i forhold til andre Nemateleotris decora jeg har haft før i tiden, som skjulte sig meget, men det gør de her bestemt ikke. En lille Acanthurus leucosternon ( hvidbrystet kirug ) på en 6-7 cm. den har været i akvariet i små 3 uger nu, og der har ikke været skyggen af pletter på den. :be: og den spiser alt hvad jeg giver den, Vitalis Marine Flakes, Algae Flakes, mysis og cyklops æg.
IMG_2594.JPG
Der er også kommet lidt Acropora fragmenter og en enkelt Echinophyllia ( Chalice ) og der er blevet rykket lidt rundt på koralerne. Det er vidst det der er sket siden sidste uddate. har ikke spejlrefleks kameraet hjemme så der blev skudt med mobilen, så kvalitet er derefter.
IMG_2593.JPG
IMG_2596.JPG
IMG_2597.JPG
IMG_2595.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Nyt lys og andet godt ) 03-12-1

Indlæg af Tykki »

Det ser skide godt ud. Hvis din achanthurus skulle blive for stor en dag, så skriv lige :W


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Nyt lys og andet godt ) 03-12-1

Indlæg af charlie saltvand »

Det er KLASSE!

Ser super godt ud, fedt med de der “overhæng” i en flot stensætning. Smukt.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Nyt lys og andet godt ) 03-12-1

Indlæg af Gambi »

Tykki skrev:Det ser skide godt ud. Hvis din achanthurus skulle blive for stor en dag, så skriv lige :W

Tak Dan :GO Håber ikke den vokser for hurtigt, så jeg har råd til at spare op til en større balje imens, vil gerne op på en 300-400 liter og gerne en rumdeler. Men med tid kommer penge, som man siger eller noget.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Nyt lys og andet godt ) 03-12-1

Indlæg af Gambi »

charlie saltvand skrev:Det er KLASSE!

Ser super godt ud, fedt med de der “overhæng” i en flot stensætning. Smukt.
Takker mange gange Charlie :-) Det tog også det meste af en aften, at få lavet stensætningen. Men er også super tilfreds med den nu, den første jeg fik lavet, Ja den lignede lort for at sige det mildt, gik og blev mere og mere ked af den, og da akvariet ikke havde kørt mere en 2 mdr. dengang og jeg alligevel skulle tømme vandet ud fordi at jeg skulle flytte akvariet en lille meters penge, for at få plads til en ny sofa, ja så byggede jeg det hele om, og jeg blev tilfreds.

Forresten hyggeligt at møde dig for en lille uges tid siden inde i Decocean.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Nyt lys og andet godt ) 03-12-1

Indlæg af charlie saltvand »

Det er sgu lykkedes godt med den stensætning :GO

Ja, det er piv hyggeligt at få ansigt på hinanden :beer:

Husk, jeg har en fin rumdeler stående, alt i wiessglas på nær den ende m overløb. Den balje bragte meget glæde her. 150x60x60 cm =540L :sneaky2:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Nyt lys og andet godt ) 03-12-1

Indlæg af Gambi »

jeg ved det, men mit gulv kan desværre ikke klare så meget vægt, havde et 500 liters + 120 liters sump, som jeg satte op men da det næsten var fuldt, så begyndte gulvet at sige underlige lyde.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Nyt lys og andet godt ) 03-12-1

Indlæg af ttkthomsen »

Hvor er det bare blevet flot, kunne man få lov til at det live en dag?


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Nyt lys og andet godt ) 03-12-1

Indlæg af Gambi »

ttkthomsen skrev:Hvor er det bare blevet flot, kunne man få lov til at det live en dag?
Jo mon ikke det kan lade sig gøre :-)


Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Nyt lys og andet godt ) 03-12-1

Indlæg af Fat_Donnie »

Gambi skrev:jeg ved det, men mit gulv kan desværre ikke klare så meget vægt, havde et 500 liters + 120 liters sump, som jeg satte op men da det næsten var fuldt, så begyndte gulvet at sige underlige lyde.

Pjat Martin - det siger bare "Gori". Giv de brædder 1-2 gange maling og du er homesafe :h

Det ser sku godt ud med din nye fine lampe!! Godt køb!! :beer:


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Nyt lys og andet godt ) 03-12-1

Indlæg af Gambi »

Tak Kwon, ja er sq også godt tilfreds, har måtte skrue ned for den, da jeg kunne se at en af de øverste acropora begyndte at blive bleg.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Blandede billeder ) 16-12-17

Indlæg af Gambi »

Fandt lige kameraret frem og skød lidt billeder


Lidt bedre billeder af de nyeste fisk i akvariet.
DSC_0076a.JPG
DSC_0092a.JPG
Lidt bedre billeder af nyeste koraler i akvariet.
DSC_0063a.JPG
DSC_0064a.JPG
DSC_0068a.JPG
DSC_0073a.JPG
Lidt blandede billeder
DSC_0067a.JPG
DSC_0069a.JPG
DSC_0070a.JPG
DSC_0074a.JPG
DSC_0075a.JPG
De sidste billeder er lidt Top down billeder
DSC_0078a.JPG
DSC_0079a.JPG
DSC_0080a.JPG
DSC_0081a.JPG
DSC_0084a.JPG
DSC_0087a.JPG
DSC_0090a.JPG
DSC_0091a.JPG
Det var de sidste billeder af denne omgang, hav en lækker Lørdag.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Hårlev Rev 180 L cube. ( Blandede billeder ) 16-12-17

Indlæg af Tykki »

Ser godt ud. Er meget misundelig på dine flotte fisk.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"