"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

GHL Profilux 3 pH2, cond, Redox ingen response

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 538
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

GHL Profilux 3 pH2, cond, Redox ingen response

Indlæg af MortenL »

Øv Øv Øv

Min profilux 3 ex lader til at være død. Jeg har været ved at køre min kalkreaktor ind og har derfor bl.a. sat en magnetventil til CO2 flasken, spolen til magnetventilen var ikke født med Schouko stik så det fik jeg skiftet i aftes, og fik i den forbindelse desværre også sat jord til spolen. Desværre, fordi det har lavet nogle kedelige strømloops som har påvirket min Profilux, så godt at den påvirkede lyset i huset lidt rigeligt i aftes.
Jeg er i dag kommet hjem til en profilux controller som er helt død, der var ikke spænding på strømforsyningen, og ingen liv i controlleren, :devilish:
Senest rettet af MortenL søn 2. jul 2017 22:13, rettet i alt 3 gange.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Solow
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 120
Tilmeldt: man 20. dec 2004 01:37
19
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Gladsaxe

Re: GHL Profilux 3 ex DØD!

Indlæg af Solow »

Tror du ikk den kan laves.. Hvis ikk du finder en anden løsning, kan jeg godt kigge på den for dig :-)
Martin Sørensen - 2388 5956
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 538
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: GHL Profilux 3 ex DØD!

Indlæg af MortenL »

Solow skrev:Tror du ikk den kan laves.. Hvis ikk du finder en anden løsning, kan jeg godt kigge på den for dig :-)
Solow tak for det.

Jeg er ikke så stolt ved at begynde at lodde på print, da jeg ikke ved hvor meget tæsk de øvrige komponenter har fået.

Har selv en baggrund som elektronik ingeniør og har rodet en del med print. SMD print er bare blevet så småt, mens øjnene er blevet ældre. :angry:
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Solow
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 120
Tilmeldt: man 20. dec 2004 01:37
19
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Gladsaxe

Re: GHL Profilux 3 ex DØD!

Indlæg af Solow »

Ja det er noget frygteligt småtteri.. men du siger bare til
Martin Sørensen - 2388 5956
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 538
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: GHL Profilux 3 ex DØD!

Indlæg af MortenL »

seneste update,

Checkede strømforsyningen endnu en gang, den var død, og Profilux'en havde overlevet. Fedt
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Solow
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 120
Tilmeldt: man 20. dec 2004 01:37
19
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Gladsaxe

Re: GHL Profilux 3 fejl af bruger

Indlæg af Solow »

Cool.. :-)
Martin Sørensen - 2388 5956
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: GHL Profilux 3 ex DØD!

Indlæg af minedykker »

MortenL skrev:
Solow skrev:Tror du ikk den kan laves.. Hvis ikk du finder en anden løsning, kan jeg godt kigge på den for dig :-)
Solow tak for det.

Jeg er ikke så stolt ved at begynde at lodde på print, da jeg ikke ved hvor meget tæsk de øvrige komponenter har fået.

Har selv en baggrund som elektronik ingeniør og har rodet en del med print. SMD print er bare blevet så småt, mens øjnene er blevet ældre. :angry:
det er det jeg altid har sagt :T :T når der går ingeniør i den, så går det galt :beer: hehe men super fedt at det kun er strømforsyningen. :beer:
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1776
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: GHL Profilux 3 fejl af bruger

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Utroligt at det bare er strømforsyningen der er død, men hvad er det man siger...
Held følger de.... Heldige :)
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 538
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: GHL Profilux 3 fejl af bruger

Indlæg af MortenL »

Thomas fra Stockholm skrev:Utroligt at det bare er strømforsyningen der er død,
Det viser vel bare at GHL's computere er noget kram, men at deres Kina power supplies er mindre pålidelige.

Tror der har været tænkt over jordingsloop og transienter hos GHLs designere. Der er ikke noget der støjer mere end en relæ spole.

Føler mig noget heldig. :K
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 538
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: GHL Profilux 3 pH2, cond, Redox ingen response

Indlæg af MortenL »

:G Så er den gal med min profilux 3 igen. Jeg har her til aften opdaget at jeg ikke har målinger på min pH2, cond og Redox prober. Kan se fra de mails profilux'en sender til mig, at det er stoppet i sidste weekend. Eneste hændelse er at konen og svigermor fik den latterlige ide at tørre hår samtidigt hvilke sjovt sprang sikringen, og givetvis lavede et eller andet sjovt med min profilux. :devilish:

Øv hvor er det noget lort, er der nogen der har ligende erfaringer??

Det eneste positive er at jeg nu kan købe min en Profilux 4, med henvisning til at svigermor jo ødelagde den gamle Profilux 3.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"