"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Reefer 350 Deluxe

Indlæg af Marco R »

Michael_F skrev:Hej Marco,

Det går bedre og bedre med akvariet :) Jeg havde lidt opstartscyano, som er væk nu, og værdierne ser fine ud. Jeg har fået flyttet alle gamle koraller over fra mit gamle, men det ser godt nok ikke ud af meget, i et akvarie der er 2,5 gange større :)

Jeg har lavet lidt om på hvordan jeg forbinder til lamperne, så nu makker de lidt bedre ret. Af en eller anden årsag, har den ene svært ved at fange mit wifi, så den har jeg undladt at koble på wifi. Så har jeg bare lavet en opsætning på den ene lampe, som jeg har kopieret over på den anden. Så nu virker de fint. De kører bare ikke sammen.

Alt i alt, er jeg stadig vældig glad for akvariet! Det kan være liiiidt svært at få justeret overløbet helt korrekt, så det ikke smågurgler. Så det roder jeg stadig lidt med.
Jeg overvejer en anden form for cirkulation, da jeg synes det er svært at undgå lidt døde områder med min stensætning. Men det justerer jeg også stadig på.

Lidt billeder!
Hej Michael,

Dejligt at høre at det hele går i den rigtige retning :GO Ja kan snildt forestille mig, at det virker noget tomt at se på.

Okay så du har sat den til computeren, og den vej igennem kopieret over på den anden lampe eller?
Skulle de ikke kunne køre sammen, og er det ikke noget, som du vil have lavet, da den jo burde virke til den pris?
Tænder de to lamper så forskudt af hinanden eller hvordan?

Det ser rigtig lækkert ud. Hvilke pumper vil du så have, og hvad har du i dag? :happy:


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Reefer 350 Deluxe

Indlæg af Michael_F »

Hej,

Ja, lamperne har deres eget indbygget wifi, som man forbinder til, og så kan man få lampen til at forbinde til ens eget wifi i stedet.
Jeg kan se rundt om på nettet, andre folk ind i mellem har samme issue. Jeg forestiller mig, at det kan være min router eller andre wifi-devices jeg har i stuen, som skaber forstyrrelse for den ene af lamperne.
Jeg kører med en del wifi gadgets...men jo, du har ret i at det burde virke. Grunden til at jeg ikke har reklameret mere, er fordi de kører fint som de er nu. De er nemme at indstille, ved jeg at jeg laver en opsætning på den ene af lamperne, og kopierer denne over på den anden. Ud over det, er jeg ikke interesseret i at skulle undvære en eller to lamper i x antal uger, men de sendes til tyskland og tilabge igen.

Lamperne kører fuldstændig ens på sekundet. Man kan downloade sin opsætning fra sin lampe, og så kan man uploade den igen på en ny lampe.

Jeg har overvejet lidt forskelligt Vortech MP40, Rossmont Mover. Men nu prøver jeg at indstille Jebao RW8 lidt mere. De siger næsten ingenting, hvilket er vigtigt i min optik.


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Reefer 350 Deluxe

Indlæg af Marco R »

Michael_F skrev:Hej,

Ja, lamperne har deres eget indbygget wifi, som man forbinder til, og så kan man få lampen til at forbinde til ens eget wifi i stedet.
Jeg kan se rundt om på nettet, andre folk ind i mellem har samme issue. Jeg forestiller mig, at det kan være min router eller andre wifi-devices jeg har i stuen, som skaber forstyrrelse for den ene af lamperne.
Jeg kører med en del wifi gadgets...men jo, du har ret i at det burde virke. Grunden til at jeg ikke har reklameret mere, er fordi de kører fint som de er nu. De er nemme at indstille, ved jeg at jeg laver en opsætning på den ene af lamperne, og kopierer denne over på den anden. Ud over det, er jeg ikke interesseret i at skulle undvære en eller to lamper i x antal uger, men de sendes til tyskland og tilabge igen.

Lamperne kører fuldstændig ens på sekundet. Man kan downloade sin opsætning fra sin lampe, og så kan man uploade den igen på en ny lampe.

Jeg har overvejet lidt forskelligt Vortech MP40, Rossmont Mover. Men nu prøver jeg at indstille Jebao RW8 lidt mere. De siger næsten ingenting, hvilket er vigtigt i min optik.
Hej igen,

Okay så når man parrer de to lamper, og så laver et program til den ene, så kører den anden samme program på samme tid, når programmet er kopieret over på lampe nummer 2, eller er jeg helt bagud af dansen? :hehe:
Kan dette kun gøres fysisk med kabel til en computer, eller kan det gøres trådløst (wifi) eller igennem ens mobiltelefon?

Undskyld hvis det er lidt dumme spørgsmål, men jeg har kun haft lamper, hvor man kunne klare indstillingen på selve lamperne :beer:

Jeg er helt enig i, at tingene skal være så lydsvagt, som det overhovedet kan være. Specielt når man sover i samme rum (hos mig).


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Reefer 350 Deluxe

Indlæg af Michael_F »

Hej,

NP. Det er lidt snørklet også. Grundlæggende har jeg gjort følgende:
1. Tænd lampe 1
2. Lampe 1 har sit eget wifi signal, som man kan forbinde til på PC (browser)/mobil (app)
3. Herfra laves opsætning af lampe med navn, firmware opdatering, mulighed for at forbinde til dit personlige wifi i huset - eller man kan lade lampen være "offline", dvs at hvis man skal ændre lysskema på lampen, forbinder man til det wifi som lampen udsender.
4. Nu kan du enten styre lampen over dit wifi via my.aquaillumination.com, eller via lampens wifi fx rsmax26-d897600XXeXX.local/ som er lampens serienummer

På mobilos er der også en app til at styre lampen "myAI®"

På ReefCentral har de diskuteret samme issue som jeg har, det virker som om nogle af lamperne enten har fejl, eller er meget følsomme over for det wifi der er i huset hvor de hænger.
Når de begge er forbundet til dit hjemme-wifi, kan den ene lampe være "Parent" og den anden er "Child". Så kan du nøjes med at styre den ene lampe, så bliver indstillinger sendt automatisk den "Child" lampen.
http://www.reefcentral.com/forums/showt ... ?t=2536246" onclick="window.open(this.href);return false;

Manual her (uofficiel)
http://www.theaquariumsolution.com/file ... a%20HD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Håber det giver mening :)


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Reefer 350 Deluxe

Indlæg af Michael_F »

Så kommer her lige en mindre opdatering.

Jeg har bestilt ny skummer, samt ny cirkulation til akvariet. Skummeren var fra mit gamle setup, så den er lidt for lille. Cirkulation er fordi jeg ikke synes mine RW-8 har et helt bredt nok flow, og jeg synes ikke jeg kan få det til at spille helt rigtigt med dem.

Ny skummer er en Nyos Quamtum 160
Ny cirkulation er Rossmont Mover MX9800 x2 + Rossmont Waver wireless controller

Jeg er vældig spændt! Det burde ankomme i denne uge :)

Værdierne ser fine ud, og korallerne ser efterhånden ud til at trives. Der er også kommet lidt nye til. Så stille og roligt får jeg fyldt på. Der skal også gerne nogle flere fisk i efterhånden.

BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Reefer 350 Deluxe Update 8/2

Indlæg af Michael_F »

Nyt grej ankommet!

Jeg fik forleden min nye skummer, samt de nye pumper.

Førstehåndsindtryk:
Skummeren (Nyos 160) virker til at være super lækker kvalitet. Titanium skruer, lækker hård plast, delene passer rigtig godt sammen på millimeter og i det hele taget overbevisende kvalitetsindtryk. Nem at samle.
Nu har den kørt et par dage, og den virker meget stille i forhold til min gamle Skimz 123. Pumpen brummer lidt synes jeg, men det bliver måske også bedre, når den er kørt mere til. Den sprøjter en del små bobler ud, men formegentlig også fordi den er så ny. Så nu venter jeg og ser hvad der sker henover den næste tid.
Indtil videre er jeg tilfreds med mit køb! :y
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr

Rossmont MX9800 x2 + controller
Førstehåndsindtryk er også her positivt. De ligger i en fin æske af kraftig pap, og ser indbydende ud når man åbner æsken.
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
Virkede umiddelbart lidt som om at "cover" som sidder over selve propellen var i lidt tyndt plast, men der er ingen vibrationer eller lignende at bemærke, nu hvor pumpen kører. Pumperne er lidt større end en Jebao RW8.
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr

Magneterne til ude og inde af akvariet er lækre, firkantede og med en blød gummi kant. Selve pumpen sidder på magneten med en rundt "bold" som gør at hovedet kan pege i alle retninger. Synes jeg rigtig godt om! :GO
Wireless controller er udemærket. Ikke noget fancy. Har en trykfølsom plet, som alt efter hvor længe man holder fingeren på, giver nogle forskellige muligheder.
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr
Det er utrolig nemt at koble pumper på controlleren. Man sætter blot strømstikket i controlleren, hvilket også betyder, at der ikke er nogen "PSU" med til hver pumpe! Lækkert! :y
BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr

Jeg har ikke nået at rode så meget med pumperne og opsætningen endnu. Interface til at styre pumper, er via en webside man logger ind på, på sit netværk. Dog kan jeg ikke få forbindelse lige nu, da jeg ville tage et screenshot! :BA
Lyden på pumperne er jeg ikke helt sikker på hvad jeg tænker om endnu. De skal måske også lige køres lidt ind. Men synes de brummer. Det er tydeligst i "Gyre mode" og "Wave mode" når den kører fra 10% til 100%. Dog mindre end mine Jebao RW8. Jeg ser om det ikke bliver bedre :)

Det var det for nu! Jeg melder ind, når jeg har prøvet det lidt mere af :)


Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Han$en »

Lækker læsning!

Skummeren - Boblerne fortager/aftager når der er tilpas bakteriefilm på indersiden. Nye skummere har altid div produktionsfilm, fedtede fingre osv som lige skal indordne sig.. 1-3 uger er ganske normalt før den kører helt..

Pumperne var jeg spændt på - Øv med brummen.. Prøv at fintune magneterne evt, det kan nogle gange være en halv millimeter der ændrer det...!
Ellers må vi håbe de blot lige skal indkøres!


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af peder »

Hej, smider lige et link som du skal læse! Nederst på siden forklares hvordan du undgår resonansen! (Efter Forfatteren har kontaktet Rossmont)
http://www.salzwasserwelten.de/allgemei ... g-im-test/" onclick="window.open(this.href);return false;
Efter det har pumperne været totalt lydløse.


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af peder »

Jeg kan lige sige at det går ud på at når du bruger waver controlleren skal du IKKE bruge "fiske gitteret"


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Han$en »

Må jeg høre en status omkring pumperne? :happy:
Jeg er sgu nysgerrig!


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
dyr200
Reactions:

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af dyr200 »

Ser pisse godt ud Michael


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Michael_F »

Hejsa!
Pumperne er fede! De siger ikke en lyd, medmindre jeg kører hardcore wave-mode. Så summer de når de kører op og ned i styrke på kort tid. Det ved jeg ikke om kan undgåes...
Men jeg kan kan rigtig godt lide muligheden for at styre dem enkeltvis, og sætte det program jeg helst vil have.
Jeg er kommet med i et betaprogram fra Rossmont, så jeg får tilsendt ny firmware og software til controller, så sjovt at følge med i udviklingen!

Der er lidt problemer med, at controller kan miste forbindelse til mit hjemme-wifi. Det er de ved at løse hos Rossmont. Har lige modtaget en ny opdatering her til aften, som jeg er ved at lægge på.

Men skønt bredt flow, og ingen lyd! Top nice!


Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Han$en »

Fantastisk!
Så er der ingen tvivl.. Jeg skal have Rossmont når det er tid til pumpe-skift! :D


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af peder »

Michael_F skrev:Hejsa!
Pumperne er fede! De siger ikke en lyd, medmindre jeg kører hardcore wave-mode. Så summer de når de kører op og ned i styrke på kort tid. Det ved jeg ikke om kan undgåes...
Men jeg kan kan rigtig godt lide muligheden for at styre dem enkeltvis, og sætte det program jeg helst vil have.
Jeg er kommet med i et betaprogram fra Rossmont, så jeg får tilsendt ny firmware og software til controller, så sjovt at følge med i udviklingen!

Der er lidt problemer med, at controller kan miste forbindelse til mit hjemme-wifi. Det er de ved at løse hos Rossmont. Har lige modtaget en ny opdatering her til aften, som jeg er ved at lægge på.

Men skønt bredt flow, og ingen lyd! Top nice!

Har jo de store "basser" på 15200 og kan helt tilslutte mig Michaels vurdering har dog ikke haft problemer med at logge på Rossmont netværk, og ja det er sku' dejligt at sidde i sofaen med iPaden og lege med pumperne :GO


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Bingocaller »

Ser sgu godt ud! Flere billeder!


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Michael_F »

Lidt nye billeder (mobil)

BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr

BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr

BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr

BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr

BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr

BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr

BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr

BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr

BilledeUntitled by Michael Falkenberg, on Flickr


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Bingocaller »

Ser godt ud! Sgu meget sjov ide med den der flaske der

Så skal du bare have kalk på så bliver alt endnu bedre ;)


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hvad er idéen med den flaske?


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Michael_F »

Det er fordi jeg så det på Reefcentral på et tidspunkt, og synes egentlig at idéen var skæg. Så det var mest for at prøve om jeg kunne få den til at se "realistisk" ud i revet. En flaske slået itu, bevokset med koraller, evt en beboer en dag fx goby :)


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Jones »

De pumper lyder jo fornuftige, men de kan vel ikke noget, som Vortech ikke allerede kan? Jeg synes at det er et kæmpe minus at man skal se på ledninger i akvariet. Det forstyrer blikket, og det er synd når alt andet er så skide flot.

Jeg var gået med to mp40qd til det der setup.


o_O
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Tykki »

Michael , hvordan gik det mht pumpestøj i din skummer? Er du tilfreds med den? Har godt set det rev med flasken på reefcentral, og det er fedt du er med på vognen. Tak for billeder. Mvh Dan


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af peder »

Jones skrev:De pumper lyder jo fornuftige, men de kan vel ikke noget, som Vortech ikke allerede kan? Jeg synes at det er et kæmpe minus at man skal se på ledninger i akvariet. Det forstyrer blikket, og det er synd når alt andet er så skide flot.

Jeg var gået med to mp40qd til det der setup.
Smag og behag! Jeg syntes det er pissegrimt med kabler ned af ruderne udvendigt på akvarier :wink:
Ellers er der vel ikke noget de kan i forhold til Vortech, bortset fra at du kan dreje dem i alle retninger du lyster og ikke har en wetside der dratter af (ifølge flere tråde på RC) :T


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Jones »

Mon ikke Michael selv kan svare for sig selv. . .


o_O
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 742
Tilmeldt: fre 30. nov 2007 22:52
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af sejeulki »

Er der mulighed for at du poster dine AI hydra settings?


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Michael_F »

Hej Jones,

Ang. pumper. Jeg er meget tilfreds med pumperne. Ledningerne kan jeg leve med. Men at give omkring 3000kr pr Vortech pumpe synes jeg simpelthen er alt for dyrt. Jeg læser både gode og dårlige anmeldelser af pumperne, og især mht støj er der delte meninger. Men at lægge 3.000kr pr pumpe eller mere, synes jeg er for dyrt. Som du også siger, så kan disse pumper det samme. Men de kan så pege i alle retninger det skulle være.

Tykki,
Jeg synes faktisk at min skummer larmer lidt mere nu, end før i tiden. Jeg har for nyligt haft den ude og rense den helt og vaske den. Det hjalp, men kun for en kort periode. Næste skridt, er at jeg prøver at stille den på noget liggeunderlag, for at se om det hjælper. Jeg synes den brummer lidt mindre, når jeg løfter den. Irriterer mig lidt. Jeg kan ikke lige helt finde ud af hvad det er, som larmer.

Sejeulki,
Jeg bruger et skema fra ham her på facebook
" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/DansReef.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Tykki »

Det er jo pisse irriterende, især fra en sprit ny! Du er jo ikke ene om problemer med denne skummer kan man læse. Pisse ærgerligt , for den ser dejlig ud.


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Michael_F »

Ja ... jeg er vældig følsom med lyd, og var i den grad blevet anbefalet denne skummer. Det er også først for nylig, at den er begyndt at brumme mere...ved ikke lige hvad der foregår. Om der er noget som er blevet lidt løst eller hvad.

Hvis man da bare kunne få noget, som var HELT lydløst ... :pray:


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Tykki »

Det findes ikke. Glæder mig til at følge dit akvarie.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Palaarsuaq »

Hej Michael. Hvordan går det med dit akvarie og dit udstyr :) Syntes det er en rigtig spændende tråd med god lærdom :)


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Reefer 350 Deluxe Nyos skummer og Rossmont pumper!

Indlæg af Michael_F »

Hej,
Det går egentlig fint. Der har lige været en periode hvor et par koraller tog billetten, og nogle andre har set sløje ud. Jeg har netop fået lavet en Triton vandtest, som jeg går og venter på svar for.
Var det dig som havde en tråd hvor du overvejer et Reefer? Spørg endelig hvis der er noget specifikt du har spørgsmål til :)
Jeg har en dreng på 1,5år, så det er desværre ikke så meget tid jeg har til akvariet.

Har lige et par hurtige billeder
20171025_181509822_iOS.jpg
20171103_220609170_iOS.jpg
20171019_125148134_iOS.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"