"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

21.02.24 foto update og et par “bøffer”

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler. 4.9.17 Lidt fotos og tanker.

Indlæg af charlie saltvand »

Div.
OBS... der er fiske fotos i indlægget inden dette, kig på forrige side :y
forum 1.JPG
forum2.JPG
forum3.JPG
forum4.JPG
forum5.JPG
forum6.JPG
forum7.JPG
forum8.JPG
forum9.JPG
forum10.JPG
forum11.JPG
forum12.JPG
forum14.JPG
forum15.JPG
forum16.JPG
forum17.JPG
forum18.JPG
Hygge
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler. 15.9. så er der huller og lidt fotos

Indlæg af Mic4700 »

Flotte billeder Charlie :GO dine fisk ser runde og sunde ud , lækkert og se.


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: 640 L. Rumdeler. 15.9. så er der huller og lidt fotos

Indlæg af PederP »

Det ser satme godt ud :)


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: 640 L. Rumdeler. 15.9. så er der huller og lidt fotos

Indlæg af ole kekkonen »

Hvis du mangler en ny server,så kig engang på wiki commons

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/Sp ... heasedmewi" onclick="window.open(this.href);return false;


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler +112L Ææævvvv Kauderni hun død :-/

Indlæg af charlie saltvand »

Tak gutter :-) tak for tippet Ole.

Ææævvvv Kauderni hunnen er død!

Ved ikke om dem der følger lidt med kan huske at jeg postede nogle fotos af den, i foråret, mener jeg. (Edit, det var d 28 feb, ses på side 23) Her kunne man se at der "voksede" noget ud af siden på hende :dizzy: tænker det var en snylter af en art. Hun overlevede i fin stil og efterfølgende har parret ynglet igen flere gange, dog uden yngel til følge. Hannen har haft kæften fuld af æg flere gange men har spyttet eller ædt æggene inden de er blevet til noget. Dette har jeg tænkt over og tænkt at han har været på "overarbejde" = ikke fået nærring nok mellem ruge perioderne. MEN, det kan jo være at hunnens tilstand har gjort at de æg hun har leveret ikke var tip top i orden.......

Nå, de har begge spist osv ind til i forgårs, da var hunnen meget udspilet og MEGA rund. Jeg advarede fruen i huset om at den nok var gal m fru Kauderni og at jeg ville aflive den mandag efter job, hvis den stadig så "usund" ud.

Da jeg kom hjem i går var hun død. Det lignede det var sket inden for kort tid, inden jeg kom hjem. Den var hel, halvblanke øjne osv. Jeg skyndte mig at hive den ud af baljen og disekrere den. Der var ingen tegn på indvoldsorm eller andet. Overhovedet! Hun havde lidt rogn.

Nu håber jeg EDDERMANME ikke at det har været noget snylter kryb som så har spredt sig til resten af baljen. :crybaby:

Tak for tiden fru Kauderni, tak for alle dine unger og R.I.P. :crybaby:

Har I nogle erfaringer med at sætte en anden hun ned til en MEGET yngle villig han?


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 640 L. Rumdeler +112L Ææævvvv Kauderni hun død :-/

Indlæg af Tykki »

Det var sgu på tide at du fik lidt modgang! Ellers havde det ikke været fair. Må jeg komme uden for de to hellige timer om søndagen, eller er der ikke adgang for pøblen ellers? Jeg vil ha den drik som starter med k og slutter med affe!


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler +112L Ææævvvv Kauderni hun død :-/

Indlæg af charlie saltvand »

Tak for de tørstende ord i denne sorgens stund :devilish: Som min kære far altid har sagt: "Det er i modgang man lærer sine venner at kende :devily:

Du må meget gerne komme forbi, men weekenden er sgu sort, indretningsarkitekten har BEORDRET mig i sommerhus for at kløve brænde :biggrin: Hvad m at komme i morgen onsdag? Der er frit lejde mellem kl 17-21.......

Hvad tænker du ift at smide en ny hun i baljen, blir den nakket eller.....?

Vi ses min VEN :sneaky2:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 640 L. Rumdeler +112L Ææævvvv Kauderni hun død :-/

Indlæg af Tykki »

Hvis det ER en hun så prøv med forbehold. Jeg får plyndringsbesøg af Lorden imorgen ved den tid. Jeg elsker at have noget til gode, også øretæver!


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 640 L. Rumdeler +112L Ææævvvv Kauderni hun død :-/

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jeg ved ikke om Kaudermi'er er som Nemoer, altswå at den største er en tøs... Så din teenager skal blive til en dame om du smider i en ny.
Jeg ville nok smide i et par stykker eller 3 og så se hvad der sker, bliver alle undtagen 1 slaktet går de sikkert at komme af med de uskyldige ofre her på siden. Om de har gået i karantæne så klart.

Det er når det går op ad bakke man lærer at sætte pris på baljen.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler +112L Ææævvvv Kauderni hun død :-/

Indlæg af charlie saltvand »

De bliver åbenbart IKKE særligt gamle ift mange af de andre fisk, jeg hentede dem ved Kenneth i Istedgade i Dec 2015 da han lukkede ned, da var de igang med at yngle og "fuldvoksne" så hunnen har været ihvertfald 2,5 år i alt inden hun døde.

Jeg tror ikke de "skifter køn" som andre fisk kan, og hvis jeg har forstået det med levealder rigtigt har min han heller ikke super lang tid tilbage, så tror jeg skal have gang i en nyt par.


Hvad er jeres erfaringer mht. Levealder?


Her er lige en ordentlig røvfuld fakta.
Sakset herfra: http://eol.org/pages/223575/details" onclick="window.open(this.href);return false;


Breeding Biology:
Banggai Cardinalfish pairs defend territories jointly and for three likely reasons: 1) spawning site defense (viewed as unlikely because spawning sites do not seem to be limiting), 2) partner defense (females defending brooding males), and 3) to avoid spawning attempts by "sneaker male" (Kolm and Berglund 2004). Contrary to predictions for a sex role-reversed species, and all other apogonids studied to date, males assume the role of the principal aggressor towards intruders in their territories prior to brooding (Kolm and Berglund 2004). For both males and females, however, territorial aggression is greater towards intruders of the same sex. In experimental introductions of larger male intruders into territories held by male-female pairs, the intruding male was unable to replace the resident male even though the resident female may have courted the intruder; as well, males never courted intruding females. Because this species may have roles that are sexually equivalent, male and females likely play different roles in the defense of jointly-held territories (Kolm and Berglund 2004).

As with other cardinalfishes, the Banggai Cardinalfish is an obligate paternal mouthbrooder (Hayashi 1999). Reproductive behavior was filmed in situ by Dr. Masayoshi Hayashi (Yokusuka City Museum, Yokusuka, Kanagawa, Japan) and the film was broadcast on Japanese television in 1998. Other details on reproductive behavior were obtained from additional laboratory and field studies. Under laboratory conditions, P. kauderni reproduces throughout the year. Single females in captivity can reproduce once per month, whereas males mouth-brood up to six clutches per year. Females, under laboratory conditions can be reproductively active at about 9 months of age and 35 mm SL. The smallest female with signs of advance gonadal maturation found in the wild was 41 mm SL (Vagelli 1999, Vagelli and Volpedo 2004). Females initiate courtship and use a variety of different behavioral patterns during courtship interactions (Vagelli 1999, Kolm 2001). Between a few days and up to two weeks prior to courtship and spawning, a pair will separate from the main group of fishes, establish a spawning site, and commence territorial behavior (Vagelli 1999, Kolm and Berglund 2004). A secondary male may be allowed into the territory and be courted by the female although this male did not interfere with courtship of the primary male (Vagelli 1999). Spawning and juvenile release (settlement) in the wild appears to follow a lunar cycle, with a major spawning peak during full moon and a second, smaller peak during the last quarter, although in one geographically-distinct population major spawning activity occurs during the last quarter (Vagelli and Volpedo 2004). Courtship occurs during daylight hours and, in laboratory conditions, concludes by mid-afternoon. At the time of spawning and egg transfer, the female exudes an egg mass from her genital papilla that is pulled, fertilized, and then gulped by the male. P. kauderni possesses low fecundity, females produce small egg clutches of up to about 75 eggs of 2.53-mm in diameter. The mean clutch size found being incubated by males in the wild was 41 eggs (range=12 to 73) (Vagelli 1999, Vagelli and Volpedo 2004). The male broods an egg clutch for about 20 days; after hatching, the eleutheroembryos (free embryos) remain within the mouth cavity for another 10 days before release. Under laboratory conditions, a female would also court and even spawn with a secondary male (Vagelli 1999). Following spawning and egg transfer, females defend the brooding male from intruders while males manipulate egg masses within their oral cavities; occasionally, intruders attempt to take eggs from a males mouth. The fertility rate under laboratory conditions is about 40 to 60%. Besides normal loss due unfertilized eggs and embryos that do not finish developing, an important percentage of eggs are lost during the clutch transfer (Vagelli 1999). Males do not feed while incubating the eggs; upon hatching some 20 days after spawning, the embryos are held an additional 10 days until their yolk is consumed. Then, the juveniles, about 5.0 to 6.0 mm SL, are released from the male's oral cavity. A major settlement peak appears to occur during the full moon and a second minor peak during the new moon (Vagelli and Volpedo 2004). Vagelli (1999, 2004b) and Kolm (2001, 2002) provide laboratory studies of the reproductive biology and early ontogeny of this species, while Vagelli (2004a), Vagelli and Volpedo (2004) and Vagelli, 2005 provide data from field studies. Principal characteristics of the reproductive biology include: 1) parental care of an advanced degree, 2) an elevated level of energy investment per offspring, 3) low fecundity, 4) direct development, 5) a lengthy oral incubation period that includes the retention of free embryos after the eggs hatch, 6) settlement of juveniles within the habitat of their parents (Vagelli and Volpedo 2004).

The sex ratio within groups is approximately equivalent (Vagelli and Volpedo 2004). Longevity in captivity can reach 4 to 5 years (although reproductive activity decreases substantially after 2 to 3 years). However, in the wild most adult specimens are significantly younger (about 2 years old or less). Growth studies in captivity and using wild specimens show P. kauderni follows von Bertalanffy equation L = 69 1.58 mm, k = 0.21 0.016, t0 = -0.72 0.15 months (r= 0.99). At 12 months of age P. kauderni reaches a SL of about 43.5mm (TL of 64.5mm), at 18 months 47mm (70 mm TL). The largest wild specimen encountered was about 58 mm SL (88.5 mm TL) (A. Vagelli, pers. comm. on 27th Feb 2007).

Resilience:
This species has a relatively short life span (ca. 2.4 years), matures at an average of 0.8 years (FishBase 2004) and has a generation time of 1.5 years (A. Vagelli, pers. comm. on 27th Feb 2007); these are all indications of reasonably good resilience. Unfortunately, this species' small population size, limited distribution, low fecundity, great parental investment, and rate of extraction lower this species resilience with corresponding severe negative effects. The combination of a lack of planktonic dispersal and particular oceanographic characteristics of the Banggai region (deep channels and strong currents) has likely contributed to the extreme philopatry of this species. In addition, its within-parental habitat recruitment, sedentary nature, and shallow habitat preference preclude P. kauderni from dispersing even to nearby islands and have led it to a high degree of genetic structure (Bernardi and Vagelli 2004). P. kauderni is especially susceptible to indiscriminate collecting, e.g., its association with shallow microhabitats greatly facilitates its capture, while the lack of dispersal mechanisms make it almost impossible for this species to re-colonize areas where they have been depleted (A. Vagelli, pers. comm. on 27th Feb 2007).

This species is highly prized in the aquarium trade and thus highly vulnerable to over-fishing, post-capture mortality, and habitat destruction.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler +112L Ææævvvv Kauderni hun død :-/

Indlæg af charlie saltvand »

Kommende BRÆND UDSALG :-)

:y :y
Jeg lukker sgu min rumdeler ned i en periode, skal lige holde en lille pause med store akvarier. :T

Mit lille "tårn" på 70x40x40 får dog lov at kører videre.
Jeg vil have tid til og nyde at gå og pusle lidt med det nye akvarie der skal sættes op, stille og roligt og lade det køre ind hen over julen hvor jeg er ude at rejse.

Den beslutning betyder så at jeg har en masse levende jeg skal af med = din chance for at få vel indkørte fisk, koraller LS osv til en GOD PRIS :-)

Så hold øje med tråden her, hvis du er på udkig efter VELINDKØRTE fisk og KORALLER + LS.

Konceptet bliver noget med at jeg smider en list op her, SNART, og så holder jeg åbent hus en søndag mellem kl 11-16. Så kan i komme forbi og hente.

Når listen kommer op, så se om der er noget i mellem du kan bruge. Hvis du så vil købe noget så kopier listen og skriv dit navn bagefter DEN/DE ting du vil købe.
På den måde kan jeg og andre se hvad der er væk og hvad der er tilbage.
JEG TAGER IKKE imod reservationer via pb. :devilish:

Det der ikke bliver solgt kommer i kommission ved div. Forhandlere og resten ryger i Sydhavnen.

Hold øje med tråden :beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gunde1970
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 19:51
14
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2010

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af Gunde1970 »

Ser spændende ud !


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af Anders månsson »

nooooooooooooooooooo
først dropper Dan sin DSB og nu lukker du ned:-(
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af Tykki »

Ja ja , men vi bliver i gamet kære Anders. Vi holder ikke laaaaange pauser VEL Charlie ?


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af Lord Mike »

Altid trist at læse når et veletableret akvarie skal nedlægges, men kan godt forstå din beslutning når nu du sætter et nyt akvarie igang,held og lykke med salget :GO


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Det er det helt rigtige at gøre når du ikke er 100 på hvornår det nye er klart, og altid fedt at starte på 0 så at sige. Du har jo længe ikke rigtig vidst hvor du skulle gå så en total-nystart er klogt IMO.

Vi ser alle frem mod at følge dit næste projekt :)


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af trine... »

Hey Charlie det lyder trist men jeg skal nok komme og hjælpe dig af med lidt af dine smukke koraller. Krydser fingre for at triton kan tage tabet med oprejst pande.hehe du er jo deres bedste kunde og reklame i en og samme person. Ej spøg til side det er altid trist når et så veletableret akvarie lukker ned.


dyr200
Reactions:

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af dyr200 »

kommer også gerne og hjælper dig ven og er ked af og høre du lukker ned


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af Carsten »

Kender det for godt. Og det er godt at kunne træde tilbage og kigge på det hele fra en anden vinkel. Tvivler på at der er nogen som aldrig har haft brug for en pause fra tid til anden.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af charlie saltvand »

Tak for jeres beskeder :-).

Jeg melder mig jo ikke ud af klubben, vil stadig have den lille tank kørende og kommer STÆRKT tilbage, jeg vil hverken undværer salt eller jer tosser her på forum :grouphug:
Trine jeg har været og er stadig mega glad for Triton, det har været piv nemt at gå til og med et pænt resultat her i huset. Den næste balje bliver nok også med triton tilgang. Det har været SÅ befriende at springe vandskifte delen over med god samvittighed :-).

Der kommer snart nyt :y


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af Mic4700 »

Du har noget og leve op til med dit næste Setup Charlie :GO venter spændt på og se hvad du finder på.
Held og lykke med afviklingen af dit imponerende Setup.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af charlie saltvand »

Så er der sat dato for salg.

Lørdag d11.11 ml kl 12 - 15
og
Søndag d12.11 ml kl 11 - 14

Er der "åbent hus" og mulighed for afhentning på adressen Oscar Pettifords vej 27. 4 tv.
Det der ikke bliver hentet, kommer i "pleje" til jeg får startet op igen. Jeg gemmer også mine Charlice koraller til dette setup.

Hvis du ser noget på listen du vil købe, så kopier listen og lav et indlæg hvor du skriver dit navn efter det du vil købe. På den måde kan jeg og andre interesserede følge med i hvad der evt bliver solgt/hvad der er tilbage. Vær OBS på at nogle af tingene er der flere stks af, så der kan jo godt stå flere navne ud for dette :y

Efter listen kommer der et indlæg med fotos i samme rækkefølge som det der står skrevet.

Jeg prutter ikke om prisen, jeg tager ikke imod PB´er vedr dette salg. Skriv her i tråden. TAK :beer:

1) Læder koral på LS. STOR grønlig Sinalaria sp 200kr
2) Læder koral på LS. STOR grøn Sarcophyton sp/toadstool (hovedet Ø 35) 200kr
3) STOR zoa, Sunny D koloni + 100 hoveder 15 kr pr. hoved 1500kr. Kan deles i 2 stykker = ca 50 hoveder a 750kr stk
4) Af-knæk af grøn plade koral Montipora Capricornis 10 stk á 50kr stk
5) Af-Knæk af rød plade koral Montipora 10 stk á 50kr stk
6) Hammer koral. 11 - 12 hoveder. 300kr
7) 4 stk LS, størrelse knytnæve M ultra grøn skive/ discorama. min 10 på hver. 150kr stk
8) Af-knæk af Montipora rainforest 5 stk á 75 kr stk
9) Caulastrea Cuverta ca 12-14 hoveder, lidt "træt" brun kant, grøn midt 150kr
10) Ultra grøn candy cane ca 20 hoveder (Caulastrea) 300kr
11) Grøn candy cane ca 16 små hoveder (caulastrea) Har stårt i skygge/lidt "træt" 150kr
12) Montipora digitalis RØD. 2 stk frags med mange lige grene á 200kr stk
13) Montipora digitalis BRUN/BLÅ 150kr
14) Hysterix RØD m lilla polyp Af-knæk 10 stk á 50kr
15) Hysterix GRØN m lilla polyp Af-knæk 10 stk á 50kr
16) Af-knæk Pocillopora sps (stylopora fam)Lilla/rødlig,(vokser fint m fx hysterix) 10 stk á 50kr
17) Stor flad LS (ca 30x30cm) m orange/grøn ricordia + Favia koral + lidt zoas 400kr
18) 2 stk LS med STORE ricordia i grøn/blå/lilla 4 - 6 skiver på hver sten á 300kr stk

Hvis du ønsker det. Få en kop GOD sand med hjem og en tot "grønt græs"

Levende.
3 stk Mitrax krabber (spiser boble alger) á 100kr stk
2 stk dannebrogsrejer á 100kr stk
Stor GUL gylte, gået her 2,5 år Halichores Chrysus 200kr
1 Kauderni HAN... Avlstyr. Gået her små 2 år, lavet mange unger 100kr
Sandspiser/ Valenciennea Puellaris/ Diamond watchman goby ( 1 år her) 100kr
Sandspiser (LILLE) Amblygobius rainfordi ( 1 år her) 100kr
GUL kirurg FED og TYK (gået 2 år her) 400kr
Kaninfisk / Siganus Virgatus ( Spiser boble alger) (gået 1 år her) 300kr

Der er risiko for at du får en boble alge med på evt af-knæk frags, så rens ordentligt inden du sætter af-knæk i baljen, denne risiko gør at prisen er så lav som den er på af-knæk.
HVIS der IKKE er interesse for ovenstående og der evt "kun" er 1 - 2 stk der vil gøre en god handel, forbeholder jeg mig retten til at "aflyse" åbent hus dagene og aftale direkte, via pb med interesserede for afhentning. Dette vil med al tydelighed fremgå af siden her.

Vi ses :beer:
Senest rettet af charlie saltvand fre 20. okt 2017 13:34, rettet i alt 1 gang.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 562
Tilmeldt: tors 26. feb 2009 08:37
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 2860 Søbog

Re: 640 L. Rumdeler +112L Overraskende udvikling. BRAND SALG

Indlæg af nybegynder »

pris på dine zoas


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: 640 L. Rumdeler +112L Liste og dato for SALG 11-12.11

Indlæg af tim_rn »

Jeg holder mig lige til ikke at stjæle alt, der må være nogle der mangler meget. ;) Og Charlie, vil du have den tilbage igen, så skriv endelig til mig når du har det andet op at køre igen. Så kan den jo komme hjem. :)

1) Læder koral på LS. STOR grønlig Sinalaria sp 200kr
2) Læder koral på LS. STOR grøn Sarcophyton sp/toadstool (hovedet Ø 35) 200kr
3) STOR zoa, Sunny D koloni + 100 hoveder 15 kr pr. hoved 1500kr. Kan deles i 2 stykker = ca 50 hoveder a 750kr stk
4) Af-knæk af grøn plade koral Montipora Capricornis 10 stk á 50kr stk
5) Af-Knæk af rød plade koral Montipora 10 stk á 50kr stk
6) Hammer koral. 11 - 12 hoveder. 300kr (Tim_rn)
7) 4 stk LS, størrelse knytnæve M ultra grøn skive/ discorama. min 10 på hver. 150kr stk
8) Af-knæk af Montipora rainforest 5 stk á 75 kr stk
9) Caulastrea Cuverta ca 12-14 hoveder, lidt "træt" brun kant, grøn midt 150kr
10) Ultra grøn candy cane ca 20 hoveder (Caulastrea) 300kr
11) Grøn candy cane ca 16 små hoveder (caulastrea) Har stårt i skygge/lidt "træt" 150kr
12) Montipora digitalis RØD. 2 stk frags med mange lige grene á 200kr stk
13) Montipora digitalis BRUN/BLÅ 150kr
14) Hysterix RØD m lilla polyp Af-knæk 10 stk á 50kr
15) Hysterix GRØN m lilla polyp Af-knæk 10 stk á 50kr
16) Af-knæk Pocillopora sps (stylopora fam)Lilla/rødlig,(vokser fint m fx hysterix) 10 stk á 50kr
17) Stor flad LS (ca 30x30cm) m orange/grøn ricordia + Favia koral + lidt zoas 400kr
18) 2 stk LS med STORE ricordia i grøn/blå/lilla 4 - 6 skiver på hver sten á 300kr stk


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler +112L Liste og dato for SALG 11-12.11

Indlæg af charlie saltvand »

@ Nybegynder....Du var lidt hurtigt ude :y og jeg fik ved en fejl smidt indlægget op, inden det var færdigt.....tykke fingre :wc:

Her er fotos.
1)
IMG_0150.JPG
2)
IMG_0154.JPG
3)
IMG_0151.JPG
4)
IMG_0136.JPG
5)
IMG_0149.JPG
6)
IMG_0202.JPG
7)
IMG_0131.JPG
8)
IMG_0139.JPG
9)
IMG_0133.JPG
10)
IMG_0132.JPG
11)
IMG_0175.JPG
12)
IMG_0137.JPG
13)
IMG_0136.JPG
14)
IMG_0129.JPG
15)
IMG_0135.JPG
16)
IMG_0130.JPG
17)
IMG_0141.JPG
18)
IMG_0138.JPG
og også en LS med ricordia på
18)
IMG_0155.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: 640 L. Rumdeler +112L Liste og dato for SALG 11-12.11

Indlæg af Fat_Donnie »

Hej Charlie,

Jeg henter gerne følgende:

10) Ultra grøn candy cane ca 20 hoveder (Caulastrea) 300kr.

Sandspiser (LILLE) Amblygobius rainfordi ( 1 år her) 100kr

God weekend. =)


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 562
Tilmeldt: tors 26. feb 2009 08:37
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 2860 Søbog

Re: 640 L. Rumdeler +112L Liste og dato for SALG 11-12.11

Indlæg af nybegynder »

OK INGEN ACANS SÅ VENTER TIL ANTIAS ER TIL SALG


nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 562
Tilmeldt: tors 26. feb 2009 08:37
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 2860 Søbog

Re: 640 L. Rumdeler +112L Liste og dato for SALG 11-12.11

Indlæg af nybegynder »

OK ER ORDBLIND INGEN ACANS ELLER ANTIAS
TAR DEN STORE SACRO TIL 200 KR


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: 640 L. Rumdeler +112L Liste og dato for SALG 11-12.11

Indlæg af tim_rn »

Er det mig der har misforstået charlies ide til at kopiere alle koraller hver gang og skrive navn bagefter ? :D


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler +112L Liste og dato for SALG 11-12.11

Indlæg af charlie saltvand »

tim_rn skrev:Er det mig der har misforstået charlies ide til at kopiere alle koraller hver gang og skrive navn bagefter ? :D

Nej Tim, det tænker jeg ikke det er :GO

Så nu prøver jeg lige....... ( jeg er jo en gammel, rummelig Arne nougat i brune fløjelsbukser MED meget svaj, socialpædagog....) som den kære Tykkie så følsomt ville udtrykke det :W


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"