"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Phytoplankton

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Hejmadi
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 84
Tilmeldt: fre 24. mar 2017 20:05
7
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: Odense

Phytoplankton

Indlæg af Hejmadi »

Nogle gode guides? Nogle der er erfarne?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Phytoplankton

Indlæg af PoulD »

Det er ikke raketvidenskab. Jeg dyrker mit i en Aqua Medic Plankton Reactor. Startet op på 100 mL af Grotech's phytoculture og phytofood + skiftevand fra baljen som lige fik 7 minutter i popcorn maskinen. Lysrøret til reaktoren tændes kl 7 og slukkes kl 23.

Jeg tapper så en halv liter en gang imellem og erstatter med knap en halv liter kogt vand fra akvariet + en lille sjat ferskvand og 5 ml phytofood. Mere kompliceret er det ikke.

Grotech's vejledning:
"Please put the culture preparation into the reactor and fill up with salt water.
Then please add the recommended quantity of PhytoFood.
The reactor filling will show the initial colour after few days.
A regular withdrawal of plankton and refilling of the nutrient solution extends the standing time of the culture.

As soon as you have a good growing Phytoplankton culture, you should store a small quantity in a tightly closed container which you put in the refrigerator.
From this portion you can prepare a new one in case of a breakdown of the reactor culture.
A regular withdrawal of plankton and refilling of the nutrient solution extends the standing time of the culture.
Here we recommend the GroTech PhytoBreeder, the Phytoplankton reactor with automatic dosing equipment".

Hvis man vil raffinere processen kan man tilføre CO2, men det er bestemt ikke nødvendigt.

Der er i øvrigt masser af andre guides på nettet / Youtube. F.eks: http://www.melevsreef.com/node/1614" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved ikke om det besvarer dit spørgmål? Ellers må du evt. lige uddybe spørgsmålet


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"