"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Saltvands besøg i Hinnerup ?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
roboman1974
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 5. sep 2017 02:37
6
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2017

Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af roboman1974 »

Hej. Mig og min kone overvejer at anskaffe os saltvands akvarie. Jeg har haft ferskvand i en del år on/off. Og vil mene at nu "tør" jeg nok at kaste mig ud i saltvand. Men ville godt besøge en privat der har saltvand for at se et der er oppe at køre, og tage en snak om saltvand med hensyn til opstart, tips og tricks osv. Optimal set i Hinnerup. Evt. Hadsten, eller Randers. Så skriv gerne hvis der er en i Hinnerup (eller deromkring) der er villig til at vise frem og tage en snak. :-). Jeg kan selvfølgelig tage i en dyrehandel / akvarie butik. Min erfaring er dog at man i mange tilfælde ikke får hele sandheden så at sige...


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af Lord Mike »

roboman1974 skrev:Hej. Mig og min kone overvejer at anskaffe os saltvands akvarie. Jeg har haft ferskvand i en del år on/off. Og vil mene at nu "tør" jeg nok at kaste mig ud i saltvand. Men ville godt besøge en privat der har saltvand for at se et der er oppe at køre, og tage en snak om saltvand med hensyn til opstart, tips og tricks osv. Optimal set i Hinnerup. Evt. Hadsten, eller Randers. Så skriv gerne hvis der er en i Hinnerup (eller deromkring) der er villig til at vise frem og tage en snak. :-). Jeg kan selvfølgelig tage i en dyrehandel / akvarie butik. Min erfaring er dog at man i mange tilfælde ikke får hele sandheden så at sige...
Velkommen til forum :GO

Det er set herfra den helt rigtige holdning at besøge et allerede etableret akvarie inden du starter. Mange saltvandsakvarister elsker at vise deres akvarie frem, så er sikker på der nok er nogle som melder sig på banen til et besøg.
Hvis du/i en dag kommer til KBH så ligger jeg da også gerne hus til et besøg.

Husk at spørge ind til så meget som muligt, men også at der er meget at holde styr på i starten og det derfor kan virker meget skrammende men i starten skal du koncentrere dig om de mest basale ting.

God saltvandsvink herfra :GO


roboman1974
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 5. sep 2017 02:37
6
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2017

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af roboman1974 »

Tak :-). Og tak for tilbuddet, kommer dog nok ikke lige forbi kbh området sådan i nærmeste fremtid, men sætter pris på tilbuddet :-). Og ja jeg har jo undersøgt en del. Og har ferie passet saltvands akvarie for nogle år tilbage. Det er jo noget lidt andet når man selv skal starte... Men ja første skridt se et der er indkørt med det hele og så ellers suge viden til sig. ;-)


Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af FEM64 »

Hej. Den rigtige måde at starte på. 100% enig. Hinnerup er tæt på så kig forbi. Så tager vi en snak og jeg viser lidt teknik og daglig routine. Vh Flemming

Giv mig et kald på 24429826.


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
roboman1974
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 5. sep 2017 02:37
6
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2017

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af roboman1974 »

Tak. Ringer lige lidt senere når vi har spist :-)


mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af mchr »

Jeg bor i risskov, ved ikea - du må også gerne kommer forbi her, smid mig en pm.


roboman1974
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 5. sep 2017 02:37
6
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2017

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af roboman1974 »

Tak for tilbuddet, men har lavet en aftale med besøg. Vil dog lige have det i baghovedet, hvis det nu er jeg vælger at besøge mere end et setup. Men takker for tilbuddet. :-)


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af Carsten »

Det vil altid være en fordel at besøge flere. Vi har alle forskellige løsninger på stort set samme problem.


roboman1974
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 5. sep 2017 02:37
6
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2017

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af roboman1974 »

ja det giver selvfølgelig god mening..

Jeg vil lige lade mulighederne stå åbne, og så stille og roligt aftale besøg.
Men jo kan godt se idéen i at besøge flere :-)

Nu er første besøg aftalt, og så tager jeg den derfra.. :-)

Øvrige input, tips og tricks samt alm. anbefalinger omkring indkøb og opstart af saltvands akvarie modtages gerne.

Tænkte at første skridt var at tage ud og se i funktion. så det er det første skridt jeg lige har taget.. :-)


Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af FEM64 »

Carsten skrev:Det vil altid være en fordel at besøge flere. Vi har alle forskellige løsninger på stort set samme problem.
Vi har alle det samme mål, nemlig at køre et stabilt setup og få succes med saltvand. Vi har så også i detaljen meget forskellige metoder for at nå det mål. Jo flere kørende akvarier du ser på, jo bedre er din fornemmelse for det. Jeg ville se på flere for min måde er ikke nødvendigvis din vej frem. :y


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
roboman1974
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 5. sep 2017 02:37
6
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2017

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af roboman1974 »

Ja, jeg vil også se på flere har jeg besluttet mig for. Vil så bare aftale et besøg af gangen så at sige. Dels for at holde styr på det. Og dels for at holde det overskueligt.
Men giver jo god mening at jo flere man ser, jo bedre kan man spore sig ind på hvad man vil opnå, og ikke mindst hvordan man vil opnå det.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af Gambi »

velkommen til Forumet :-)

god indstilling du har til det, er 100 % enig med de andre jo flere feks. akvarier du ser jo bedre, der er lige så mange meninger om hvordan man holder sit akvarie som der er akvarister, om som de andre siger bare fordi at en bruger kører med de løsninger som han gør, er ikke ensbetydene men at den løsninger passer til dit akvarie.

mvh Martin


roboman1974
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 5. sep 2017 02:37
6
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2017

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af roboman1974 »

Ja man kan jo sige at lige på det punkt er det jo helt som ferskvand. Hvor der jo er mange forskellige opstillinger. Og selv to akvarier der ser nogenlunde ens ud, kan have opnået resultatet på vidt forskellig vis.


roboman1974
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 5. sep 2017 02:37
6
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2017

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af roboman1974 »

Og tak :-)


martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af martinknorr »

Hvis du har brug for at se flere setups så skriv eller giv mig et kald. Tlf 28602500 jeg bor i Hadbjerg ved Hadsten


MVH
Martin
8370 Hadsten
roboman1974
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 5. sep 2017 02:37
6
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2017

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af roboman1974 »

martinknorr skrev:Hvis du har brug for at se flere setups så skriv eller giv mig et kald. Tlf 28602500 jeg bor i Hadbjerg ved Hadsten
Mange tak. Det kan godt være jeg ringer på et tidspunkt.


roboman1974
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 5. sep 2017 02:37
6
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2017

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af roboman1974 »

Tak for alle svar. Jeg sætter midlertidig projektet på standby af noget så simpelt som plads mangel. Det er nok ikke en umulig opgave. Men vi overvejer også at flytte af samme årsag. Så nu må vi se... Men som sagt tak for svar (og kigget). :-)


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af crazy seahorse »

roboman1974 skrev:Tak for alle svar. Jeg sætter midlertidig projektet på standby af noget så simpelt som plads mangel. Det er nok ikke en umulig opgave. Men vi overvejer også at flytte af samme årsag. Så nu må vi se... Men som sagt tak for svar (og kigget). :-)
Det er da entusiasme. Der er ikke plads til et akvarie - så flytter vi sgu :GO :K :f2: .

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
roboman1974
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 5. sep 2017 02:37
6
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2017

Re: Saltvands besøg i Hinnerup ?

Indlæg af roboman1974 »

He he så ikke udelukkende pga. Et akvarie mere.. he he. Tror vi har måske omkring 70 KVM ialt. Og med 2 hunde. Et 240 L akvarie et lille 54 L og alt det andet man jo normalt har så begynder det at knibe med pladsen... :-/ (okay der er ikke plads, men man bliver jo lidt ninja som tiden går.). Så ja tiden er ved at være inde til noget mere plads. (Og flere akvarier ;-) )


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"