"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Lidt pix fra Sharm - og en stationær liveaboard

Indlæg af Gino »

Slap af for nogle fede billeder! Det må have været en rigtigt fed tur:-)

Fedt at se sådanne billeder under overfladen:-)


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af PoulD »

Et par friske videoklip hvis nogen måtte være interesseret:

Fra revene i Tiran strædet og Ras Mohammad:
https://www.youtube.com/embed/eWVftoF9dIw?vq=hd1080

Og fra Thiestlegorm:
https://www.youtube.com/embed/eGtH0nws5qo?vq=hd1080


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
BenteBuko
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 8. jul 2017 21:32
6
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2017

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af BenteBuko »

WAUV - fantastiske film.
Specielt vild med de par skønne havskildpadder. Sjovt at se den spise - sikke dog et imponerende næb.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af Carsten »

Pisse flotte billeder, ingen tvivl om det. Men hvor er hende havfruen, som vi så billeder af sidste år?? Men du havde måske Laila fra Roskilde med istedet :)


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af PoulD »

Carsten skrev:Pisse flotte billeder, ingen tvivl om det. Men hvor er hende havfruen, som vi så billeder af sidste år?? Men du havde måske Laila fra Roskilde med istedet :)
Det er desværre endnu længere siden end sidste år jeg har haft lejlighed til at dykke med den søde unge havfrue (med mindre da det er billedet af min datter du mener? Hun havde ikke tid, leger midlertidig NK på en fregat et eller andet sted). Den anden smukke havfrue bor helt oppe i Norilsk og siden terrorangrebet mod det Russiske fly i 2015, har det været, om ikke umuligt så i hvert fald forbundet med meget stort besvær og risiko, for folk på de kanter, at komme til Sharm.

Selv for os i Danmark har UM jo først lukket op for Sinai for få måneder siden Faktisk var jeg af den grund vildt overrasket over, at der boede omkring 100 danskere (2 fulde busser) bare på vores hotel. Jeg havde forventet meget få. Vi har før været eneste danske par og denne gang var endda udenfor skoleferien.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af palamo123 »

Wauw det er flot. Det må klart være et mål i livet


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af joekill »

fedt fedt fedt poul :-)
jeg har også lavet mange bobler på Thiestelgorm og det er lige sjovt hver gang, selvom vejr, vind og strøm er lidt udfordrende ... jeg har ikke været i sharm siden 2009 så det må vist være på tide igen snart. tak for inspirationen.


:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af Mikas »

Vi er også her nede nu..
det er simpelhen det bedste sted i forhold til hvad man giver for det .. vi tager hjem i dag efter en uge.
Vi har boet på 5* med super lækker mad all Inc. Vi har brugt 11000 kr ink dykning og alt.

Da vi var på Bali i vinters brugte vi 65000 og synes nu ikke oplevelsen var så mange flere penge værd. Slet ikk under vand.

Alle siger de elsker danskere her nede men ikk har set os længe..
Send flere danskere siger de :D
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af Tykki »

Jeg må snart vide hvad i beskæftiger jer med? Jeg må ha valgt den forkerte branche, da min økonomiske formåen sender mig til Odsherred på ferie hvert eneste år!


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af Mikas »

Jeg er akkord lønnet så det gælder bare om at rubbe neglene og få fingeren ud :D


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af Tykki »

Nu vel, en skrubbe fra anden revle er vel også en fin fisk, eller? Dybt og fattigt suk!


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af crazy seahorse »

Tykki skrev:Jeg må snart vide hvad i beskæftiger jer med? Jeg må ha valgt den forkerte branche, da min økonomiske formåen sender mig til Odsherred på ferie hvert eneste år!
Det er da også alle de unger du har anskaffet dig, Dan. Et lille suk - og du betaler de næste 18 år :T
Tænk i stedet på, at du bliver forkælet i din alderdom. Ungerne må jo næsten lave turnus ordninger, for at få lov til at komme og varte dig op.
Du er en privilligeret mand. Desuden giver dykning en rynket hud og det pynter ikke :rolleyes:

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af charlie saltvand »

Du mangler da ikke noget Dan, slet ikke :-). Godt udseende, skøn/ forstående kone og en masse søde børn. Nyd det!

Hvis du mangler lidt guld, så sælg liberhave boligen på Vesterbro og flyt ud til os andre i udkants Danmark.

Og husk, man blir ikke lykkeligere af flere penge, ting blir bare lidt nemmere :-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af PoulD »

Så hold da op med det klynkeri eller jeg urinerer på din dyre cykel og sparker dig i familiejuvelerne, flæbende fiskehandler.

Som Mikas siger, man behøver ikke være parvenu for at holde ferie i Sharm. En ferie i en uge på et 4* hotel med all incl. koster ikke mange ører mere end en A. achilles. Tvivler sgu også meget på man kan holde ferie i Odsherred for de penge.

Der kan umuligt være mange ører til Egypterne når flybilletten er betalt. I sharm har man absolut intet andet at leve af end turister, og der har stort set ikke været nogen turister i 2 år. Hvis det var Egypterne i Sharm der klynkede, ville det måske være berettiget. Men det gør de ikke - tværtimod.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af Holmeren »

Hvad er det for en fisk der er som nr 23 (Under skilpaden) den røde der ? For hulen den er flot!!!!


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af Tykki »

Tak Erik, tak Charlie , og Poul ........ jeg ved snart ikke.......... Achilles var på tilbud , eller?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Lidt pix fra Sharm - og lille video august 2017

Indlæg af PoulD »

Holmeren skrev:Hvad er det for en fisk der er som nr 23 (Under skilpaden) den røde der ? For hulen den er flot!!!!
Tror det er en ganske almindelig Pseudanthias skvatminpenis. Hannen findes i ret mange farver i skalaen fra pink til næsten fuldstændig hvid.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af PoulD »

Hvis nogen måtte være interesseret, en frisk video fra revene omkring Sharm:

https://www.youtube.com/embed/Pc1fChb2RiI?vq=hd1080" onclick="window.open(this.href);return false;

@Carsten: Nej, der er devsærre stadig ingen billeder af den smukke havfrue fra Norilsk. Tidligere udgjorde russerne ca. 70% af turisterne i Sharm, men de sidste år har der været stort set nul. Til gengæld er der begyndt at komme vildt mange fra Ukraine. Kartoffel kartoffel. Jeg ved ikke om PederP kan forklare hvordan det hænger sammen genotypisk eller phenotypisk for jeg fatter da minus. Hvordan i alverden kan et helt land udgøres af så utroligt mange sindssygt smukke tøsebørn, når samtlige mænd derfra har udprægede neanderthalske træk og ligner noget der ville kunne skræmme livet af selv blinde børn?

@PederP: Har konstateret, at den observation jeg syntes jeg havde gjort af flest pink/lilla koraller øverst på revene enten må skyldes synsbedrag, nitrogennarkose eller en meget lokal observation (som i et rev). Ved denne lejlighed kiggede jeg specifikt efter det, både på rev flere steder langs kysten og langt ude på havet, og faktisk er revene lige under overfladen, generelt, i højere grad domineret af koraller i beige / lysebrune farver end pink / lilla farver.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af Mikas »

Flot video :) Uden tvivl det sted i verden man får mest for pengene hvis man kan lide vandet :)

Vi tager tager til Maldiverne her til marts. Det har kostet 10 turer til Egypten :-/ mon det er ti gange så godt ?


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af Tykki »

Dejligt med lidt iPad eventyr. Mon jeg kommer til Odsherred i år 2018 , eller skal jeg mon have hjælp fra en fond et eller andet til værdigt trængende selvstændige erhvervsdrivende fiskehandlere? Håber da på at se en fritsvømmende trepiggede hundestejle, eller en strandkrabbe, hvem ved vad lyksaligheder det nye år vil bringe? Nå men tak for godt liebhaveri Poul , snøft snøft,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af Tykki »

Åh og børnene,,,, hvad skal der blive af dem? Der bliver ingen jul i år!


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af charlie saltvand »

Dan, det koster INGEN penge at tage derned lige pt og i får det næsten for jer selv. (Seriøst)Hvis du hiver konen og ungerne med, så smider jeg en flad af de lange i puljen, (også seriøst).... på den betingelse at DU er en af dem der hjælper mig med at slæbe 250 cm balje op på 4 sal af trappen, når jeg får ny balje.

Sorry for spam Poul.
Og fed video BTW ..... hvor meget lys har du med ned??? og interessant observation vedr koral farven i toppen af revet (ja, jeg er en af dem der har tygget mig gennem din og Peders diskution andet sted) :GO
Senest rettet af charlie saltvand tors 30. nov 2017 20:03, rettet i alt 1 gang.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af PoulD »

Tykki skrev:Dejligt med lidt iPad eventyr. Mon jeg kommer til Odsherred i år 2018 , eller skal jeg mon have hjælp fra en fond et eller andet til værdigt trængende selvstændige erhvervsdrivende fiskehandlere? Håber da på at se en fritsvømmende trepiggede hundestejle, eller en strandkrabbe, hvem ved vad lyksaligheder det nye år vil bringe? Nå men tak for godt liebhaveri Poul , snøft snøft,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nu ved jeg ikke om man må poste sådanne reklamere på forum men jeg tager chancen. Du og fruen kan komme afsted til Sharm i December for under 2000 kr pr person for fly + hotel + fri bar og alt hvad du kan æde. En uge i et sommerhus i Odsherred incl sommerland koster da mindst 10 gange så meget Og synes du ikke børnene skal sidde alene hjemme i julen, kan du få dem med gratis eller til meget små penge (alt efter alder)
https://www.atlantisrejser.dk/rejser/eg ... 9503d2edde" onclick="window.open(this.href);return false;


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af tim_rn »

Hej Poul - har du tilfældigvis været lidt nordpå i Dahab. Enten at dykke og bo. Jeg startede selv med at dykke der i 2011/12 og håber lidt på at nogen kan informere om tilstandene dernede af. Umiddelbart har der jo ingen problemer været i og omkring Sharm el-sheik længe lader det til, og jeg kan fornemme du har været der et par gange de sidste år.

Er der helt ro på og ingen kritiske røster om at bevæge sig væk fra turistbyen på egen hånd?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af PoulD »

tim_rn skrev:Hej Poul - har du tilfældigvis været lidt nordpå i Dahab. Enten at dykke og bo. Jeg startede selv med at dykke der i 2011/12 og håber lidt på at nogen kan informere om tilstandene dernede af. Umiddelbart har der jo ingen problemer været i og omkring Sharm el-sheik længe lader det til, og jeg kan fornemme du har været der et par gange de sidste år.

Er der helt ro på og ingen kritiske røster om at bevæge sig væk fra turistbyen på egen hånd?
Det nordlige Sinai er bestemt ikke sted jeg ville tage hen for at holde ferie, men Dahab ville jeg ikke betænke mig på. Jeg har ikke selv været i Dahab men jeg kender da et par danske fridykkere som jævnligt bor og dykker der. Jeg ved ikke helt hvad du mener med "på egen hånd". Jeg ville ikke leje en bil og køre selv fra Cairo til Sharm, hvis det er det du mener (ikke p.g.a. terrorister, men alene p.g.a. de udfordringer det kan medføre at blive impliceret i et uheld). Men jeg ville da ikke selv betænke mig på tage f.eks. med en offentlig bus fra Sharm til Nabq eller Dahab (jeg ville dog nok tage en taxa, da det faktisk ikke koster ret meget. EGP er faldet med noget der ligner 70% de sidste par år).
Kritiske ryster hører man mest fra folk der aldrig har været der. Det sagt, er der jo ingen steder i verden man vide sig sikker. Mindst af alt hvor mange mennesker er samlet på et sted.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af Tykki »

Er nok bare ikke glad for at flyve. Det ser nu ellers fedt ud det dersens dykkeri. Og naturligvis hjælper jeg alle som har et ønske om et større akvarie , med at bære det rundt, også du unge Poul id.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af Carsten »

PoulD skrev:Hvis nogen måtte være interesseret, en frisk video fra revene omkring Sharm:

https://www.youtube.com/embed/Pc1fChb2RiI?vq=hd1080" onclick="window.open(this.href);return false;

@Carsten: Nej, der er devsærre stadig ingen billeder af den smukke havfrue fra Norilsk. Tidligere udgjorde russerne ca. 70% af turisterne i Sharm, men de sidste år har der været stort set nul. Til gengæld er der begyndt at komme vildt mange fra Ukraine. Kartoffel kartoffel. Jeg ved ikke om PederP kan forklare hvordan det hænger sammen genotypisk eller phenotypisk for jeg fatter da minus. Hvordan i alverden kan et helt land udgøres af så utroligt mange sindssygt smukke tøsebørn, når samtlige mænd derfra har udprægede neanderthalske træk og ligner noget der ville kunne skræmme livet af selv blinde børn?
Ja, det er virkeligt underligt, at der kan være sådan en forskel. Og ikke kun ligner mændene Neanthertalere de opfører sig også ofte sådan, store og brovtende, samt ægte russerfulde


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af peder »

Dejlig video, tak for en tur på revet! Man kan ikke andet en beundre den diversitet der er ude i den “virkelige koralverden” vores baljer er jo nærmest sterile ved siden af.


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af tim_rn »

PoulD skrev:Det nordlige Sinai er bestemt ikke sted jeg ville tage hen for at holde ferie, men Dahab ville jeg ikke betænke mig på. Jeg har ikke selv været i Dahab men jeg kender da et par danske fridykkere som jævnligt bor og dykker der. Jeg ved ikke helt hvad du mener med "på egen hånd". Jeg ville ikke leje en bil og køre selv fra Cairo til Sharm, hvis det er det du mener (ikke p.g.a. terrorister, men alene p.g.a. de udfordringer det kan medføre at blive impliceret i et uheld). Men jeg ville da ikke selv betænke mig på tage f.eks. med en offentlig bus fra Sharm til Nabq eller Dahab (jeg ville dog nok tage en taxa, da det faktisk ikke koster ret meget. EGP er faldet med noget der ligner 70% de sidste par år).
Kritiske ryster hører man mest fra folk der aldrig har været der. Det sagt, er der jo ingen steder i verden man vide sig sikker. Mindst af alt hvor mange mennesker er samlet på et sted.
Tak for input, det er rart med nogle øjne, der rent fakisk har set det selv. Det lyder jo betryggende. Uanset hvad, vil der, som du skriver, altid være nogle ting hvor man skal tænke sig ekstra om, og ingen kan garantere 100% sikkerhed. Men det lader til flere og flere har nogle gode ture og med mere og mere frihed. Tak igen!


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lidt pix fra Sharm - Ny video November 2017

Indlæg af Carsten »

Det bliver også spændende at se hvad de finder ud af i Saudi Arabien. De ville jo åbne en del områder for turister, og netop omkring Rødehavet er der jo masser at steder som nok er mere eller mindre uberørte. Og hvad med den Persiske golf?


Besvar

Tilbage til "Billeder"