"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

KasperT's +1000 - Full tank shot

Forum for Akvarier 801+ Liter
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

KasperT's +1000 - Full tank shot

Indlæg af KasperT »

Jeg er efter en lille pause pga. flytning ved at planlægge opsætning af mit nye akvarie, og i den forbindelse håber jeg nogen af jer vil komme med lidt feedback på mine planer :-)
Det kan jo næsten altid laves smartere.

Sidst havde jeg mange kirurger og andre reef safe fisk, men denne gang skal jeg prøve kræfter med en Pomacanthus imperator kejser.
Af koraller skal der være nogle store kolonier af SPS i den lette ende, fx bali slimer og lign.

Rumdeler akvarie: 160 x 100 x 70 cm - 1120 liter
Sump: 94 x 74 x 40 cm - ca. 280 liter
Top-off beholder som en del af sumpen: ca. 100 liter
Bord: 100 cm højt med 6 industriføder. Laver i 40 x 40mm rustfri
Møbel: 12mm krydsfiner som holdes af alu-lister + porsa skelet på toppen

Udstyr
6 x Radion XR30W G3
1 x MP40wQD
1 x MP60wQD
Bubble King® Supermarin 250
Vectra M1
Reeflink
GroTech HCR 200 (ikke startet op endnu)

April 2018:
DSC04785.jpg
Marts 2018:
DSC04616.jpg
September 2018:
Billede

Plantegning:
Billede
Billede
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af KasperT man 14. feb 2022 20:21, rettet i alt 18 gange.


/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af Carsten »

Bordet til mit akvarie er i alt 75 cm højt.
Til langt de fleste ting er det en ok højde.
Men 100 cm i højden og så med 70 cm ovenpå, vil jeg mene bliver for højt til at være praktisk. Du skal op på en stol for at rense ruderne, men mindre du vil risikere ridser, og bruge en magnet.
6 ben mener jeg også er for lidt. Har 9 under mit.
Mit bord er dog helt anderledes lavet. Det er i princippet 2 rammer der er samlet. Under den nederste ramme har jeg lagt noget gulvunderlag som er et par mm tykt, mest for at tage evt. resonans.
På dine tegninger ser det ud til at akvariet står frit(ingen væg kontakt) Det kan give problemer, på grund af vægten og højden.
Mit tidligere akvarie stod i et hul i væggen og det var jeg nødt til at kile fast, for at bordet ikke kunne rokke. Mit nuværende har jeg sat fast til væggen med et par stykker træ som er skruet på væggen og hvor bordet så igen er sat fast på.

Med hensyn til lampekasse, så har jeg valgt at lave en fast kasse som står på bølgebryderen, og den kan ikke umiddelbart fjernes. (er 70 cm høj) For at komme til akvariet, fjerner jeg Formalux pladerne.
De plader er lette at arbejde med, men får også lynhurtigt stød mærker - desværre


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af nielsk »

Det bliver et fedt projekt. Næsten samme mål som mit. Det er lidt mindre på 150 cm


SPS : Stability provides succes
dyr200
Reactions:

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af dyr200 »

køb Vectraen har den selv og den er alt for lækker og siger abselout ingenting


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af crazy seahorse »

Enig med Carsten omkring bordet.
Mit nye (200x100x80) står også på et Porsa bord. Porsa havde her først anbefalet 6 ben. Det blev ændret, da akvariet kom op og stå på det, til 8 ben.
Tømreren bestilte så et med 10 ben, for at være sikker. Det er trods alt 2 Ton der skal stå på det. Benene klarer fint trykket nedad.
Det er tværstiverne der er problemet. Mit er kun understøttet med 5 ben foran og bag på, ingen i midten.
Da det var blevet fyldt med vand opdagede vi, at de tværgående profiler (der hvor bordet er 1 m.) begyndte at bue nedad.
De havde et nedhæng på ikke under 10mm. Om de kunne bære på sigt ved jeg ikke, men jeg turde ikke løbe risikoen. Så der er lavet en understøtning midt på vha reglar. Jeg er ikke vild med Porsa´s anbefalinger og de erkender også, at de ikke havde nok forstand på det.

I dag ville jeg nok få bygget bordet i spærtræ i stedet.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af KasperT »

Tak for feedback, nu har jeg ikke mulighed for at placere sumpen andre steder end under akvariet, hvordan ville i kombinere det med flere ben?

Ud fra Eriks beskrivelse fristes jeg til at placere 3 ekstra ben på linje med de andre for at understøtte i midten.

Alternativt skal jeg udtænke et helt andet bord, men så skal jeg have fat i en håndværker, da jeg ikke er så god til at bygge i træ.


/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
Flemse
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 433
Tilmeldt: man 3. maj 2010 11:07
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stenløse

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af Flemse »

Ville helt klart bygge i træ, syntes at det virker mere robust og har "kun" 6 ben på min 832 ltr. der er 160x80x65. Der er brugt 2x4 til ben og toprammen er lavet af 2x3.
Mit er placeret på et parket gulv og rækker på den korte led over 2 strøer.


Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Mit er bygget med 50*50*5 metal-ben der er svejset sammen på plads og jeg har 12 ben. Mit er 1 meter fra gulvet og 77,5 højt med bølgebryder og et sandt mareridt at gøre rent, men det er dejligt at have plads til lidt vand i sumpene, jeg har 4 stk under. Jeg betalte SEK 9000,- for mit bord, så du har noget at sammenligne med.

Til dit bord ville jeg overveje at smide på 5 extra ben, 3 i midten og 2 på "bagsiden" så du stadig kan komme ind i sumpen med skummer osv.

De 2 stk MP4QD du tænker på ville jeg meget kraftigt omvurdere, de kommer at hænge ud i ingenting med ledninger osv. der folk går forbi. Det bliver ikke pænt. 2 MP60 skjult, eventuelt GYRO pumper kommer at fungere og bliver meget pænere. Hvad med closed loop? Jeg kan næsten ikke beskrive hvor glad jeg er for mine 6 kanaler...

Vectra M1 kan kraftigt anbefales :) specielt nu alt andet skal være Ecotech Marine (husk reeflink på indkøbslisten).


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af Carsten »

KasperT skrev:Tak for feedback, nu har jeg ikke mulighed for at placere sumpen andre steder end under akvariet, hvordan ville i kombinere det med flere ben?

Ud fra Eriks beskrivelse fristes jeg til at placere 3 ekstra ben på linje med de andre for at understøtte i midten.

Alternativt skal jeg udtænke et helt andet bord, men så skal jeg have fat i en håndværker, da jeg ikke er så god til at bygge i træ.
Du har muligheden for at lave sumpen i 2 separate dele.
Det har jeg haft i snart mange år, og har så gar også haft den 3 delt.
Hvis du sætter en stribe ekstra ben ind, så er mulighene der fra at lave 2 enkelte sumpe, når lidt smallere hver, men samlet mere plads


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af nielsk »

Mit bord er lavet i 120 mm spærtræ fra Silvan og en 22 mm finer plade. Det har 6 ben og står stabilt. Det er billede af bordet i min tråd. Det er let håndværk og meget billigt i materiale


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af PoulD »

Så vidt jeg lige kan se burde 1 meter vandret porsa understøttet i begge ender ikke give sig så meget som en mm ved et ligeligt fordelt tryk på 1 ton.
Her er et link til en gratis beregner. Vælg profiltypen QuickFrame og serie 9000 (svarer til Porsa): https://8020.net/deflection-calculator" onclick="window.open(this.href);return false;
Det der ville bekymre mig mest er, at bordet er en hel meter højt. Når man skal arbejde i baljen kan man let komme til at trykke med måske 50 kg sideværts på toppen af akvariet. Tilter de lodrette ben bare en anelse . . . .
Skråstivere eller kryds i nogle af de store felter ville gøre det en del mere solidt.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af KasperT »

Thomas fra Stockholm skrev:Mit er bygget med 50*50*5 metal-ben der er svejset sammen på plads og jeg har 12 ben. Mit er 1 meter fra gulvet og 77,5 højt med bølgebryder og et sandt mareridt at gøre rent, men det er dejligt at have plads til lidt vand i sumpene, jeg har 4 stk under. Jeg betalte SEK 9000,- for mit bord, så du har noget at sammenligne med.

Til dit bord ville jeg overveje at smide på 5 extra ben, 3 i midten og 2 på "bagsiden" så du stadig kan komme ind i sumpen med skummer osv.

De 2 stk MP4QD du tænker på ville jeg meget kraftigt omvurdere, de kommer at hænge ud i ingenting med ledninger osv. der folk går forbi. Det bliver ikke pænt. 2 MP60 skjult, eventuelt GYRO pumper kommer at fungere og bliver meget pænere. Hvad med closed loop? Jeg kan næsten ikke beskrive hvor glad jeg er for mine 6 kanaler...

Vectra M1 kan kraftigt anbefales :) specielt nu alt andet skal være Ecotech Marine (husk reeflink på indkøbslisten).
Måske har du ret, kan sætte den ene MP40 på ind mod vægen hvis det bliver helt slemt, men jeg tror gerne jeg vil have cirkulation fra begge ender.
Har de to MP40 fra mit gamle akvarie, og er nok for nærrig til at købe nye cirkulationspumper ud over den ene MP60.

Skal der ikke en voldsom pumpe på sådan et closed loop system for at give samme cirkulation?


/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

KasperT skrev:
Thomas fra Stockholm skrev: Vectra M1 kan kraftigt anbefales :) specielt nu alt andet skal være Ecotech Marine (husk reeflink på indkøbslisten).
Måske har du ret, kan sætte den ene MP40 på ind mod vægen hvis det bliver helt slemt, men jeg tror gerne jeg vil have cirkulation fra begge ender.
Har de to MP40 fra mit gamle akvarie, og er nok for nærrig til at købe nye cirkulationspumper ud over den ene MP60.

Skal der ikke en voldsom pumpe på sådan et closed loop system for at give samme cirkulation?
4 af mine closed loops drives af Vectra L1, og Jebao 12000 (midlertidigt), så jo jeg har på nogle store pumper. De deles så i 2 så jeg får ca 6000 liter ud gennem hver 50mm åbning, og det er passende syntes jeg.
Mener du at det er for meget eller pumperne er for store kan man jo lade være med at dele på flowet og så en mindre pumpe, jeg ville dog om jeg var dig holde mig til Vectra M1 eller L1.

Fordelene som jeg ser dem er at du kan få cirkulation lige der det behøves, og at du ikke får pumper i akvariet.
Ulemperne er at du skal have et kammer til pumpen/erne, skåret i glasset og være god til at lime sten da rørene jo skal skjules.


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af MoG »

Ang. Lys og kalkreaktor

Kunne godt blive lidt i tvivl om du har lys nok. Jeg havde 160x75d x 60h og det blev dækket af 3 stk. Radion gen 1., men eftersom du har 160 og 100 i dybden, så kommer du nok ikke udenom 2 rækker lamper dvs. 6 stk.. alternativt kunne du hænge de 4 lidt forskudt, eller hænge dem
Tilstrækkelig højt, men spørgsmålet er hvor godt det bliver! :wink:


Ang. Kalkreaktor, så vil du ikke fortryde købet af en grotech hcr200! :wink:

Ellers et fedt projekt du har kastet dig ud i! :GO


Morten
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af KasperT »

Så blev bordet leveret, endelig! Det trak lidt ud da jeg fik koldeføder mht. porsabordet.
Godt jeg fik kørt det forbi jer før jeg fik bestilt :-)

Det endte med 40x40mm rustfrit stål. Og 6 solide fødder så det kan kommer til at stå i vatter på mit lidt skæve gulv.
Nu er jeg i hvert fald tryk ved at det ikke vælter eller bøjer i profilerne.

Nu skal jeg lige have bygget en prøvesump i træ, så jeg kan prøve at arrangere teknikken inden jeg bestiller sumpen og akvariet.

Og så ellers videre med at kigge på kalkreaktor og de andre gode input jeg fik :-)

Billede
Billede


/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af Carsten »

Det bord ser meget solidt ud, men det var vel også tanken :)
Hvad havde du tænkt med sumpen? Skal den stå direkte på gulvet, eller lægger du en plade ind i bordet, så den hæves lidt fra gulvet? Det ville jeg selv gøre. for så er det til at tørre det vand op som altid vil komme på gulvet


Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af KasperT »

Carsten skrev:Det bord ser meget solidt ud, men det var vel også tanken :)
Hvad havde du tænkt med sumpen? Skal den stå direkte på gulvet, eller lægger du en plade ind i bordet, så den hæves lidt fra gulvet? Det ville jeg selv gøre. for så er det til at tørre det vand op som altid vil komme på gulvet
Jeg har faktisk tænkt mig at ligge den plade som står bag bordet under føderne og så fuge træpladen hele vejen rundt ned mod gulvet, så der ikke kan komme vand ind mellem pladen og gulvet.
Har noget silikonefuge som er let at få af igen men som tætner fint.

Og så har jeg købt en plastik liste som jeg sætter rundt i kanten oven på pladen, så det vand der bliver spildt inde i skabet ikke bare lige løber ud.

Overvejede også at gøre som du foreslår, men vil gerne have den ekstra højde på sumpen :-)
Skulle også næsten have haft en metal profil på tværs hvis der skulle ligge en plade der.
Måske det havde været smartere, men nu prøver jeg det her.


/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af PederP »

Lækkert bord :)
Man sover så meget bedre med sikker grund under baljen!
Dejlige mål på baljen. Glæder mig til at følge med!


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af ttkthomsen »

Der ser dejligt solidt ud! bliver spændende at følge. Hvornår kommer akvariet hjem?


Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 liters akvarie

Indlæg af KasperT »

ttkthomsen skrev:Der ser dejligt solidt ud! bliver spændende at følge. Hvornår kommer akvariet hjem?
Det er ikke bestilt endnu, når jeg lige har målene på sumpen helt på plads, skal jeg have det bestilt :-)


/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 - Hjælp til aquascape

Indlæg af KasperT »

Så mangler akvariet kun at blive leveret, så det er ved at være tid til aquascaping.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan man får det til at stå solidt nok.
Yderligere så er der 2 afstivere på, så det er begrænset hvor store søjler jeg kan bygge uden for akvariet.
Og de skulle jo gerne kunne komme op igen, så vil heller ikke støbe dem sammen nede i akvariet.

Min umildbare ide er at sætte dem sammen ved at bore huller i stenene og sætte dem sammen med noget PVC rør eller massive plastikstænger af en slags.
På den måde kan man pille det fra hinanden igen.
Nogen erfaringer?

Jeg har 160 x 100 x 70 rumdeler at gøre med.

Jeg er blevet inspireret af følgende 3 opsætninger hvis jeg kan finde en god måde at gøre det på.
Links til gode artikler, yderligere inspiration eller videoer er meget velkomne.

Vil gerne have en forholdsvist lang bro mellem to "øer".
Akv1.jpg
Og så vil jeg gerne have en ø som er smal nederst og bred øverst.
Akv2.jpg
akv3.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


/Kasper

Website: Reef App
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nyt +1.000 - Hjælp til aquascape

Indlæg af nielsk »

Hvornår får du den nye balje i huset


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 - Hjælp til aquascape

Indlæg af KasperT »

Skulle egentlig have haft det nu, men det er blevet en uge eller to forsinket :-(
Så nu kan jeg bruge tiden på at lege med sten.

Har bestilt 8 meter 12mm PC plast stænger og en PC plast plade.
Så skal jeg prøve at være kreativ :-)


/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 - Hjælp til aquascape

Indlæg af KasperT »

Der bliver leget med LEGO :-)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Nyt +1.000 - Hjælp til aquascape

Indlæg af Jones »

Hvad har du limet med?


o_O
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Nyt +1.000 - Hjælp til aquascape

Indlæg af Carsten »

Håber ikke den er så massiv som den ser ud til


Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 - Hjælp til aquascape

Indlæg af KasperT »

Jones skrev:Hvad har du limet med?
Det er planen at det ikke skal limes, men venter lige på de plaststænger som det skal sættes sammen med.
Den bliver for stor til at sætte i akvariet i et stykke.


/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt +1.000 - Hjælp til aquascape

Indlæg af KasperT »

Carsten skrev:Håber ikke den er så massiv som den ser ud til
Det kommer lidt an på hvad du mener med massiv, den vejer nok 30-40 kg, men der er god luft mellem stenene flere steder og en stor hule igennem midten.
Ideen er at have den ret massive struktur og så en meget mere åbenstruktur ved siden af med tynde broer osv.


/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Nyt +1.000 - Hjælp til aquascape

Indlæg af Carsten »

Billedet snyder måske bare, på grund af lyset og fordi man ikke kan se det i 3d. For den ser meget massiv ud, men det er jo så også tanken med den


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt +1.000 - Hjælp til aquascape

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Mine funderinger er de samme tanker som Carstens.
Jeg har svært at se hvor der bliver plads til at sætte koraller, og at have 2 store massive klipper i akvariet kan blive "for meget" af det gode...

Jeg ville helt klart dele ned de sten du har i små stykker og så lime dem sammen med en cement (ja det er den måde jeg har bygget mit rev på) StoneFix fra Aqua Forest er rigtig go.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"