"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Info om Opistognathus rosenblatti

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

Hej forum

Har for år siden haft denne fantastiske fisk, og har været heldig at få et par hjem igen. Ud fra erfaring med fisken ved jeg at der SKAL cover over akvariet, minimum rev-teperatur og enten områder med meget bundlag eller general dybt bundlag.

Har kunne finde lidt video'er på youtube og ganske få sider med info. Men syntes ikke der er meget info på disse. Så i den forbindelse ville jeg høre om der er en og flere som har eller har haft denne fisk som evt. kan komme med erfaringer og info omkring denne fisk?

Her er en lille video af dem jeg havde for år siden: " onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af kalmar »

Du skal huske at klø den på ryggen en gang imellem :W
[video][/video]


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

kalmar skrev:Du skal huske at klø den på ryggen en gang imellem :W
[video][/video]
Har set denne video, men mine er ikke så håndtamme endnu :(


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af peder »

Hehe, der er sku' en herlig fætter!


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

peder skrev:Hehe, der er sku' en herlig fætter!
Enig, sidder faktisk dagligt og griner af dem da jeg syntes det ser så sjovt ud når de kigger rundt om de LS. De kan dreje dreje nakken rundt som vi mennesker også kan...

Har ventet længe på dem da de blev bestilt i april måned og kom først hjem i sidste uge.


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Anders månsson »

graver de meget eller sidder de bare i deres huller, for jeg har dsb i mit og vil helst ikke have rodet formeget rundt, men de er da nogle charmetrolde!


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

Hej Anders

DSB er no go med denne fisk. De kan snilt på ganske kort tid grave 10-15cm ned til bund-glasset.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

Slet ingen som kan komme med oplysninger?


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Gambi »

du har sikkert læst denne, men der står da et par gode oplysninger om den synes jeg

http://www.tfhmagazine.com/details/arti ... rticle.htm

mvh. Martin


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

Gambi skrev:du har sikkert læst denne, men der står da et par gode oplysninger om den synes jeg

http://www.tfhmagazine.com/details/arti ... rticle.htm

mvh. Martin
Ja den er læst, men derfor skal du da alligevel have stor tak for link til denne artikel :GO


martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af martinknorr »

Det er sku en fed fisk :GO

Men måske nogen skulle fortælle dem i videoen at fisk generelt ikke har så godt af at blive "nuset" på den måde. Du risikere at fjerne slimlaget og gøre dem mere udsatte for sygdomme. Ved godt der ikke er lige så stor risiko i vores akvarie som i havet. Men alligevel...


MVH
Martin
8370 Hadsten
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Gambi »

det var da så lidt :GO

det er nu en spændene fisk må man sige, hvad er din erfaring med at den, kaster den meget sand ud over koralerne ? på den fim du har lagt op der ser det ud til at den ene bor under en koral, eller er det bare synbedrag. på liveaquaria.com skriver de at den kan gå i et 120 liters og opefter, jeg har et 180 liters med 6-8 cm dybt bundlag som gennemsnit, vil det kunne gå eller er det for lidt efter din mening ?

så nemlig at der var 2 stk. af dem inde i decocean

mvh. martin


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Anders månsson »

Lord Mike skrev:Slet ingen som kan komme med oplysninger?
Æv da også :be:


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

martinknorr skrev:Det er sku en fed fisk :GO

Men måske nogen skulle fortælle dem i videoen at fisk generelt ikke har så godt af at blive "nuset" på den måde. Du risikere at fjerne slimlaget og gøre dem mere udsatte for sygdomme. Ved godt der ikke er lige så stor risiko i vores akvarie som i havet. Men alligevel...
Har aldrig praktiseret fisk som kæledyr men derimod som ren obseverings-nydelse, det vil jeg dog også fortsætte med. Derimod da jeg arbejdede i Tivoli var de store murener (ca. 2 meter) meget kældne når vi dykkede. Kan huske at jeg nærmest lage en lort i tørdragten første gang den ene kom over og viklede sig omkring mig da jeg lå og pudsede ruder på bunden af akvariet.
Gambi skrev:det var da så lidt :GO

det er nu en spændene fisk må man sige, hvad er din erfaring med at den, kaster den meget sand ud over koralerne ? på den fim du har lagt op der ser det ud til at den ene bor under en koral, eller er det bare synbedrag. på liveaquaria.com skriver de at den kan gå i et 120 liters og opefter, jeg har et 180 liters med 6-8 cm dybt bundlag som gennemsnit, vil det kunne gå eller er det for lidt efter din mening ?

så nemlig at der var 2 stk. af dem inde i decocean

mvh. martin
Har aldrig observeret bundlag på mine koraller eller for dens sags skyld på de LS, de graver som en i helvede i bundlaget og de er yderst dygtige til dette, men de samler sandet i klynger omkring deres huller. Når aften belysningen træder til så lukker de deres hulle til med små-sten og sneglehuse så de derved kan få ro over natten for at åbne op om morgenen igen.

Mht størrelsen på akvariet så syntes jeg generalt at liveaquaria.com er meget misvisende på mange af deres beskrivelser. Denne fisk vil jeg ikke selv holde på under 250 liter, men ifølge flere oplysninger jeg har stødt på via nettet er der nogle som umiddelbart har held med at holde dem på mindre mængde vand.
Vedr. min film på youtube så boede den ene Rosenblatti kun under korallen mens denne blev tilvendet lyset og blev flyttet højere op efter kort tid på bunden. Jeg har selv i mit nuværende akvarie maksimalt et bundlag som går fra et par cm. op til omkring 10-12cm nogle steder men der vil blive tilført mere bundlag som de kan grave i. Jeg ligger generalt mit bundlag i forskellige tykkelser rund i akvariet da jeg syntes det ser mere naturligt ud fremfor et jævnt lag over hele bundarialet.

Det er netop de 2 som Carsten har taget hjem til mig, de blev bestil i april måned og kom først hjem i sidste uge, så man skal have tålmodighed og ikke regne med at de kommer hjem kort tid efter man har bestilt dem. Dertil skal siges at den ej heller er billig, regn med ca. 2 kg. pr. stk. :lipssealed:


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Gambi »

ah ok så skal man nok ikke lige regne med at han vil sælge dem :-)

mit bundlag ligger heller ikke i en jævnt lag, synes ligesom dig at det ser mere naturligt ud når , der er forskellige tykkelser på det.

så godt at det ikke var en billig fisk, men der er der jo ikke mange af de flotte fisk der er billige i indkøb


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

Gambi skrev:ah ok så skal man nok ikke lige regne med at han vil sælge dem :-)

så godt at det ikke var en billig fisk, men der er der jo ikke mange af de flotte fisk der er billige i indkøb
De 2 som du har set i butikken er netop dem jeg har købt og taget hjem til mig på bestilling. Det skal dog siges at jeg faktisk kun bestilte 1, men da der kom 2 hjem købte jeg dem begge da Carsten gav mig en god pris på dem begge. Faktisk blev de væsentlig dyrere end vi havde regnet med på bestillings-tidspunktet, de jeg for år siden første gang jeg havde dem kostede omkring 1300,- i butikkerne. Jeg var dengang heldig at finde dem på en af mine ture til DeJong.

Indtil videre trives de fint, de spiser hvad der bliver serveret men det er tydeligt at jeg skal have tilført mere bundlag til akvariet førend det bliver optimalt. Så der vil i nærmeste fremtid blive tilført yderligere 20kg bundlag i håb om at det er nok til disse 2 små Poncat's...


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Tykki »

Du skal vist snart gi kaffe igen!


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

Tykki skrev:Du skal vist snart gi kaffe igen!
Dan The Man er altid velkommen :GO


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Gambi »

Lord Mike skrev:
Gambi skrev:Indtil videre trives de fint, de spiser hvad der bliver serveret men det er tydeligt at jeg skal have tilført mere bundlag til akvariet førend det bliver optimalt. Så der vil i nærmeste fremtid blive tilført yderligere 20kg bundlag i håb om at det er nok til disse 2 små Poncat's...
Fedt at de spiser hvad de får serveret :GO

jeg var for en del år siden inde og købe nogle fragmenter af dig da du havde det på en 800-100 liter mener jeg det var, med teknik rum inde bagved og fragmenttank. Hvor stort bliver det nye du er ved at sætte op ?

jeg er godt nok blevet lidt lun på Opistognathus rosenblatti men må nok nøjes med en Opistognathus aurifrons da jeg har læst mig til, og set et par videoer at den ikke kræver lige så meget plads som en Opistognathus rosenblatti.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

Gambi skrev:Fedt at de spiser hvad de får serveret :GO

jeg var for en del år siden inde og købe nogle fragmenter af dig da du havde det på en 800-100 liter mener jeg det var, med teknik rum inde bagved og fragmenttank. Hvor stort bliver det nye du er ved at sætte op ?

jeg er godt nok blevet lidt lun på Opistognathus rosenblatti men må nok nøjes med en Opistognathus aurifrons da jeg har læst mig til, og set et par videoer at den ikke kræver lige så meget plads som en Opistognathus rosenblatti.
Ja jeg havde vel omkring en 12-1300liter vand ialt på det gamle system. Det nye akvarie har følgende mål: 200x50x45 = 450 liter, sump på 120x40x30 = 144 liter inkl. osmose kar.

Umiddelbart ser det ikke ud til at de er voldsom teritorielle overfor hinanden da de begge opholder sig under den samme stak LS ca. 20cm fra hinanden. Så hvis du giver den optimale vilkår vil jeg da umiddelbart tro at du sagtens kan holde denne fisk.
Men husk at at det er vigtig med et cover over akvariet, mit cover har allerede reddet dem flere gange da jeg har set dem springe en del gange de første dage efter lyset er slukket. De har flyttet rund et par gange ifht. at grave gange under de LS men har altså samlet sig under den samme stak LS på nuværende tidspunkt, og trives ganske fint med hinandens samvær. Men igen alt er nyt så tiden må vise hvad der kommer til at ske.

Så hvis du har mod på denne utrolig smukke og meget underholdende fisk så syntes jeg du skulle prøve den så længe forholdene med meget bundlag, cover over akvariet, relativ lav temp. (Køre min på 24 grader, da jeg også gerne vil have koraller :wink: ) ikke nogle aggressive/voldsomme fisk, også selv om Rosenblatti er semi-aggressiv mod andre fisk iform af at de puster sig op hvis de andre fisk i akvariet kommer fortætpå deres tilholdssted. Ikke at de jager dem væk, men de åbner deres gab voldsomt op for at se truende ud.

Når jeg fodre så giver jeg først foder foran udstrømmerne på mine cirkulationspumper så de andre fisk kan svømme rundt og fange dette hvorefter jeg fodre med pipette ned foran Rosenblattiernes huller. Men de svømmer gerne op i vandsøjlen for at hente fodre for igen baglæns at sømme tilbage til deres huller, ganske imponerende at de så nemt finder vej tilbage igen ved denne baglæns svømning.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

Når, må konstatere at der ikke er nogle på forum som har haft denne fisk :(

Mine 2 eksemplarer stortrives selvom der mangler bundlag, de har taget godt på og er på ingen måde papirstynde længere som ved ankomst. Ikke at der er noget anderledes ved dette ifh til mange andre fisk som kommer til landet efter en længere periode hos fangere/eksportører mm. Planen er at der tilsættes mere bundlag i morgen så de små gravemaskiner har mere at boltre sig i.

Fik lige fanget den ene på et billede hvor den kigger efter mad.
Vedhæftede filer
IMG_0108.JPG


Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af joekill »

Når, må konstatere at der ikke er nogle på forum som har haft denne fisk.
Dertil skal siges at den ej heller er billig, regn med ca. 2 kg. pr. stk.

Mon ikke der en sammenhæng :-D
Super at se at de trives hos dig, de er flotte og er et festligt indslag i baljen :)


:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

joekill skrev:Når, må konstatere at der ikke er nogle på forum som har haft denne fisk.
Dertil skal siges at den ej heller er billig, regn med ca. 2 kg. pr. stk.

Mon ikke der en sammenhæng :-D
Super at se at de trives hos dig, de er flotte og er et festligt indslag i baljen :)
Det ved jeg nu ikke helt, hvis man ser lidt omkring på forum så er der bestemt nogle dyre fisk imellem iform af kirurger og kejserfisk. Men muligt der ikke er mange som køber dyre bundfisk som ikke altid er synlige. Men netop det at man indimellem skal lede lidt efter en fisk gør den ekstra interesant imo.


Brugeravatar
klaus d-n
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: tors 8. sep 2005 21:57
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Rødovre

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af klaus d-n »

Kan kun sige at hvis den ligner sin fætter den gule Cryptocentrus cinctus, da den nåede en hvis størelse åd mine mindre fisk i akvariet.

så dem har jeg ikke mere, går bevist uden om den familie.

Men kan godt forstå dig, det er en meget smuk fisk, lidt ærgelig der ikke er nogen med erfaring herinde, men bliver spændene at høre hvordan det går.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

klaus d-n skrev:Kan kun sige at hvis den ligner sin fætter den gule Cryptocentrus cinctus, da den nåede en hvis størelse åd mine mindre fisk i akvariet.

så dem har jeg ikke mere, går bevist uden om den familie.

Men kan godt forstå dig, det er en meget smuk fisk, lidt ærgelig der ikke er nogen med erfaring herinde, men bliver spændene at høre hvordan det går.
Jeg har selv haft Cryptocentrus cinctus igennem adskillige år og flere eksemplarer og har aldrig oplevet at de spiste andre fisk, så kan ikke ligge genkendende til din oplevelse. Dertil skal også sige at jeg ej heller har haft mindre fisk end 3-4 cm. Og det passer faktisk ikke helt da jeg på et tidspunk har haft den gule koral-gobi men den lever også mere i toppen fremfor på bunden.

Samligning mæssig kan de godt ligne hinanden lidt udseendsmæssigt med de har på ingen måde samme måde at være på i akvariet da disse ej får næring gennem bundlaget. Derimod graver Rosenblatti huler rundt omkring i akvariet og disse huler skiftes de med at flytte rundt til flere gange om ugen. Udover dette har de også et helt anden bevægelsesmønstre. Det fede ved Rosenblatti imo er at de på ingen måde slipper bundlag ud over korallerne det er ihvertfald ikke min oplevelse her den første måned hvor de har gået i akvariet og heller ikke da jeg havde dem sidst.


Brugeravatar
klaus d-n
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: tors 8. sep 2005 21:57
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Rødovre

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af klaus d-n »

Det kan være en speciel glubsk en jeg har haft, har heller ikke hørt om det før, jeg havde 5 til at start med men efterhånden blev det til 4 også til 3 hvor den største skiftet mellem at bo ved 2 andre eller sig selv, men de bytte tit huller.
Det var den største jeg opdage spise en Amblygobius rainfordi på 3-4 cm.
Havde mistet lidt småfisk før jeg opdagede det.

Men sådan kan det jo gå når man prøver fattigmands udgaven, men det giver jo lidt håb om at prøve den her, ser frem til at høre om dem.
Har du et tykt bundlag.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

klaus d-n skrev:Det kan være en speciel glubsk en jeg har haft, har heller ikke hørt om det før, jeg havde 5 til at start med men efterhånden blev det til 4 også til 3 hvor den største skiftet mellem at bo ved 2 andre eller sig selv, men de bytte tit huller.
Det var den største jeg opdage spise en Amblygobius rainfordi på 3-4 cm.
Havde mistet lidt småfisk før jeg opdagede det.

Men sådan kan det jo gå når man prøver fattigmands udgaven, men det giver jo lidt håb om at prøve den her, ser frem til at høre om dem.
Har du et tykt bundlag.
Jeg havde 2 C. Cinctus i mit på et tidspunkt men den ene forsvandt pludseligt og har ingen ide om hvad der blev af den. Men den ene som jeg havde i flere år boede i den samme hule igennem disse år, stik modsat Rosenblatti.

Jeg vil umiddelbart tro at jeg nu efters at have tilført yderligere 22kg bundlag i sidste uge har små 45kg i både grov og fint blandet sammen på et areal på 200 x 50cm med 3 bunker sten på denne overflade.
Og da Gravemaskinerne (Rosenblatti) er meget effektive ligger det rund omkring med en højde fra 2 cm og op til 12-13cm som ligger som bølger rundt omkring.

Ligger lige et billede ind, godt nok taget i godnat-belysning. Men så er der en større mulighed for at det jeg skriver giver mening, men igen akvariet er kun 1 1/2 måned gammelt og har har kun haft Rosenblatti i 1 måned så kan ikke ligefrem prale af at have stor erfaring med denne fisk endnu.
Vedhæftede filer
IMG_0113.JPG


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

Godnat og godmorgen billede:
Vedhæftede filer
IMG_0526.JPG
IMG_0525.JPG


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af charlie saltvand »

:GO :GO :GO

Sjov fætter og FED balje :W


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Info om Opistognathus rosenblatti

Indlæg af Lord Mike »

charlie saltvand skrev::GO :GO :GO

Sjov fætter og FED balje :W
Jo tak Charlie, jeg er dog slet ikke færdig med teknik mm. på akvariet.

De Rosenblatti'er er til stor underholdning herhjemme :GO


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"