"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hårlev Rev 180 L cube. sidste billeder 30-01-19

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Hårlev Rev 180 L (nogen der har en idé) 21-05-17

Indlæg af bima »

Gambi skrev:
bima skrev:Jeg tror du skal kigge på din skummer.
Eller om der er noget med vandet,der får din skummer til,at sende mere skum ud end normalt.
Evt din opstart/bakterie opblomstring
Har rodet med alle de 2 indstillinger der nu er på skummeren, og lige lidt hjalp det. Bakterie opblomstringen er på retur, vandet er krystalt klart igen, men en milliard microbobbler i hele baljen, og efter jeg slukkede skummeren i en ½ time i lørdags, har den ikke rigtigt lavet skum, som den gjorde i de første par dage. men der står massere af bobler i røret, bare ikke skum.
Kan det være fordi der ikke er noget at skumme ud?


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L (nogen der har en idé) 21-05-17

Indlæg af Gambi »

Det kan selvfølgelig godt være, det har jeg bare aldrig været ude for, men okay mine sten og keramik blev også badet i klor, og udvandet godt i 3 uger med massere af vand skifte. så det kan da godt være der ikke er noget at skumme ud. tilsætter dog 2 dråber AF Bio s hverdag.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hårlev Rev 180 L (nogen der har en idé) 21-05-17

Indlæg af Carsten »

Når der ikke er noget bioload, så er det jo meget begrænset hvad skummeren kan fjerne. Det kunne sagens være årsagen til at den smider de bobler ud i akvariet.
Hvor kommer boblerne helt præcist fra? Og hvilken skummer er det?


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L (nogen der har en idé) 21-05-17

Indlæg af Gambi »

Carsten skrev:Når der ikke er noget bioload, så er det jo meget begrænset hvad skummeren kan fjerne. Det kunne sagens være årsagen til at den smider de bobler ud i akvariet.
Hvor kommer boblerne helt præcist fra? Og hvilken skummer er det?

Hov havde ikke lige set at du har skrevet.

Min skummer er en Schruan jetskim 120. Problemet er at hvis jeg vil have skummeren til at skumme, så skal der så meget flow fra fødepumpen, at den skubber boblerne ned under reaktions røret og ud af afgangs røret, og hvis jeg skrurer ned for flowet, så kommer boblerne ikke højt nok op i reaktions røret så den kan lave skum. har lagt 2 billeder af det med en pil på for bedre at vise hvad jeg mener.

Men som i skriver så er der jo ikke noget bioload, jeg har bare aldrig oplevet det før og det er det 4 akvarie jeg bruger den skummer på.

Noget andet jeg heller ikke har oplevet før er, at nu har akvariet kørt i en uge, og der er ikke skyggen af brunalger endnu, synes at de plejer at komme efter en 3-4 dage efter opstart.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hårlev Rev 180 L (nogen der har en idé) 21-05-17

Indlæg af Han$en »

Din skummer er med garanti fordi der ingen bioload er, derfor opbygger der sig ikke en bakteriefilm på indersiden, samt boblerne er lette da der ikke er noget tungt materiale at binde sig til. Så fiser de med rundt og ud af skummeren.

Brunalger kan du heller ikke sætte dato på. Det kommer når det kommer :happy:
Da jeg startede mit 800L op for en måned siden tog det også 14 dage før jeg begyndte at se de mindste tegn på alger..

Og min Bubble King Deluxe 250 smider stadig lidt mikrobobler, da der ikke rigtigt er bio-load i mit heller pt.. Men det kommer der :happy:


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L (nogen der har en idé) 21-05-17

Indlæg af Gambi »

I havde helt ret, der er begyndt at komme lidt brunalger nu. og skummeren er begyndt at lave skum nu, og der kommer betydeligt mindre med bobler ud af skummeren nu. så er der bare at vente vente vente.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hårlev Rev 180 L (nogen der har en idé) 21-05-17

Indlæg af PoulD »

Martin, ventilen på udgangen skal stå helt åben, det er kun ventilen på indgangen der skal justeres. Der må IKKE komme bobler ud i det yderste rør.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L (nogen der har en idé) 21-05-17

Indlæg af Gambi »

PoulD skrev:Martin, ventilen på udgangen skal stå helt åben, det er kun ventilen på indgangen der skal justeres. Der må IKKE komme bobler ud i det yderste rør.
Hej Poul :-)

Udgangs ventilen står helt åben, problemet er at der ikke er nok bioload på baljen endnu, som de andre skriver, så når jeg skruer ned for for indgangs ventilen, så kommer der ikke nok bobler til at lave skum, og når jeg så skruer op for indgangs ventilen, så den kan lave skum, så er der for meget power på og den smider microbobler ud i yderste rør, og videre ud i sumpen og videre i baljen.

Men nu er der ved at komme lidt bioload, ala. brunalger og skummeren laver lidt skum, og jeg har kunne skrue lidt ned for indgangs ventilen, så nu kommer der ikke så mange bobler ud af skummere som der har gjort, dog stadig nok til at der kommer lidt op i akvariet.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hårlev Rev 180 L (nogen der har en idé) 21-05-17

Indlæg af PoulD »

Tja, hvis vandet er rent er der jo ingen grund til at afskumme det :D
Den skummer er vist beregnet til kun at køre tør afskumning, så der skal måske lidt tålmodighed til :-)


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L (Så kom brunalgerne) 28-05-17

Indlæg af Gambi »

Nå så kom brunalgerne, igår var der en lille smule af dem, men idag er de godt nok på fremmarch, jeg har også målt lidt værdier på vandet idag, her er tallene.

salt : 1,025 eller 33 ppt.
NO2 : 0,01 ppm
NO3 : 2,5 ppm
PO4 : 0,016 mg/l P eller 0,050 mg/l PO4
KH : 9,6
Ca : 360 ppm
MG : 1215 ppm

havevand.

KH : over 15,7
Ca : 100 ppm

Jeg har startet akvariet op med hanevand og Aqua Forest Probiotic reef salt. Jeg topper det fordampede vand op med hanevand da jeg endnu ikke har fået anskaffet mig et et osmoseanlæg, men det bliver der købt til den første. Det undere mig lidt at Ca. er så lav når Ca. på hanevandet er 100 ppm det samme med Mg. men jeg kunne ikke måle Mg på havevandet da testsættet, kun virker til saltvand. KH er os høj men det er da ikke noget at sige til når KH er over 15,7 på hanevandet.

Nogen der har en forklaring på hvorfor Ca. og Mg er så lave ??
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hårlev Rev 180 L (Så kom brunalgerne) 28-05-17

Indlæg af PoulD »

Din Ca er jo ikke voldsom lav i forhold til kun 33 ppt, men jeg gætter på du har skabt lidt kalk udfældning. Der er jo sammenhæng mellem KH og Ca. Alt for meget af den ene vil få den anden til at falde (udfælde). Med en KH på 15,7 i vandet og dertil salt med yderligere KH samt yderligere tilsætning via Top off bliver vandet jo vildt overmættet og der vi derfor opstå udfældninger.
Udfældninger har det med at sætte sig hvor der er varmt, så måske bør du lige tjekke dine pumper.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L (Så kom brunalgerne) 28-05-17

Indlæg af Gambi »

Nå ja det er jo rigtigt, kan jeg egenlig godt huske nu når du siger det. så må jeg sq hellere få anskaffet mig det osmoseanlæg så jeg kan få lidt styr på værdierne. Og lige tjekke pumper for kalk.

Tak for det Poul :GO


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L (Nu med CUC og lidt fisk) 03-06-17

Indlæg af Gambi »

Så kom der lidt liv i akvariet, jeg har smidt 3 snegle, 3 eremitkrebs, 1 red tuxedo søpindsvin i akvariet. Der er os kommet 3 meget små fisk i, 1 gul citron goby 2-3 cm, 1 rainfordi 3 cm og en meget lille blå palet kirug max 3 cm. så kan jeg forhåbenlig have den lidt tid før den bliver for stor til akvariet.

Er blevet enig med mig selv om at jeg vil køre All in på Aqua Forest´s produkter, da jeg allerede har brugt deres Bio S de første 14 dage i opstarten. De ser ud til at være ret nemme at have med at gøre, så i dag har jeg købt deres Pro Bio S, Pro Bio F og -NP Pro. Da de skriver at for at få en bedre effekt på Pro Bio S bør have et filter medium til bakterier i sumpen, så har jeg smidt en masse keramik rør i en filterpose, og sat overløbs slangen ned i filterposen for at få lidt flow igennem dem. Hvor tit vil i mene at jeg skal tage posen op, og lige ryste den i en spand med saltvand for og rengøre den ?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L (Nu med CUC og lidt fisk) 03-06-17

Indlæg af Gambi »

Jeg vil gerne have lidt alger i min sump, så jeg har skåret en pexiglas plade til og sat i spænd, plus boret en del huller i den så vandet kan komme ind til returpumpen, det ser ud til at virke fint, der er ihvertfald samme vandstand i retur og alge kammeret.

Nu er spørgsmålet så hvor meget lys har i over jeres alger, altså jer der nu har alger i sumpen, og kører i lys 24/7 eller hvordan ? og så lige igen hvor tit tror i at jeg skal tage min filterpose med keramikrør op og ryste i en spand saltvand for at rengøre dem ?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (update 1 mdr. gamlet) 18-06-17

Indlæg af Gambi »

Så er det vidst tid til en lille update, akvariet har nu kørt i en mdr. og der er næsten ikke skyggen af en brun alge i akvariet mere
og der er ikke nogle grøn alger at se endnu, der er endelig kommet gang i skummeren efter at jeg har tilsat 5 små fisk. så nu er der heller ikke micro bobler mere i sumpen som ryger videre med retur op i akvariet. det er ihvertfald så lidt at jeg ikke ligger mærke til det mere.

Jeg har måtte fjerne min tunze 6055. da der var alt for meget cirkulation, og sat en timer på min tunze 6025. så tunze 6025. pumpen kører fra kl 9 om morgen til kl 23 om aften, i interval af 15 min. slukket og 15 min. tændt, og fra kl 23 om aften til kl 9 om morgen er det så kun returpumpen og tunze waveboxen der laver cirkulation. det har givet et noget bedre flow i akvariet. det bliver ihvertfald løsningen indtil jeg få råd til at købe en gyrepumpe

Jeg har også smidt lidt koraler i akvariet, ved godt det er lidt tidligt.
er dog positivt overrasket hvor flot koralerne står, når man tager i betragtning af hvor ungt akvariet er. LPS´erne står flot pustet op og SPS´ernes polypper står flot ude. dummede mig dog lige, og fik kørt med 100% lys i 3 dage så min Seriatopora blev lidt bleg. Jeg er også begyndt at dosere 1 dråbe af
AF Amino Mix og AF Energy, hver anden dag. der står godt nok 1 dråbe pr. 100L så jeg burde dosere 2 dråber hver anden dag. men da jeg ikke har den vilde koral besætning endnu har jeg valg at halvere dosering da jeg ikke vil overdosere.

der er også blevet taget målinger idag de ser sådan ud

salt 1,025 = 34 ppt
Temp 26 grader
NO3 2,5 - 5
PO4 0
Kh 7,7
Ca. 410
Mg. 1260

her er lille video og lidt billeder. beklager kvaliteten men billeder er taget med Iphoen.

[video][/video]

Nogen der har en ide om hvilken Euphyllia det er der er på det sidste billede ? jeg har købt den som en Euphyllia glabrescens. men jeg er i tvivl om det er en Euphyllia glabrescens. da alle de Euphyllia glabrescens jeg har haft har den fangearme altid stået op i vandet og ikke ligge ned af siderne som min gør, og det er ikke fordi at der er for voldsomt flow omkring den, selv med slukket cirkulation hænger den fangearme ned af siden på den, jeg kan heller ikke finde et billed på google hvor der er en Euphyllia glabrescens der ligner min,
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (update 2 mdr. gamlet) 18-07-17

Indlæg af Gambi »

Nå det er ikke meget response jeg har fået på mine seneste indlæg, men derfor skal i nu ikke snydes for endnu et indlæg.

Akvariet er nu 2 mdr. gammelt, jeg er begyndt for 14 dage siden at tilfører AF Kh, Ca, Mg og Reef mineral salt. med components strong. Der bliver tilført 5ml hver dag af hvert produkt i øjeblikket, undtagen Ca. da den er en smule for høj, så den starter jeg først på når jeg er nået ned på 420 i Ca.

Jeg har taget min Tunze 6025 og Tunze wavebox ud af akvariet, da der var alt for meget flow stadig væk, og erstattet dem med en Jecod SW-4 pumpe som kører random mode i højeste gear, og den siger ikke en lyd, er ret så positiv overrasket over den pumpe og så til den pris.

Fik en lille opblomstring af brun alger for en 3 ugers tid, og min NO3 steg til 10 mg/l. Så jeg er gået fra at dossere 1 dråbe af, AF amino og energi hver anden dag, til 1 dråbe af hver om onsdagen og lørdagen. og min NO3 er faldet til 2,5 mg/l igen men jeg har ikke på noget tidspunkt i de 2 mdr. akvariet har kørt kunne måle noget PO4. Så i lørdags begyndte jeg at tilføre 2 ml sangokai Nutri-complex, til at starte med, vil jeg tilføre 2 ml af det lørdag og tirsdag, da jeg måler hver søndag og onsdag i øjeblikket her i starten, indtil jeg kan se at det kører stabilt. og så bliver der så kun målt om søndagen.

her er målinger fra den 16/7 - 17

NO3 = 2,5 mg/l
PO4 = ikke målbart
Kh = 7,7
Ca = 445 en smule for høj
Mg = 1290
K = 330 for lav
salt = 1,025 eller 34 ppt
temp = 26 grader

her er lidt billeder og video

Ris og Ros modtages gerne.

[video][/video]
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (update 2 mdr. gamlet) 18-07-17

Indlæg af Bokelund »

Det ser rigtig fint ud. Rigtig gode muligheder for et super flot rev! :)

Hvordan går det med de fisk du har sat i, tænker specielt på Rainfordi? Den kan godt være lidt kræsen :)


Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (update 2 mdr. gamlet) 18-07-17

Indlæg af Fat_Donnie »

Hej Martin,

Fed video du har fået skudt. Fine fisk også!


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (update 2 mdr. gamlet) 18-07-17

Indlæg af Gambi »

Bokelund skrev:Det ser rigtig fint ud. Rigtig gode muligheder for et super flot rev! :)

Hvordan går det med de fisk du har sat i, tænker specielt på Rainfordi? Den kan godt være lidt kræsen :)
Mange tak :-)

Jeg har mistet Rainfordi og en enkelt klovnfisk. Rainfordi var væk efter 3 dage i akvariet, tror at det var fordi at der var for meget flow i akvariet på det tidspunkt, at den døde, den gemte sig op af en sten det meste af tiden, og når den endelig kom ud fra stenen, skulle den kæmpe meget for at stå det samme sted, men var desværre ikke hurtig nok til at få ændret flow før den forsvandt. Klovnfisken fandt jeg for 5 dage siden liggende på bunden i live men uden hale, er næsten 100 % sikker på at det er den anden klovnfisk der har nakket den. den var heller ikke i ligeså god foderstand som den klovn der er i live, men de var i samme størrelse, ca 3 cm hver. den blå palet og gule kirug har det fint og spiser som svin, har ikke set skyggen af hvide pletter på dem. og citron gobyen har også fundet sig en god hule og æder også godt til.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (update 2 mdr. gamlet) 18-07-17

Indlæg af Gambi »

Fat_Donnie skrev:Hej Martin,

Fed video du har fået skudt. Fine fisk også!

Tak Kwon :-)

vil nu gerne have et 4K cam til at optage med :beer:
håber lidt på at få et i gave når nu jeg fylder 40 år her til aug. eller et bedre Dslr Kamera :y


Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (update 2 mdr. gamlet) 18-07-17

Indlæg af Bokelund »

Okay, det var ærgerligt. Men fedt at kirurgerne lever :)

Vil iøvrigt også bare anbefale dig at være meget forsigtig med det Sango! Jeg brugte det selv til mit gamle akvarium og produktet er rimelig potent. Jeg endte med at droppe det og så rettede akvariet sig ind selv med tiden.
Jeg siger ikke at det er løsningen for dig, slet ikke. Men bare være forsigtig og mål no3 og po4 jævnligt.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (update 2 mdr. gamlet) 18-07-17

Indlæg af Gambi »

Bokelund skrev:Okay, det var ærgerligt. Men fedt at kirurgerne lever :)

Vil iøvrigt også bare anbefale dig at være meget forsigtig med det Sango! Jeg brugte det selv til mit gamle akvarium og produktet er rimelig potent. Jeg endte med at droppe det og så rettede akvariet sig ind selv med tiden.
Jeg siger ikke at det er løsningen for dig, slet ikke. Men bare være forsigtig og mål no3 og po4 jævnligt.

er også meget forsigtig, og måler også 2 gange om ugen i øjeblikket

skal helt sikkert have en Rainfordi igen, men lader lige akvariet få lidt ro med hensyn til fisk, der kom 6 fisk i ret hurtigt, og 2 er stået af. men lidt koraller kommer der i.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Nu med Acan´s ) 20-07-17

Indlæg af Gambi »

Nå fik sq købt mig lidt Acan´s og en ny klovnefisk inde hos Carsten. Det blev til 3 stk.

acanthastrea hillae ( pink med hvide prikker og neon grøn center )
acanthastrea lordhowensis ( Rainbow Red )
acanthastrea lordhowensis ( Fire and Ice )

Købte 2 klovnfisk for 1 mdr. tids siden i 2-3 cm størrelsen, men den ene mobbede den anden ihjel, den der blev slået ihjel så også ud til at være en meget lille smule mindre, og måske heller ikke lige i så god foderstand som den anden. Nu købte jeg så en ny klovnefisk igår der er lidt større end den, der er i live. Igår gik de fint sammen, men idag der står så den nye over i det ene hjørne, og hver gang den prøver at svømme lidt væk fra hjørnet, så kommer den "gamle" klovnefisk og jager den over i hjørnet igen. Gør den "gamle" klovnefisk det for lige at vise hvem der er boss og skal være "Fruen" i forholdet, eller er den bare en bølle ?

her er et par billeder af Acan´s og baljen. Lidt andet at kigge på end det mundhuggeri og mudderkastning der forgår i øjeblikket. :W

beklager den ringe Iphone kvalitet, synes sq ikke jeg havde problemer med at tage billeder med min iphone på mit gamle akvarie, der havde jeg Radion G1 lamper over, på det her har jeg en maxspect lampe.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Nu med Acan´s ) 20-07-17

Indlæg af Bokelund »

Spændende!
Det glæder jeg mig til at følge udviklingen i :)


Brugeravatar
rozzzna
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 560
Tilmeldt: lør 8. sep 2007 21:14
16
Postnummer: 6971 Spjald
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: VESTJYLLAND

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Nu med Acan´s ) 20-07-17

Indlæg af rozzzna »

ser godt ud :) er også selv ret begejstret for mine sw 4 pumper.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Nu med Acan´s ) 20-07-17

Indlæg af Gambi »

Bokelund skrev:Spændende!
Det glæder jeg mig til at følge udviklingen i :)

Tak :-)

Planen er at det meste af bunden skal fyldes med Acan´s
og der er da også allerede noget vækst på nogle af koralerne, min Stylophora har fået en masse side grene, den var bare en pind da jeg fik den. Har en Montipora der er vokset fast på reef keramikken allerede, min Caulastrea curvata var 2 hoveder da jeg fik den, nu er der 4 hovder. Min Cyptastrea Occelina er vokset en lille cm ud over fragmentskiven så lidt sker der. Har så godt nok en Montipora danae ( Rainbow ) som ikke rigtig vil komme ordenlig ud med pollypperne, og der kommer lidt brunalger på den. Det undre mig lidt når nu alle de andre koraler står pænt.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Nu med Acan´s ) 20-07-17

Indlæg af Gambi »

rozzzna skrev:ser godt ud :) er også selv ret begejstret for mine sw 4 pumper.

Mange tak :-)

Jeg skal ihvertfald have en SW-4 pumpe mere. Måske 3 faktisk, kan godt lide det flow den laver på Random mode. med 4 pumper kunne man jo køre 2 på random mode, og 2 på wave mode. Og hvis jeg så lige får taget mig sammen til at male bagruden sort, så ligger man jo næsten ikke mærke til at der sidder pumper.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Nu med Acan´s ) 20-07-17

Indlæg af Tykki »

Et fedt akvarie. Jeg er glad for at se en balje drevet på nøjagtig samme måde, og med samme produkt som jeg selv. Sågar søjlerne vi bruger er fra samme producent! Det bliver bare så fint når det sætter sig, det er helt sikkert. Bliv lige ved med at poste billeder og lidt tekst. Jeg nyder at følge med. Vh Dan


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Nu med Acan´s ) 20-07-17

Indlæg af Gambi »

Tykki skrev:Et fedt akvarie. Jeg er glad for at se en balje drevet på nøjagtig samme måde, og med samme produkt som jeg selv. Sågar søjlerne vi bruger er fra samme producent! Det bliver bare så fint når det sætter sig, det er helt sikkert. Bliv lige ved med at poste billeder og lidt tekst. Jeg nyder at følge med. Vh Dan

Mange tak Dan

Jeg skal nok blive ved med at poste billeder, og skrive lidt når der sker noget nyt, eller jeg har nogle udfordringer


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hårlev Rev 180 L cube. (Nu med Acan´s ) 20-07-17

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Gambi. Det blir da bare pisse godt det du har gang i :-)

Skal helt sikkert følge med her.

Flot balje so far!


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"