"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Fik monteret mine nye Jedoc pumper, de er 100% stille og giver en MASSE vand ;) meeen de kan jo sikke rigtig styres så med tiden bliver de nu byttet ud, det er dog blevet en meget lav prioritet da de er så stille.
Jeg erfarer så desvarre også at der ikke rigtig er den cirkulation jeg vil have, der er trådalger der ikke rigtig ror på sig. Når korallerne vokser sig store bliver det nok bare värrer. En Tunze Wavebox bliver nok derfor näste ting jeg skal anskaffe.

I dag steg vandstanden med ca 1 cm......
Det var mit eggcrater jeg har mellem DT og overlöbsboksen som var ved at väre stoppet, jeg mener det måler 40*15 CM, så lidt overrasket var jeg. Det er naturligvis trådalger der har stoppet hullerne til efterhånden, specielt efter cirkulationen er kommet op med extra 12 gange i timen, så er der en masse alger der har sluppet.

Söharen har jeg ikke set siden den kom i, mögdyr...

Jeg har opgivet lidt at buffe mit MG til 1900, det er for dyrt ;( så jeg tester at have lyset på ca 4 timer hver anden dag og så holder jeg extra öje med fiskene som får så lidt mad som det er muligt (dvs bare lidt til mine Nemoer og Cromis da de ikke kan tvinges til at spise alger), kirugerne har masser at grässe på men suplere deres kost med calpuera alger som de jo elsker.

En ulykke kommer själdent alene, og for en uges tid siden begyndte min kopling på osmose vandet at dryppe, lige ned i en provosorisk el-installation. Puf sagde det da HFI reläet slog fra, (Meget glad for den extra invistering), positivt var at jeg fik monteret elektrisitetensom den skulle efter ulykken. Nu har jeg fyldt på vand 2 gange med haveslangen, og i torsdags kom der lidt for meget vand i baljen, jeg tror 200 liter kom på gulvet.
Heldigvis er der jo fald i gulvet og eneste der skulle törres var gulvtäppet der vejede 50 kg med vand :) Nu ser det heldivis nyvasket ud.

PO4 remover og TritonLAB test bliver det til i morgen enligt planen, da det virker til at algerne er på tilbagegang.


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Schwensen »

Jeg ville vælge almindelige cirkulationspumper istedet for wavemaker. De flytter ikke rigtig vandet, men får det blot til at "gynge". Hvad med et par gyres?


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Hmm, ja og nej, IMO giver en rigtig wavemaker 100% rörelse i hele baljen. IAF 1-2 cm.
Cirkulation, ilt osv bidrager de ikke med da de som du skriver ikke flytter vandet (mere end et par cm).
PT cirkulerer jeg hele akvarievolumen 32 gange i timen med mine closed loops, eller ca 64000 liter i timen. Jeg har stadig 2 Tunze pumber og en no-name der tilsammen giver ca 20000 liter så ca 42 gange cirkulation af hele akvariet hver time. Så lidt vand flytter jeg :)

Stream pomper og Gyro ses jo i akvariet, men kan jeg ikke få den cirkulation der behöves er planen at montere 2-3 Gyro på bagglasset og give cirkulation frem i akvariet selv om de bliver et rent helvede at göre rene. Strream pumper samme problem.

Wavebox *2 er der gjort plads til bag en stenopsätning.

Godt at få funderingerne i gang så man kan begynde at planere, en lösning kunne väre at smide 2 stk Vectra L1 på mine tidevand-simulator pumper, måske mine "problemer" bliver bragt til skamme når jeg kan styre alle Closed-loop pumperne, summa somare er at jeg godt kan lide WaveBox :) (svärt at overbevise mig om andet)... Men jeg kan ikke bare lade som ingenting om der ikke er nok cirkulation!


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

TritonLAB bliver mandag, men lavede en test i dag, og bedste sted at gemme resultatet er her på siden :) ....................... Og med resultatet i hånden kommer jeg nok lige at vente et par dage inden det giver mening at lave en test.

Salnitet 1,023, så det er nok lidt mere end 200 liter der kom på gulvet.....
KH 8,5
MG 1560
CA 380
NO3 Umålbart
PO4 0,10 eller noget

Helt som forventet med trådalger i baljen ;)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Sådanne ser det ud når trådalgerne begynder at slippe :)

Købte lidt MG i dag (3 kg), samt BACTO Reef Balls fra FM, salt og så en TritonLAB test som går afsted i morgen.

Nu håber jeg virkeligt at det vender, er noget træt af trådalger...

Bestilte ligeledes 6 poser (9 kg) levende sand til mit karantæne-akvarium til DSB, overvejer kraftigt at smide i 50 kg lidt billigere sand så den bliver god dyb. Jeg regner med at de 6 poser giver mig ca 6 cm, men kan ikke rigtig besteme mig om det er en god ide eller ikke at gå efter 12-15 cm. Jeg kan jo på den anden side godt fylde på lidt efterhånden.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så er trådalgerne på vej væk, mit TritonLAB test er kommet frem (venter på resultat), venter på sand til DSB samt ny returpumpe (kraftigere) og sidst min nye skummerpumpe som er en Jebau 12000 liters med en TWIXMAN Nål som er på vej fra Polen...

Tid til fisk og jeg har fundet en der har 4 + 1 Zebrasoma flavescens størrelse L som går i et 300 liters akvarium......... De er begyndt at sulte nr 5 så jeg fundre på den bedste måde at introducere dem alle i mit system.
1) Smide i den der er sulten i DT og håbe at den ikke får for mange tæsk af de eksisterende fisk, made kraftigt og så efter et par uger smide i de sidste 4.
2) Hver fisk i sin sump, made nr 5 krafrigt og smide i alle på en gang
Hvad tror i på?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Nicki Henriksen »

Alle sammen i på en gang :GO


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Schwensen »

Nicki Henriksen skrev:Alle sammen i på en gang :GO
+1


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så alle i på en gang, eller alle i på en gang efter de har været i hver sin sump i et par uger?

Er lidt SUR, da jeg sendte TritonLAB søndag fra posten, de skrev at den kom frem til Tyskland torsdag, hvilket er noget piss, det kan ikke tage 4 arbejdsdage at komme fra swea til pølseland.

Når jeg sendte en test til Polen en søndag fik jeg svar torsdag... Gentager dette sig kommer jeg ikke at bruge TritonLAB.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Carsten »

Uha, 4 dage er da kort tid. Det er pestnord, du sender med. I DK kan det tage op til 8 dage at sende et brev til naboen


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så kom testet på en lørdag... :)
https://www.triton-lab.de/en/showroom/a ... oes/47727/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lidt småting at korrigere er alt.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Shiiit :) næsten SEK 5000,- for at få alle værdier på plads.....

Tritonlab Sulphate, ca 10 liter skal i baljen, starter med at få hjem 3 liter.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så kom der hjem et par liter tilsatser ;) føles lidt tomt at hælde i 100 ML klar væske til SEK 199,- i baljen, eller 800 ML af en anden klar væske til samme pris, men det er vel hvad der skal til.

Sjovere var det at smide i 5 fisk :f1: for dem kan jeg da næsten ikke undgå at se. Den ene som havde fået lidt mobning fra de andre så fin nok ud, noget tynk på alle måder sammenlignet med de andre og den er en del mere sky. De andre går og græsser i en fin lille stime og ofte følger de min Olivacerus som ser lidt muggen ud over udsigten til at hun ikke er største fisk længere. Lidt macroalger er kommet i DT, dog uden interesse for de nye, tester med et salatblad som de dog formentligt aldrig har set før.

Lidt SPS blev det til også, 3 store som stadig er som "find Holger", og en lille prut. De er alle med på billed, spotter man 3 stk byder jeg på en kold :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af crazy seahorse »

Det var dog et sjovt billede, Thomas. På de to gule Kirurger til venstre, ser det ud som om man kan kigge lige igennem den tættest på frontglasset.
Hvordan har du lavet det?

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Det var nogle flotte store gule - de må næsten være udvokset


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

crazy seahorse skrev:Det var dog et sjovt billede, Thomas. På de to gule Kirurger til venstre, ser det ud som om man kan kigge lige igennem den tættest på frontglasset.
Hvordan har du lavet det?
Erik
Jeg har nu ikke lavet så meget ;) den der er tættest på glasset vender på sig lige i det jeg knipser. Den bagved er en af de største og når den puster sig op er den næsten gennemsigtig i finnerne. Under dagen har de dog alle fået mere gul farve tilbage, det er bare den lille der stadig ser ud som et spøgelse, den søger dog føde hele tiden så jeg håber den finder noget og kommer sig.
De fik et friskt salatblad i dag, det var min Scopas glad for, prøver med squash og agurk i aften, de viser interesse for pellets, men jeg er ikke sikker på om de spiser dem endnu.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

nielsk skrev:Det var nogle flotte store gule - de må næsten være udvokset
Takker, jo de er fine, jeg tror de er omkring de 11-14 cm :)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Kære Julemand <3

I år ønsker jeg mig http://www.aquariatech.eu/alkatronic/321-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har været nogenlunde sød (I blandt).

På forhånd mange TAK!


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Fik hurtigt koplet til min Jebao 12000 Skimmer pumpe tiil i dag, lidt tuning skulle og skal der til inden det spiller, men det fungere PT rigtig fint, larmer en hel del også så tid til at bybbe skummer sumpen færdig med lydisolering osv :)

Mine Zebrasoma flavescens har anpasset sig godt, har ikke været hjemme i 3 dage og fruen har fodret og de ser alle sunde og en lille smule tykkere ud :) (måske bare fordi jeg så gerne vil at de skal trives).

I den kommende uge burde min nye returpumpe komme og en røvfiuld levende sand komme hjem. 14 dage og jeg sender et nyt TritonLAB test afsted, håber sq det bliver billigerer.....


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Nicki Henriksen »

Tillykke med de nye fisk, hvor mange kirurger er du så oppe på?


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Tak!, jeg er kommet op på totalt 9 kiruger, 3 cromis, 2 Nemo, 1-2 Kaukido og 1 Hugo. Så der er stadig ret god plads til fisk :) jeg overvejer om det er tid til lidt Anthias, såen 20-50 stk...


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Som skrevet tidligere, ja så sker der lidt i baljen :)

Beklager at billederne ligger ned, håber ikke i får hold i nakken, men jeg er for doven til at spare dem i paint...

1) 2 dages arbejde med den nye skummer pumpe, jeg er rigtig tilfreds med performance. Der er 2 "lufthuller" i indsuget, et stort der tager luft udefra og så et mindre jeg bruger til at trykke ind Ozon. Luftpumpen trykker Ozon ind, er det engtlig normalt at man skal have på en luftpumpe for at der er cirkulation i Ozon reaktoren?

2) Min DSB i karantæne akariet, set er 54 kg levende sand som giver en dybte på 10-14 cm, Macroalger ses også.

3) Her sidder ca. halvdelen af de trådalger jeg har tilbage, de er ret trætte efterhånden :)

4) Mine nye SPS, navn på dem er meget velkommen :)
1) Grøn øverst i billedet
2) Blå i midten
3) den store nederst til højre
4) lysgrønne nederst til venstre, den får lilla/lysrød spidser, skulle være lidt speciel...
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Salatblad kan varmt anbefales til kiruger :)
Om det er forde det ikke rigtig smager ved jeg ikke, men der er næsten inge aggrationer når de spiser, hvilket gør at de tyndere får fyldt maven hvilket gør mig rigtig glad.
Oliver har også fået smag for sallat, den kan næsten ikke svømme længere :f2:
Nu skal jeg bare finde en butik der har ekologisk sallat, det de får i dag er svensk sallat i "krugger", så det er friskt men ved ikke om det er sprøjtet.

Måske ikke et problem da kirugerne er ret ligeglade med sallaten de første par timer, i dag tog det ca 8 timer inden de fil lyst til sallat.

Har forsøgt med squash og agurk, men det var ikke poppis...

Som det måske ses på billedet er der en del kalkalger i baljen efterhånden, , trådalger er næsten helt væk. Om jeg kigger på samme billed over hvor der er masser af trådalger, ser jeg i dag 2 små totter og det er jo DEJLIGT :)
En del af mine SPS er desuden begyndt at stritte som en teenager på en stripklub, de vokser og begynder at få farverne tilbage så PT er det fandeme dejligt at være akvarie-freak. Om 10 dage håber jeg at få en Sicce AM650 170W til den sidste meter af bajlen så mine DYI LED kan kommer over min DSB. Jeg fundere på at opgradere mit refugium med; https://www.aliexpress.com/item/DVOLADO ... 0.0.gQ0hUT" onclick="window.open(this.href);return false; Eller har i bedre ideer?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Schwensen »

Ser flot ud! Utroligt med alle de kalkalger så hurtigt.

Er salat ikke dårlig føde til kirurger? Det er jo helt uden næring og fylder derfor blot i maven ?


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Hmm Peter, om jeg kunne få dem til at spise KOBE-kød, ja så skulle de få det :) jeg ser de spiser, og det virker som om det er godt.
Håber du ikke har ret for jeg nyder meget at fodre med sallat, Seaweet "grøn" er bestilt men det kommer først om en uges tid.

Du siger dårligt, men det er vel bedre end at de slås om mine pellets og visse ikke rigtig får... ?


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af PederP »

Mine kiruger elsker også salat. Om de alger de lever af i naturen er mere nærings holdigt? Tjae, men de virker til at være glade for noget frisk.

Har aldrig været så stor fan af den gule krug, men når man ser den i flok er det noget andet. :) Fedt!


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Schwensen »

Thomas fra Stockholm skrev:Hmm Peter, om jeg kunne få dem til at spise KOBE-kød, ja så skulle de få det :) jeg ser de spiser, og det virker som om det er godt.
Håber du ikke har ret for jeg nyder meget at fodre med sallat, Seaweet "grøn" er bestilt men det kommer først om en uges tid.

Du siger dårligt, men det er vel bedre end at de slås om mine pellets og visse ikke rigtig får... ?
Jeg ved det ikke :) blot en tanke jeg fik, da salat jo nærmest udelukkende består af vand og ganske lidt næring eller andet. Hvis den tese holder, så er der jo ikke rigtig nogen af dem, som får mad/næring ud af det? Jeg ville prøve med broccoli eller en banan.

EDIT: var der ikke også nogen der havde succes med mælkebøtter engang?


Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Ryom »

Jeg fodrer med mælkebøtter en gang imellem. Og det spiser de også med stor glæde.


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af PederP »

Schwensen skrev:
Thomas fra Stockholm skrev:Hmm Peter, om jeg kunne få dem til at spise KOBE-kød, ja så skulle de få det :) jeg ser de spiser, og det virker som om det er godt.
Håber du ikke har ret for jeg nyder meget at fodre med sallat, Seaweet "grøn" er bestilt men det kommer først om en uges tid.

Du siger dårligt, men det er vel bedre end at de slås om mine pellets og visse ikke rigtig får... ?
Jeg ved det ikke :) blot en tanke jeg fik, da salat jo nærmest udelukkende består af vand og ganske lidt næring eller andet. Hvis den tese holder, så er der jo ikke rigtig nogen af dem, som får mad/næring ud af det? Jeg ville prøve med broccoli eller en banan.

EDIT: var der ikke også nogen der havde succes med mælkebøtter engang?
Kirugerne er jo lidt nogen køer. Mener deres fordøjelse har godt af at køre en masse grønt igennem. :)
Og ja, der er mange der bruger det til at dæmpe stress. At gå og græsse på det næringsfattige hele dagen er jo deres natur.


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Schwensen »

@PederP - men nu sætter du lighedstegn mellem salat (jeg går ud fra vi taler iceberg) og tang/alger? Det tror jeg ikke man kan. Ligesom spinat og salat ikke kan sammenlignes?


Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"